/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Flash / Spørgsmål
10  Dr.Disco 500
Flash på hjemmeside
Fra : martingreen
Vist : 946 gange
50 point
Dato : 29-01-02 13:57

Det er måske et dumt spørgsmål, men hvordan får man en flash-video ind på sin hjemmeside. Vi er ved at lave en hjemmeside i frontpage..

Accepteret svar
Fra : konsulenten

Modtaget 60 point
Dato : 29-01-02 14:02

Hej Martin

således :

<OBJECT classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000"
codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=5,0,0,0"
WIDTH=550 HEIGHT=400>
<PARAM NAME=movie VALUE="-->NAVN PÅ FLASHFIL<--"> <PARAM NAME=quality VALUE=high> <PARAM NAME=bgcolor VALUE=#CCCCCC> <EMBED src="-->NAVN PÅ FLASHFIL<--" quality=high bgcolor=#CCCCCC WIDTH=550 HEIGHT=400 TYPE="application/x-shockwave-flash" PLUGINSPAGE="http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash">
</OBJECT>

Kommentar
Fra : sunix

Dato : 29-01-02 14:10

Hej Martin

Hvis du nu istedet for Frontpage, brugte Macromedia DreamWeaver... (det er også dem der har lavet Flash) så er der i værktøjpanellet en funktion der hedder "Insert Flash".

Men ellers kan du bruge denne kode i dit HTML dokument :

<object>
codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=5,0,0,0"
width="800" height="600">
<param name=movie value="flash.swf">
<param name=quality value=high>
<embed src="flash.swf" quality=high pluginspage="http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash" type="application/x-shockwave-flash" width="800" height="600">
</embed>
</object>

Husk lige at at tilpasse denne kode til dit site (mål, navn og stier)

SuniX

Kommentar
Fra : sunix

Dato : 29-01-02 14:11

Hej Martin

Hvis du nu istedet for Frontpage, brugte Macromedia DreamWeaver... (det er også dem der har lavet Flash) så er der i værktøjpanellet en funktion der hedder "Insert Flash".

Men ellers kan du bruge denne kode i dit HTML dokument :

<object>
codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=5,0,0,0"
width="800" height="600">
<param name=movie value="flash.swf">
<param name=quality value=high>
<embed src="flash.swf" quality=high pluginspage="http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash" type="application/x-shockwave-flash" width="800" height="600">
</embed>
</object>

Husk lige at at tilpasse denne kode til dit site (mål, navn og stier)

SuniX

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-01-02 14:47

Gå ind i File -> Publish Settings i Flash og tjek, at der er sat kryds
i Flash og HTML. Under HTML- fanen kan du bestemme forskellige ting,
bl.a. hvor stort din flash film skal være på siden.

Tryk herefter OK.

Flash har nu oprettet to filer i samme bibliotek som din .fla-fil,
nemlig movie1.swf og movie1.html (hvis altså din fla-fil hedder
Movie1.fla). Åben html-filen i dit editor program og kopier alt, der
står mellem <OBJECT> og </OBJECT> og sæt det ind i dit eget html
dokument.

Kopier swf-filen over i samme bibliotek som dit html-dokument og læn
dig tilbage og nyd!

Mikkel

On Tue, 29 Jan 2002 12:57:23 GMT, "martingreen"
<martingreen.news@kandu.dk> wrote:

>Det er måske et dumt spørgsmål, men hvordan får man en flash-video ind
>på sin hjemmeside. Vi er ved at lave en hjemmeside i frontpage..
>> jeg anbefalet en sådan. Jeg spurgte mht til popnitterne som jeg havde
>hørt

Kommentar
Fra : FlashHjelp

Dato : 10-06-02 14:59

Hej jeg skulle lige spørger om noget:

Jeg har lige lært en masse ting om de værktøj der er i Macromedia Flash 5 og lidt MX men jeg vil gerne lære perfekt hvordan du laver film og menu'er til din egen hjemmeside + knapper og sådan nogen seje ting fx. denne side tjek den ud og sig mig om det er noget der er for vildt svært kun for dem der er MEGA gode eller kan man godt lære sådan noget hurtigt tjek lige siden www.eye4u.com.

ps: hvis du ved noget om hvor man kan lære en masse om flash og hvordan du laver knapperne så skriv lige.

hilsen Morteza

Kommentar
Fra : FlashHjelp

Dato : 10-06-02 14:59

Hej jeg skulle lige spørger om noget:

Jeg har lige lært en masse ting om de værktøj der er i Macromedia Flash 5 og lidt MX men jeg vil gerne lære perfekt hvordan du laver film og menu'er til din egen hjemmeside + knapper og sådan nogen seje ting fx. denne side tjek den ud og sig mig om det er noget der er for vildt svært kun for dem der er MEGA gode eller kan man godt lære sådan noget hurtigt tjek lige siden www.eye4u.com.

ps: hvis du ved noget om hvor man kan lære en masse om flash og hvordan du laver knapperne så skriv lige.

hilsen Morteza

Kommentar
Fra : FlashHjelp

Dato : 10-06-02 14:59

Hej jeg skulle lige spørger om noget:

Jeg har lige lært en masse ting om de værktøj der er i Macromedia Flash 5 og lidt MX men jeg vil gerne lære perfekt hvordan du laver film og menu'er til din egen hjemmeside + knapper og sådan nogen seje ting fx. denne side tjek den ud og sig mig om det er noget der er for vildt svært kun for dem der er MEGA gode eller kan man godt lære sådan noget hurtigt tjek lige siden www.eye4u.com.

ps: hvis du ved noget om hvor man kan lære en masse om flash og hvordan du laver knapperne så skriv lige.

hilsen Morteza

Kommentar
Fra : Keyvan2002

Dato : 06-11-02 00:24

hej SuniX

du skriver:

Hvis du nu istedet for Frontpage, brugte Macromedia DreamWeaver... (det er også dem der har lavet Flash) så er der i værktøjpanellet en funktion der hedder "Insert Flash".

Men ellers kan du bruge denne kode i dit HTML dokument :

<object>
codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#versio n=5,0,0,0"
width="800" height="600">
<param name=movie value="flash.swf">
<param name=quality value=high>
<embed src="flash.swf" quality=high pluginspage="http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=Sho ckwaveFlash" type="application/x-shockwave-flash" width="800" height="600">
</embed>
</object>

Husk lige at at tilpasse denne kode til dit site (mål, navn og stier)

jeg har prøvet at finde "Insert Flash" i værktøjpanellet men jeg kunne ikke finde den. kan du ikke give lide mere forklaring på hvor den er.
Tak!