/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Lovgivning med tilbagevirkende kraft ?
Fra : erling_l
Vist : 421 gange
500 point
Dato : 19-09-03 11:54

Tror s'gu' lige jeg vil følge summers eksempel og gå i barndom. Nu blev lodtrækningen ændret - fra den ene dag til den anden. Det betyder, at de regler, som er sat op på siden omkring lodtrækning i virkeligheden ikke er gældende - og at optjente point nu ligesom ikke repræsenterer en værdi.

Det kan man jo så også have en holdning til - det minder jo meget om det politiske Danmark, hvor alle skal have samme chance uandet om de bidrager med en aktiv indsats eller ej. Tja.... ???

En sideeffekt er jo, at point nu så kun er æren værd.

Jeg sætter derfor gerne en slat på højkant til den, der kan give den bedste forklaring på :

* Holder det juridisk at ændre reglerne midt i en måned, når man jo reelt på skrift har udtrykt (og faktisk endnu gør), hvordan de givne regler er ?

* Jeg vil gerne have dokumenteret det med paragraffer og lignende (som et lille fif, kan jeg hviske:"Aftaleloven")

Mvh Erling

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 19-09-03 12:04

Jammen er der nogen der har sagt de er trådt i kraft nu med det samme da ?!?

- jeg er ret overbevist om - at det må gælde fra næste måned - det håber jeg da i hvert fald, for ellers er Kandu da totalt useriøse... de kan ikke bare ændre midt i en måned no way - det nægter jeg at tro på .... og er det tilfældet, så er de da gået så totalt over grænsen - men vent nu og se er sikker på det først er gældende fra 1.10

Men måske jeg bliver klogere

Karina

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 19-09-03 12:07

Jeg kan da ikke i min vildeste fantasi tro at der er noget at komme efter.

Kandu kan s.. da gøre nøjagtig hvad der passer dem med deres egen side, det gælder da også måden de har lyst til at holde lodtrækning på.

Du er måske bare lidt misundelig på at det så MÅSKE ikke blive dig der vinder som du måske havde ventet??, det er jo også nemt at score mange point når man bare sørger for at deltage i summershowet der scorede du jo hurtigt lige 2000!!!, så det glæder mig virkelig at der nu er ens chancer for ALLE

Bantam

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-09-03 12:08

Årrhhh. Lad os da bede kandu ændre det tilbage igen.

Jeg kan da godt se de stjæler præmien fra dig, men er du ikke af dem der tidligere har plæderet for "at points' ene slet ingenting betyder"? Eller husker jeg bare galt?

Som Brian så rigtigt sagde, i det gamle system, var der tale om en belønning for at puge flest mulige point til sig, og ikke en reel lodtrækning. Man kaldte det dog en lodtrækning, hvilket nærmest er falsk varebetegnelse. Nu ændrer man åbenbart "lodtrækningen" til en "rigtig" lodtrækning. Det betyder jo ikke at du ikke kan vinde, nu deltager du bare på lige vilkår med andre.

Det ville da være beklageligt om du vil til at "lege" summer. Men trænger dette emne ikke til at blive skrinlagt?

Jeg tror iøvrigt det var Ram der skrev: Det er kandu's side, og de kan gøre med den hvad fanden de vil. Du kan så vælge at deltage eller at skride - men betingelserne opstilles af kandu, hvis du vælger deltagelse. At de ændrer pointsystem midtvejs virker åndsvagt klodset. Men vi har jo heller ingen TIP fra kandu der siger hvornår ændringen starter, vel? Derfor check nu liiiiiige, inden du begynder at koge op.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 19-09-03 12:09

Citat
Lodtrækningsagenten er hermed lagt tilbage til den gamle version, så må
vi jo se hvordan brugerne tager det.

Hmmm, ja det håber jeg da ikke skal forstås på den måde, for det kan de fandme (undskyld) men det mener jeg - da ikke tillade sig - tror dem der har stillet dette forslag ikke mente det skulle ende sådan - og så synes jeg da det burde have været en selvfølge, Kandu (Hellooooo) at det selvsagt var med virkning fra næste måneds lodtrækning....
men ovenstående citat skaber da en tvivl...

Karina

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 19-09-03 12:10

[citat]
Udover æren af at kunne hjælpe andre, får du også chancen for at komme på hi-score listen over superbrugere. Der vil også være mulighed for at vinde mange flotte præmier, som vil blive udtrukket blandt dem, som har optjent flest superpoint inden for en given periode
[/code]

Egentlig har de vel bare ændret systemet, så det passer til det der hele tiden har stået...nemlig at nu bliver der trukket lod, så det ikke er nr 1 der kategorisk vinder.

