/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Julestjerneblomstring?
Fra : JanneP
Vist : 670 gange
100 point
Dato : 21-09-03 13:40

Hvordan får man en (genbrugs)julestjerne til at blomstre?

A)
Jeg synes jeg kan huske at min farmor satte en sort pose nedover - men hvor længe og hvornår?

B)
Og har det i øvrigt nogen effekt PÅ BLOMSTRING om man beskærer planten efter afblomstring i foråret?

JanneP

Accepteret svar
Fra : pvlar

Modtaget 110 point
Dato : 21-09-03 14:33

Hej JanneP

Jeg har flere gange også prøvet at gemme mine julestjerner. Når man når sidst i januar/februar, skal du sætte dem i et meget mørkt skab. og hvor der er køligt. Helst i en kælder. Og stadig i et skab. og kun give vand meget få gange i løbet af sommeren. Når du når til august/september måned begynder du at give dem lidt mere vand, og lade dem gradvist vænne sig til lys igen: de skal også langsomt have lidt mere varme. Når du når november, er der blomster i din julestjerne igen.
De gange jeg har gjort det, er mine blomster blevet meget mindre året efter. Men selve planten er blevet stor og kraftig.
Hilsen
Pvlar

Kommentar
Fra : pvlar

Dato : 21-09-03 14:38

Du SKAL ikke beskærer planten.
Hilsen
Pvlar

Godkendelse af svar
Fra : JanneP

Dato : 24-11-03 02:13

Tak for svaret pvlar.