/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
amerikansk vhs??
Fra : dessen
Vist : 575 gange
200 point
Dato : 21-09-03 02:40

hej
jeg leder stadig efter ; a bunnys tale på dvd

så sagde den "kloge" mand; fox_mulder, at jeg bare kunne købe den på vhs, hvilket de kun har på amerikanske sider.
det gjorde jeg så, men men men min video kan ikke vise filmen, ikke engang i sort-hvid, hvad gør jeg ????
har været inde og kigge på nogle sider ang at lave den om til dvd, men de vil ikke lave købe vhs om...

Accepteret svar
Fra : viskinge

Modtaget 200 point
Dato : 21-09-03 05:49

Der findes i dag mange video'er der kan vise NTSC (amerikansk standard) på danske fjernsyn. Desværre er din ikke
en af dem. Jeg har købt en del VHS film i USA, og alle kører fint på min maskine (en billig en).
Jeg har dårlige erfaringer med at køre dem på min maskine, og så optage dem over på en anden dansk maskine.
Hertil kræves mere proffesionelt udstyr.
Jeg kan se 3 muligheder:
1. Led videre efter filmen på, et format der bruges her.
2. køb en ny videomaskine der kan vise NTSC film på et PAL-fjernsyn (fåes fra Kr.700,00)
3. Lån en maskine der vise filmen og prøv så at optage den over på din maskine (måske får du et brugbart resultat).
God fornøjelse

PS: vidste I at NTSC er en forkortelse for: Never The Same Coulor !!

MVH

Godkendelse af svar
Fra : dessen

Dato : 21-09-03 11:54

Tak for svaret viskinge.

ja der er nok ikke anden udvej, men tak for det hurtige svar...