/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Dr. Big
Fra : jespereh
Vist : 331 gange
50 point
Dato : 20-09-03 23:49

Som overskriften viser, har jeg en Dr. Big.
Alle begrænsningerne er væk, og der er sat tuntopstykke på. (40,00 mm)

Så kommer spørgsmålet:

Kommer den til at køre hurtigere, hvis at jeg sætter ny gearing med et tandantal på 16-38, og en proma legal udstødning på + Malossi Variator

Og hvor meget hurtigere ca. ( den kører ca. 70 km/t nu )

Accepteret svar
Fra : Jon

Modtaget 50 point
Dato : 22-09-03 06:36

Jeg ville vente med at sætte gearing på før din maskine er lidt voldsommere. Det ville jo være ærgeligt at miste en masse af det optræk en dr. big ikke har...

Men ja det vil da helt sikkert hjælpe især med udstødningen, jeg ville dog vælge en Top Performance Powered (www.speed-line.dk) i stedet! Og din vario er et rigtigt godt valg hvis det er Malossi Multivar!

Kommentar
Fra : jespereh

Dato : 22-09-03 21:45

Ok hvis jeg så undlader at købe en gearing, og kun køber den vario du nævner og proma legalen.

Hvor meget kommer den så til at køre. ca.

Kommentar
Fra : jespereh

Dato : 22-09-03 21:48

Og forresten hvilken koblingstrykfjeder vil du foreslå ??

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 22-09-03 22:09

Well... du får ikke særligt meget topfart på den ved at skifte vario+udstødning, men du får da vel en 10 måske 20 kmt oven i...

Din koblingstrykfjeder bør være en næsten standart en, du kan godt købe en på en 10-20 kg max...

Godkendelse af svar
Fra : jespereh

Dato : 05-08-05 17:16

Tak for svaret Jon.