/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
remote procedure control????
Fra : Melander
Vist : 407 gange
350 point
Dato : 18-09-03 23:16

Hejsa...

Min pc, er vildt underlig, efter et stykke tid, kommer der en meddelse op om at systemet lukker ned om 59 sekunder, pga. nt authority fordi noget der hedder "remote procedure call" sluttede uventet..

hvad hulen går det ud på..

bla. kan jeg kun komme på nettet ved at lukke min firewall..og alligevel kommer beskeden..

min firewall er zonealarm pro
og jeg bruger win xp pro "original"

hurtig hjælp please

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 18-09-03 23:24
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-09-03 23:27

Jeg er temmelig sikker på at du har blaster ormen! Gå ind på windows update og hent de seneste sikkerheds patches, og hos symantec kan du hente en blaster remover! http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.blaster.worm.removal.tool.html

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 18-09-03 23:45

men den der virus, vil da ikke blive der, hvis jeg formattere min pc, vil den..

for det har jeg lige gjort, og den besked kom op både før og efter, og jeg kan simpelthen ikke finde den virus på pc´en

Kommentar
Fra : briani

Dato : 19-09-03 00:02

Hejsa melander
Prøv at se på dette spørgsmål
http://www.kandu.dk/dk/spg/20442
Der er en der har haft det samme proplem som dig herinde
Mvh
Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 19-09-03 00:21

Tillæg
Du har åbenbart en eller flere porte som er åbne
og det er igennem en af disse porte,du har fået virusen ind.
Mvh
Brian

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-09-03 02:39

Jo så længe du ikke har været inde på windows update og lukke hullet, så bliver du ved med at få blaster!

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 350 point
Dato : 19-09-03 09:57

Hejsa

Da der er et hul i XP som kalder RPC,
når der kaldes op til internettet kommer meddelsen "systemet lukker ned om 59 sekunder..............."

smut ind forbi her
http://www.microsoft.com/danmark/security/blaster.asp

og hent eller kør den direkete
http://download.microsoft.com/download/5/b/9/5b9f0e5a-3536-48d1-b02b-1a2cd36a00de/WindowsXP-KB823980-x86-DAN.exe

(denne fil passer kun til XP Home og XP Pro Dk)

den lukker RPC hullet.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-09-03 22:41

Gad vide om du har "hul " i gennem!

Godkendelse af svar
Fra : Melander

Dato : 21-09-03 12:50

Tak for svaret dk. jeg har formatteret og kørt fdisk og installeret xp igen og hentet næsten 100 mb opdateringer, så nu håber jeg det virker....

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-09-03 13:05

Hmm! Er BertelBrander's svar og mit svar usynligt!

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 21-09-03 16:37

åhhh tedd, føler du dig snydt, her tag en kiks...nu er dette her altså mit spørgsmål, og det direkte link som dk giver var nøjagtigt det jeg brugte..og så godkender jeg selvfølgelig hans kommentar.......