/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Problem med fjernsyn
Fra : anhdung
Vist : 236 gange
20 point
Dato : 20-09-03 22:13

For et år siden, købte jeg et 44´fjernsyn til 18500 kr. Det var defekt og blivet repareret. Forhandleren og jeg er enige om at problemet er der stadig efter reparationen. Kan jeg forlange at have penge tilbage???

Kommentar
Fra : Dyne

Dato : 20-09-03 22:46

Jeg vil mene at hvis du og forhandleren er enige om hans reparation ikke har nyttet overhovedet, og du har betalt for den, så skylder han dig noget. Om du kan få pengene tilbage skal jeg ikke kunne sige, men jeg vil mene at han som et minimum skylder dig en reparation som nytter. Jeg kan ikke lige huske lovtekster, men jeg mener at det skal være noget i den stil.
Mvh Dyne

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 21-09-03 00:46

Kig evt. ind på www.familieadvokaten.dk under brevkasse, og se om der skulle være noget tilsvarende.
ellers kan du stille spørgsmålet der, og få vejledning, gratis.

MVH

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-09-03 01:05

Du kan læse om produkt/forhandlergaranti her http://www.fbr.dk/raad/forbruger/alle/raad069/

mvh ans

Kommentar
Fra : Seigoth

Dato : 26-09-03 15:20

Du har ret til ENTEN at få repareret varen (igen), få pengene retur eller få ombyttet varen.
MEN MEN MEN - det er forhandleren der bestemmer hvilke af ovenstående muligheder der skal benyttes.
Hvis det kom retur fra rep. i samme stand som det kom derned, skal det højest sandsynligt afsted igen. Først når der INGEN mulighed er for at reparere det (altså når reperatøren har givet op) kan du enten få pengene retur eller et nyt fjernsyn...

- Martin

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 27-07-04 07:10

Vær venlig at lukke dit spørgsmål.

MVH