/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Vælge flere i Autocad
Fra : britj
Vist : 554 gange
50 point
Dato : 29-01-02 22:22

Er der nogen, der kan huske koden på 3-4 bogstaver, som skal sættes til 1, for at kunne udpege flere spredte enheder i Autocad ? Så længe den er slået fra, bevirker det også, at jeg ikke kan bruge Remove efter et fence- eller win-valg. -Det er et tungt at arbejde med.

Britj

Kommentar
Fra : rcn

Dato : 30-01-02 14:06

Prøv at spørge i www.cadforum.dk Her sidder der nogle virkeligt skrappe CAD-brugere som sikkert kan hjælpe dig

Rikke

Kommentar
Fra : britj

Dato : 30-01-02 22:16

Tak for dit forslag, Rikke. Jeg har i mellemtiden fundet fejlen på job-PCeren ved at sammenligne med min egen: i Tools\Options\Selection var der et hak ud for "use Shift to add selection". Ved tidligere versioner skulle benyttes en kode.
Britj

Accepteret svar
Fra : rcn

Modtaget 50 point
Dato : 30-01-02 22:33

Det er ikke sådan med de opdateringer

Et fif til trim og extend komandoerne.
Når du skal udpege objekterne, der skal trimmes skriver du f, trykker return og kan nu afsætte en linie, som krydser alle de linier, der skal trimmes. Vupti, og de er trimmet alle i en komando. Det samme er gældende v. extend.
Jeg har mødt mange, som ikke kender funktionen, og den kommer ikke frem som forslag i komandolinien, så derfor får du lige dette fif med på vejen.

Mange hilsner

Rikke

Kommentar
Fra : britj

Dato : 30-01-02 22:45

Jo, Rikke det er en god kommando, som jeg bruger meget og nævnte den også i mit indlæg, fordi jeg ikke længere kunne anvende R for remove til at klippe et par stykker af den samlede udvælgelse fra.

Kommentar
Fra : rcn

Dato : 30-01-02 22:49

Ups
Jeg havde lige overset Fence i forklaringen af dit problem.
Undskyld :-I
Nå, men jeg vil stadig anbefale cadforum.dk Hvis du da ikke kender den i forvejen.