/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
ICUII - problemer med pal-listen
Fra : kepe2000
Vist : 357 gange
50 point
Dato : 20-09-03 22:55

Jeg har chatprogrammet ICUii installeret, men jeg har problemer med at få min pal-liste til at virke. Alle mine venner står altid som off-line, selvom de er online - og jeg er ikke blokkeret hos dem.

Jeg har spurgt hotline hos ICUii om en løsning. De har svaret, at det har noget med instillingerne i XP at gøre, bl.a. under avancerede instillinger. Men et af de punkter de skriver, jeg skal tjekke, kan jeg ikke finde i min danske version af XP. Jeg indsætter nedenfor det svar, jeg fik fra ICUii's hotline.

Er der mon nogen som kan give mig et godt råd, hvad jeg mon skal prøve for at få det til at virke.

NB! Jeg har betalt for ICUii, så det er ikke bare in trial-version.

Hotline skrev:
With regards to the Pal List:
Please verify the windows XP firewall is disabled...

1. Go into Control Panel
2: Go into Network Connections
3: Right mouse click on the icon for your internet connection and choose Properties
4: Click on the tab that says Advanced
5: Verify there is no tick/check in "Protect my computer..."

Håber der er nogen, der har de vise sten..

På forhånd tak

Hilsen
Kepe2000

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 20-09-03 23:37

Hej kepe2000

ICUii siger:

1: Gå ind i kontrolpanelet.
2: klik på Netværksforbindelse.
3: Højreklik på ikonet for din Internetforbindelse, og vælg egenskaber.
4: Klik på fanen: Avanceret.
5: Sørg for at der ikke er flueben i "Firewall til Internetforbindelse".

Så du skal bare slå WindowsXP firewall'en fra.

MVH CiberAmigo

Kommentar
Fra : kepe2000

Dato : 20-09-03 23:56

Hej CiberAmigo!

Jeg prøver netop dette, som vejledningen siger, men jeg kan ikke se, der er et punkt under fanen 'avanceret', hvor der står noget om 'firewall til internetforbindelse'. Det punkt findes ikke i oversigten. Med mindre jeg er helt tosset - eller det ligger et andet sted i den danske version af XP??

Hilsen
Kepe2000

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 21-09-03 00:17

hej kepe2000

Når du er inde i kontrolpanelet, skulle der gerne være et ikon der hedder Netværksforbindelse.
Når du klikker på den kommer der en eller flere ikoner, alt efter hvor mange forbindelser du har oprettet. De kan hedde Internetforbindelse eller LAN-forbindelse, hvis du højreklikker på en af dem kommer der en dropdown menu, du skal tage den sidste menu: Egenskaber.
Og der skulle gerne komme et vindue (Egenskaber for LAN-forbindelse, står der på min)med to faneblade, en hvor der står generelt og en hvor der står avanceret.
Under avanceret er der kun "firewall til Internetforbindelse" så der skulle ikke være noget at tage fejl af.

bruger du klassisk visning i kontrolpanet, eller kategorivisning? detkan måske have en betydning for hvordan du forstår der jeg skriver.

Med venlig hilsen

CiberAmigo

Kommentar
Fra : kepe2000

Dato : 21-09-03 00:46

Hej igen CiberAmigo

Efter din vejledning lykkedes det mig at finde ind til punktet, men 'desværre' var der ikke noget flueben i punktet 'firewall...' , så løsningen på mit hovedproblem ligger ikke der.

Min computer er ellers helt ny, så der burde ikke ligge en masse gammelt skidt, som kunne blokkere for noget...

Kunne du have andre gode fif, jeg kunne prøve - vil jeg tage imod det med kyshånd

Hilsen
kepe2000

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 21-09-03 09:00

Hej kepe2000

Bruger du en anden Firewall, hvis du gør kan det være du skal ind og sætte den til at acceptere ICUii.

Bruger du anti virus, det burde ike have noget at sige, men skript blocking, kan være ret nådesløs.

Med venlig hilsen
CiberAmigo

Kommentar
Fra : kepe2000

Dato : 21-09-03 13:53

Hej igen CiberAmigo

Nej, jeg briger ingen former for selvstændig firewall. Jeg har dog ZoneAlarm installeret, men der har jeg sat den til at acceptere ICUii, hvad den også gør. (Dog ikke pal-listen).

Resultatet bliver dog ikke anderledes af, jeg slår ZoneAlarm fra - eller afinstallerer den.

Det er mystisk....

Venlig hilsen
Kepe2000

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 21-09-03 16:00

Hej kepe

så må jeg være dig svar skyldig, jeg kender ikke til andre ting der kan have betydning for at dit Chatprogram til at virke.

MVH CiberAmigo

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 22-09-03 11:28

hej kepe

Jeg forstår ikke at du har givet penge for et chat-program. hvad er egentlig grunden til at du har købt ICUii?

Der må være et punkt, der hedder optioner, i menu-linien, hvor du evt skal tjekke et flue-ben.

Jeg kender dessværre ikke programmet, så det er umiddelbart svært for mig at sige noget konkret,men lad os prøve at gennemgå det aligevel, måske lykkes det.

MVH CiberAmigo

Kommentar
Fra : kepe2000

Dato : 22-09-03 19:01

ICUii (www.icuii.com) er et chatprogram a la MSN messenger, hvor du kan chatte med web-cam og ligeledes sende billedbeskeder til hinanden, selvom modparten er off-line. Programmet virker nu ellers fint - og jeg har betalt for programmet for flere år siden og denne licens virker stadig (eller næsten). Prisen er nu ok - det er bare at få skidtet til at virke 100%. Måske ligger problemet hos min internetudbyder og slet ikke lokalt hos mig. Jeg har forbindelse via antenneforening - og måske har de en bestemt opsætning, som gør, at det ikke virker. Jeg mener ikke der var problemer med min pal-liste tilbage i tiden, hvor jeg brugte modem, så problemet ligger måske i sikkerheden fra min udbyder???

Forsøgte at skrive til dem, men der er sgu (undskyld) ikke megen hjælp at hente heller. En typisk kundeservice med korte ubrugelige svar:

Svar:
'Jeg kender ikke ICUii og kan derfor ikke vide hvordan det fungere, men det er muligt at du skal bruge en offentlig/public ipadresse. Den kan bestilles og læses om på https://bestil.arrownet.dk '

Svært at vide, hvad jeg kan gøre...

Mvh
kepe2000

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 22-09-03 19:40

Hej kepe

hvis i selv administrere jeres netværk, vil du kunne snakke med jeres administrator, men jeg kan se at du har hos arrownet, så det er nok dem der står for adminstrationen, hvilket vil sige at de sætter den lokale politik (øv).

Meget kommer jo an på hvilken port programmet bruger, så det nemmeste ville være at købe en en public IP, som de skriver.
Men du kan også prøve at høre ICUii, om hvilken port de bruger til de forskellige tjenester, og derefter prøve at snakke med arrownet.

MVH CiberAmigo