/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
hjælp til www.dot.dk
Fra : Michaellehto
Vist : 533 gange
100 point
Dato : 20-09-03 17:25

Hej jeg har prøvet at lave en hjemme side på dot.tk men kan ikke finde nogen steder hvor jeg kan uploade min hjemmeside.
Håber nogen kan hjælpe ?

Hilsen Michael

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 20-09-03 18:29

Hej Michaellehto,
Den skal jeg nok lige have en gang til.

Du har redigeret en hjemmeside. I hvilket redigeringsværktøj?
Og du vil nu gerne finde et web hotel hvor du kan indlæse websiden, så vi andre også kan få glæde af at læse den?

mvh. Per

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 20-09-03 19:57

Er Dansk Overflade Teknik klar over det?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 20-09-03 20:00

Undskyld, jeg så ikke lige at der stod .tk

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 20-09-03 20:07

Jeg har tidligere bemærket dot.tk men har ikke selv prøvet det.
Som jeg læser det, kan man få et gratis domænenavn under "tk" hvis ikke det navn man vælger hører til den kategori som koster penge. F.eks. kan man ikke få kim.tk gratis.
Men det eneste man får er et domænenavn. Man skal selv sørge for serverplads til hjemmesiden.
Domænenavnet bliver så viderestillet til ens egen server eller webhotel.
Har man f.eks. de obligatoriske gratis 5-10mb serverplads hos sin teleudbyder, kan man altså få et sådant tk domæne til at pege på denne placering.

Med venlig hilsen
Kim Marchwitz

Accepteret svar
Fra : gangster50

Modtaget 100 point
Dato : 20-09-03 22:14

hvis du laver en hjemmeside på webbyen, og den hedder f.eks www.herrefedside.webbyen.dk det er jo lidt langt ikke? så går man ind på dot.tk og registrer sig. så hvis du vil have din side: coolsite.tk, så er der sådan en formular man lige skal skrive på, og så indsætter du www.herrefedside.webbyen.dk og så går der lidt tid, så kan du gå ind på coolsite.tk og den loader så fra herrefedside.webbyen.dk

- Daniel

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 20-09-03 22:28

Hej

Jeg har prøvet at have et af de gratis .tk domæner. Det er ganske rigtigt gratis, men kun for en kort periode. I denne periode prøver de at narre penge fra dig pr. email, for at beholde domænet.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 20-09-03 22:52

Okay, nu forstår jeg.

Det billigste web hotel jeg har fundet, det er www.b-one.net det koster kun 9,- ex. moms om måneden. Det giver plads til 100Mb på serveren, og fri trafik.

Styring af DNS systemet, det kan ske fra www.gratiskDNS.dk, dog så vil www.b-one.net måske gerne have lov til at styre DNS, som en del af web hotel konceptet.

For lige at tage det hele fra toppen.
man kan gøre som gangster50 forklarer. og punktum.

Eller man kan vælge den anden måde.
- Skaffe sig et domænnavn hos en af domæne administratorerne.
- Leje et web hotel
- Sikre af web hotel eller GratisDNS.dk styrer DNS servere.

Dette kan være en kompliceret process, fordi hele processen kan bide sig selv i halen, og der er mange ting der kan gå galt.
For at mindske forvirringen, så har man i DK skullet henvende sig til webhotellet, som så har taget sig af opsæting af DNS server informationer, og registrering hos DK-hostmaster. I dag er det hele imidlertid så gennemprøvet og automatiseret, at stort set ALT kan ske via Web interface, så både fejl og tidsforbrug kan minimeres.

Der er dog stadig et par detaljer som man er nødt til at overskue som gør-det-selv registrant.

Det er bl.a. sammenhængen mellem ".tk" DNS server,
autoritative servere for fx. "coolsite.tk" DNS server,
og web serveren som kører "www.coolsite.tk".

Som det bl.a. ses, så kobles der en ny server på hver gang der tilføjes et led af de tre dele som den komplette URL adresse. "www.coolsite.tk består af tre led, og hvert led skal styres, og bliver styret af forskellige personer/servere/organisationer.

Håber at dette har kunne kast lidt lys på den opgave du har, for at få et dot.tk domæne til at køre på din egen server. Også selv om din server er et webhotel.

Det skal lige tilføjes, at der er selvfølgelig den mulighed at, at dit webhotel, det kan være en server hjemme hos dig selv.
Så skal du på gratiskDNS.dk blot indtaste dit eget IP nummer det rette sted. Eller hvis du får et dynamisk IP nummer, så skal du loade et lille program på din pc, som kontakter gratisDNS.dk (eller dynDNS.dk) straks din pc er på nettet.
Så vil coolsite.tk registreringen hos gratisNDS.dk eller dynDNS.dk, kunne guide www.coolsite.tk hjem til dig selv.
Og www.lillebror.coolsite.tk til din lillebrors web server som står hjemme hos din lillebror.

mvh. Per

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 21-09-03 10:12

Vi skylder vel lige dot.tk at citere deres faq side ( http://dot.tk/vc00806.html ):
Citat
Why do some domain names cost money?
Some people or companies have bigger ambitions regarding their Dot TK domains and want to expand their possibilities by running their own DNS. This means you register an unlimited number of hostnames like FTP.PAIDDOMAIN.TK or MAIL.PAIDDOMAIN.TK. Starting at just USD 9.95 per year you obtain the same rights as you would with any paid domain registration and become the legal registrant of the DNS. For more information about this, please check out our information on our PAIDDOMAIN.TK package.
In addition: some domain names have extra commercial value, and because we have to make money on something to keep this thing going for you, we have put a price on these domains. The price starts at a slightly higher price than the 'normal' paid domains. The yearly registration fee for these special domains starts at USD 25.00 per year. More information about these domains, that we have named SPECIALDOMAIN.TK can be found in How does it work?

Can I loose my free Dot TK domain name?
Yes, having a free Dot TK domain name does not give you the legal ownership. Dot TK allows you to use your chosen Dot TK domain name as long as you have 25 visitors or more on your domain name once every 90 days. Activity must include website access to your Dot TK website. If you don't have more than 25 visitors to your website in 90 days, your website is either not up or you did not provide any content. That will result in a cancellation of your registration. Your domain name will then be automatically available for other registrants to register either as a free or as a paid registration.

Så man kan altså miste sit domæne hvis man har for få besøgende.

Jeg har iøvrigt selv (for at prøve det) registreret domænet www.7913.tk igår aftes efter mit første indlæg.Det var pudsigt nok gratis.
Men de rider åbenbart ikke samme dag som de sadler, for det virker ikke endnu.
Det er selvfølgelig også helt ovre på den anden side af jorden det foregår.

Med venlig hilsen
Kim Marchwitz

Godkendelse af svar
Fra : Michaellehto

Dato : 21-09-03 14:58

Tak for svaret gangster50.