/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
dele 2 pc'er
Fra : freddiemercury
Vist : 340 gange
50 point
Dato : 19-09-03 12:15

jeg skal dele 2 pc'er, så jeg kan se c drevet fra hver computer og jeg har forbundet begge pc'erne, hvordan gør jeg ?

Kommentar
Fra : Interkriller

Dato : 19-09-03 12:50

Tryk højre mus på c drevet og tryk "Deling og sikkerhed" og så siger det sig selv derfra.....

Hvis du har xp kan du køre guiden "opret hjemme eller mndre kontor-netværk"

Kristian

Kommentar
Fra : phearaz

Dato : 19-09-03 15:36

Du starter med at dele C-drevet på begge maskiner, ved at højreklikke på drevet og vælge "Deling og sikkerhed" (hvis det er XP, 98 hedder bare "Deling"). Derefter går du ned i Start og vælge KØR og skriver "command" og trykker Enter. Når du så har en kommando prompten oppe (en sort dos boks), så skriver du "ipconfig" derinde og trykker enter. Derefter vil du se at den computer du sidder på, har en adresse i form af f.eks: 123.123.123.123 husk denne adresse og gå derefter hen til den anden computer. På den anden computer går du ned i start og vælger kør igen. Her skriver du nu "\\123.123.123.123" (hvor 123.123.123.123 erstattes med den adresse du fik tidligere). Her vil der nu komme et vindue frem med med en mappe der hedder "C". Højreklik på mappen "C" og vælg "Opret forbindelse til et netværksdrev". Følg guiden derefra. Du skulle nu meget gerne have fået et ekstra drev i "Denne Computer" som repræsenterer C drevet på den anden computer.

Skriv hvis der er noget du ikke forstår.

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 01-02-04 22:48

Hmmm... Lidt omstænding måde phearaz beskriver det på, men det ville nok gøre det noget nemmere, hvis
man kunne få at vide hvilken windows du kører med !!

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 02-02-04 12:39

hej soenne

jaa win98 på den ene pc og win 2000 på den anden

Accepteret svar
Fra : Soenne

Modtaget 50 point
Dato : 02-02-04 18:56

I win98 skal du sørge for at fildeling er mulig i netværksindstillinger, hvis netværket ellers fungerer skal du bare højreklikke på dit c-drev i denne computer og vælge deling, give dit drev et share-navn og klikke ok, derefter kommer en blå hånd til syne under ikonet for c-drevet.
På den anden maskine går du ind under netværkssteder/andre computere (kan ikke huske navnet på punktet) her skal du kunne finde den anden PC.
Jeg vil ikke gå nærmere i detajler, med mindre du får problemer, så skriv igen

Godkendelse af svar
Fra : freddiemercury

Dato : 03-02-04 10:02

Tak for svaret Soenne.