/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Intern ip....
Fra : Nuserpigen
Vist : 391 gange
300 point
Dato : 20-09-03 19:32

Hejsa
Har 2 putere...
1 udegående ip og 1 intern ip...
Puteren med den interne ip, laver automatisk en ny ip efter nogle dage...
Det skal den ikke...
Hvorfor gør den det ?
Hvad skal man gøre for og ændre det?

På forhånd tak

Qnuz fra Nuserpigen

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 20-09-03 21:15

Hej Nuserpigen

Jeg går ud fra dem pc'er, som du betegner som udgåedende, er den trafikken går igennem. Og den anden så går på nettet via den udgående.

Hvilken styresystem bruger du? Og har du dynamisk IP, hos din Internet udbyder?

Ellers skal du ind i kontrolpanel/Netværksforbindelse/LAN-forbindelse/Egenskaber/Internetprotokol(TCP/IP)/Egenskaber og sætte den til en fast adresse, på intern pc.

Den eksterne skal så, sættes til at route trafikken, til den interne pc'er.

Mere ved jeg ikke, men håber du kan bruge det, og at der er andre der også hjælper med et konkret svar.

MVH CiberAmigo.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 20-09-03 21:46

Hmm. Jeg er heller ikke sikker jeg forstår.

Du må nødvendigvis have 2 interne ip-adresser og 1 ekstern uanset om du benytter wingate/proxy-server eller router.
Jeg vil tro du benytter en router med DHCP-server er det ikke korrekt ?

Hvilken router eller gateway (program) benytter du ?

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 21-09-03 16:52

CiberAmigo...Vi bruger xp prof og vi har en fast ip...
Det du beskriver har vi gjort, men efter nogle dage, laver den selv ip´en om...

Vi har haft router, overvejer og sætte den op igen.
Bruger for øjeblikket 2 netkort metoden...

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 21-09-03 17:46

hej nuserpigen

har i prøvet at bruge den funktion der hedder: "konfigurer et hjemme- eller et mindre kontor netværk-2.

hvis du går ind i kontrol panelet/Netværks- Internetforbindelser...så skulle der være en menu der hedder: "opret eller skift indstillinger for hjemmenetværket eller et mindre kontornetværk". Det skulle kunne køre under det uden problemer.

MVH CiberAmigo

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 21-09-03 22:14

CiberAmigo...
Ja det har vi også prøvet....
Vi har også prøvet og skifte netkortene ud med nye...
Den vil bare ikke...

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 22-09-03 00:54

Hej Nuserpigen

Det er nogle rigtige drille putere i har.

Prøv at trykke på start/kør.../skriv"cmd" tryk enter, så kommer der et DOS-vindue, skriv "ipconfig", tryk enter. så kommer der nogle indstillinger, på min pc'er står der;

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:

Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . : opasia.dk
Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Realtek RTL8139 Family PCI
Fast Ethernet NIC
Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-10-A7-0D-9C-8F
Dhcp aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : 80.197.51.81
Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 80.197.51.1
DHCP-server. . . . . . . . . . . . . . . . . : 80.197.51.1
DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 193.162.153.164

På din pc'er der går på nettet, skal du gå in på: kontrolpanel/Netværksforbindelse/Egenskaber for LAN-forbindelse/Generelt/Internetprotokol(TCP/IP) og tryk på knappen "Egenskaber". Lad fluebenet i "Hent automatisk en IP-adresse" være(grøn).
Der hvor der står: "brug følgende DNS-serveradresser" skal du skrive de DNS-servere der er kommet i dit DOS-vindue. ( for mit vedkommende ville det være ”193.162.153.164” og ”194.239.134.83”)
Bagefter skal du klikke på ”Avanceret” og på fanen DNS, tjek(grøn) ”tilføj disse DNS-suffikser(angivet i rækkefølge)”, klik på knappen ”tilføj”, så kommer der et lille vindue op, og der skriver du den; ”Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks” som der står i dit DOS-vindue(for mit vedkommende ville det være ”opasia.dk”).

Det var så den pc’er der går på nettet, den anden kan du lig eprøve at lade stå til at hente automatisk IP.

håber det hjælper
MVH CiberAmigo

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 22-09-03 00:56

Hej igen

Du skal skrive ipconfig/all

MVH CiberAmigo

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 23-09-03 23:47

Hejsa CiberAmigo...
Det har vi også prøvet...
Det virkede ikke
Nu har vi sat routeren op igen, så nu er der internet på begge maskiner....
Det er bare trælst med en router, for så kan vi ikke sende filer m.m.
Tak for hjælpen

Qnuz fra Nuserpigen

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 26-09-03 18:59

Hvad betyder det at du ikke kan sende filer mm.?

Du kan da stadig sende filer mellem computerne, ikke?

Hvis du mener at kunne sende filer TIL din pc, FRA en anden pc ude på internettet, så kan det stadig lade sig gøre, fordi....

Selv om du har en router, så kan routeren sættes op til at lade alle henvendelser på routerens globale IP gå til et bestemt lokalt IP. Hos fx. Tiscali så er deres routere sat op til at den PC der står på 192.168.1.2 modtager alle henvendelser.
På den måde kan man sætte både web server og FTP server på den pc som internt har nummer
På nogle routere kaldes denne funktion DMZ.

Havd er det for en type "sende filer" som du ønsker dig?

mvh. Per

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 26-09-03 19:41

Hej Nuserpigen

Du skriver

Citat
....vi har brugt router

og
Citat
....benytter to netkort metoden

Så må i nødvendigvis have 2 interne IP-adresser og en ekstern ip-adresse. Desuden må i benytte en gateway af en eller anden slags. Enten i form af windows eller andet program. Hvis ikke det er tilfældet hænger min verden simpelthen ikke sammen mere, hvilket også er meget sandsynligt Måske CiberAmigo eller Per kan forklare mig hvordan det ellers kan lade sig gøre.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 26-09-03 20:06

>srhansen
Jo'e, 2 interne og en extern IP, det er minimum for at to PC kan kobles op.
Og en eller ande form for gateway/intern router aktivitet på pc1, det er også en betingelse.

Hvis der benyttes en router boks, så benyttes minimum: 1 externt IP, og 3 interne IP for at det hele kan kobles sammen.

>Nuserpigen, mellem de tre som har givet dig et bud på noget du kan gøre, så er det helt sikkert at der sammenlagt kan findes et svar.
Som jeg ofte er hørt udtale: "Alle svar her i universet de findes! Vi har bare ikke fundet på alle spørgsmålene endnu."

Så derfor Nuserpigen, fortæl os hvad det er, du gerne vil have dine pc'ere til at gøre. For svaret (svarene) på hvad du skal gøre for at få det præcist som du gerne vil have det, det (de) findes allerede.

mvh. Per

Accepteret svar
Fra : CiberAmigo

Modtaget 300 point
Dato : 28-09-03 16:59

Hej nusserpigen

Prøv lige at tjekke det her svar ud, h_blunck gav det.

http://www.kandu.dk/dk/spg/23348

MVH CiberAmigo

Godkendelse af svar
Fra : Nuserpigen

Dato : 12-10-03 19:44

Tak for svaret CiberAmigo.