Men jeg kan da godt forstå at du føler dig lidt bitter, eftersom du har ligget nr. 1 hele måneden og dermed regnede med, at det skulle gå som det plejer, nemlig at nr 1 ville vinde. Men der er sgu nok ikke noget at gøre ved det. Man kan ikke stille alle tilfredse, og i dene sammenhæng er det så dig der bliver "taberen" og du må konkurrere på lige vilkår med alle, hvilket jo oprindeligt var konceptet. Nu har alle lige chance.. jeg ved så ikke om det er alle på top 10 eller 20 eller 50 eller hvad?

mvh Chrisitna

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-09-03 12:11

Okay, der var andre end mig der så du deltog i "Summer-showet". Hvorfor fa'en lod man ikke bare det lort stå, når man nu ikke kerer sig om point's?

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 19-09-03 12:12

Erling, jeg kan da godt se at det er skide ærgeligt at stå som en "sikker vinder" i denne mdr. og så opdage at nu er systemet lavet om til en reel lodtrækning...

Men for det første, er der stadig 1 1/2 uge til lodtrækningen, så alt kunne nå at ske!
For det andet, er det jo faktisk de regler der stod under lodtrækning, der er blevet realiseret, nu skulle det faktisk være en ærlig lodtrækning mellem alle med superpoint, og der er da vel ingen her der vil påstå, at det ikke holder med "jo flere lodder jo større chance"?!!

Men for lige at slå kold vand i blodet, lad os nu lige se om det holder....
Lad os vente og se om det passer, at det virkelig er blevet en RIGTIG lodtrækning igen...

Det er trods alt det mange råbte op for at få!!!

Det kan jo faktisk også være de venter med at realisere det til næste mdr.
Det er der ingen ud over dem selv der ved!!!

Held og lykke med at få svar på dit spørgsmål!!

Kommentar
Fra : briani

Dato : 19-09-03 12:15

Hejsa Erling

De regler der er sat op på siden
Er netop de regler de vil benytte nu
Og det har de ikke gjort i længe,da man i lang tid har ladet etteren vinde
Kan godt forstå hvis du er skuffet
Men du har da stadig en stor chance for at vinde

Citat
Chancen for at vinde denne lodtrækning, er helt op til brugeren selv. Jo flere superpoint brugeren har optjent inden for præmieperioden, jo flere chancer har personen for at vinde.

Hvis en bruger f.eks. har optjent 406 superpoint inden for præmieperioden, vil personen have 406 chancer for at vinde.

Når præmieperioden er ovre, vil kandu.dk automatisk blande posen, og trække 1 tilfældig superbruger, som derved bliver månedens vinder af præmien.

Citat
Lodtrækningen består af 5 trækninger fra en pulje bestående af månedens superpoint. Hver superbruger hos kandu.dk er således repræsenteret i puljen, med det antal superpoint vedkommende har optjent i løbet af måneden.

Chancen for at vinde er angivet i tabellen nedenfor, både som antal point den enkelte har optjent, samt som procentdel af den samlede puljestørrelse, for hver af de mulige trækninger.

Hver af de 5 trækninger vil reducerer puljen med 20%, indtil der kun er 1 lod tilbage. Den superbruger som loddet tilhører har vundet.

Første lodtrækning vil ske kl. 12.00, de følgende med 10 minutters mellemrum. Vinderen vil være fundet kl. 12.40

Mvh og en rigtig god weekend
Brian

Nu er en lodtrækning igen en lodtrækning herinde.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 19-09-03 12:23

Ja det kan man da så kalde surt show, Erling .....

men jeg synes nu stadig 1'er eller ej - at det er en RODET måde at foretage ændringer på - rod, og kaos, og så synes jeg det burde være LOGIK for burhøns fra Kandu's side at det da NATURLIGVIS er ændringer der træder i kraft fra 1.10 .... naturligvis.

Godt alle ting ikke fungerer som herinde.... så`n noget rod kan man da ikke have.

Men held og lykke Erling - du får brug for det, og som de andre siger "Tør nu øjnene - og spis din kiks!!!"

Karina

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 19-09-03 12:36

For lige at give et fif om hvordan det burde blive, så gå ind på lodtrækning fra sidste mdr. og så kig på dine (erling) %-muligheder for at vinde sisdte mdr.

I den sisdte lodtrækning er det faktisk dig der stå med størst chance for at vinde men da det ikke var dig der stod på første pladsen strøg præmien til en anden....

Du har faktsik 8% mulighed for at vinde i sidste trækning men vinderen har kun 6%
Lidt underligt ikke!!
Det stinker sq langt væk!!!

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 19-09-03 14:16

Hej erling_l

Jeg forstår godt din irritation.
Men der er ikke tale om, at de skrevne foreskrifter ændres.
Det er lodtrækningsproceduren, der ændres, sådan at
den bliver i overensstemmelse med foreskrifterne.

Det har den ikke været i det sidste års tid, og det
er grunden til den megen utilfredshed, der har været.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 19-09-03 14:32

PS! Det vil stadig være sådan, at flest point = flest vinderchancer.
Så din chance for at vinde er ikke helt forspildt - men jo nok temmelig
reduceret.

Hvis du ligger som nr. 1 med fx 10 % af den samlede pointmasse,
vil du have 10 % chance for at vinde præmien - og ikke som
hidtil 100 %.

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 500 point
Dato : 19-09-03 17:44

Hej igen Erling

Først nu ser jeg, at det jeg oplyser i mine to foregående kommentarer,
allerede var oplyst af Brian.
Og som du nok kan se af det citat, han bringer, har der det sidste
års tid været tale om, at Kandu har valgt vinderen på en anden måde
end den foreskrevne.

Hvis du klikker på Copyright-linket midt på siden nederst, vil du endvidere
se, at Kandu påberåber sig ret til når som helst og hvor som helst at
foretage de ændringer, de ønsker.

Så rent juridisk er der desværre ikke noget at komme efter.

Men at dine vinderchancer er reducerede, er jo ikke ensbetydende
med, at de er lig nul.

Så lad os krydse fingre for, at du vinder alligevel.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 20-09-03 16:48

Skægt nok - tænkte nok , at der faktisk slet ikke var nogen, der forholdt sig til de konktrete spørgsmål....

Erling

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 20-09-03 17:21

Erling, Rellom har da svaret med at Kandu har har ret til at gøre som det passer dem...

Citat
Hvis du klikker på Copyright-linket midt på siden nederst, vil du endvidere
se, at Kandu påberåber sig ret til når som helst og hvor som helst at
foretage de ændringer, de ønsker.

Det må da både være svar på det første * spørgsmål og det andet * spørgsmål??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-09-03 21:32

Nu vil jeg prøve at kommentere dit spørgsmål.
Citat
* Holder det juridisk at ændre reglerne midt i en måned, når man jo reelt på skrift har udtrykt (og faktisk endnu gør), hvordan de givne regler er ?

Kommentar: Ja det holder juridisk - for Kandu er ikke bundet juridisk til de regler som "de" selv har lagt frem, da der ikke er tale om nogen forenings eller forretningsmæsig aftale/kontrakt.
Citat
* Jeg vil gerne have dokumenteret det med paragraffer og lignende (som et lille fif, kan jeg hviske:"Aftaleloven")

Kommentar: Aftaleloven kan ikke komme på tale da der ikke er er nogen aftale om egentlige ydelser, men tilfældige udokumenterede bidrag til dette SITE/FORUM's virke.
Når jeg kigger på August - listen.
Emesen: 5815=8%...4535=8%...3515=8%...2335=8%...955=6%
Erling_l: 4525=6%...3910=7%...3090=7%...2170=7%...1210=8%
Så undrer det mig at disse tal forskyder sig ved den sidste trækning, hvor du faktisk ligger forrest, men alligevel ikke vinder.
Emesen/Eyvind.
PS. Jeg ved godt at mit indlæg måske kan virke "upassende" da jeg jo lige har "vundet" med lidt flere af de famøse point, end du havde. Dog har jeg vist ikke lusket mig til de mange point, udover at kommentere alle mulige spørgsmål intenst i en måned, inden jeg tog på Internet-fri ferie.

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 21-09-03 12:07

§ 1. Tilbud og svar på tilbud er bindende for afgiveren. Reglerne i §§ 2-9 kommer til anvendelse, for så vidt ikke andet følger af tilbudet eller svaret eller af handelsbrug eller anden sædvane.

Ansvarsfraskrivelsen unde copyright holder næppe...

Men jeg lukker strengen og selv om jeg mener, at svaret er forkert, går pointene "på Nicollehh
s opfordring" til Rellom

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 21-09-03 12:52

Det syntes jeg var en rigtig god idé, det er trods alt rellom der kommer tættest på et "rigtigt" svar...
-Hvis du altså spørger mig!!

Godkendelse af svar
Fra : erling_l