/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
hvad hedder denne sang(måske en sebastia~
Fra : michellearrouas
Vist : 4303 gange
100 point
Dato : 18-09-03 20:37

hej. jeg håber meget I vil hjælpe mig...
Jeg leder efter navnet, teksten eller akkorderne til den her sang(Og hvem der har skrevet den), måske er det en sebastian.
jeg kan kun huske lidt af teksten, første linie er noget med:
der går en vind så stiv fra ???
Manden ved molen
og omkvædet:
han hiver sig i skægget og han ler
var jeg lissom dig
og ku jeg sprede vinger ud
så fløj jeg min vej
for alting er forandret her...

det er en gammel sang, fra 70erne eller 80erne, og jeg tror den har noget med sebastian at gøre.
Hjælp mig!!!!!!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 18-09-03 21:03

Du har ganske ret, det er Sebastian og jeg er næsten 100% sikker på den hedder "Når lyset bryder frem"
Se evt. http://www.roennetheater.dk/udenfor_s.htm

Citat
DEN AUTODIDAKTE VEJ TIL MUSIKKEN – EN SAMTALE MED SEBASTIAN
Lissen Jacobsen, Journalist

Komponisten og sangeren Sebastian spillede lidt blokfløjte som barn, men har ellers ikke lært musik overhovedet og noderne har han da heller aldrig kunnet fatte. Men siden han som 15-årig hørte Rolling Stones synge "It's All Over Now" har ban vidst at musikken skulle være hans liv.
Han har siden 1971 indspillet benved 30 plader, heraf en halv snes musicals foruden film- og TV-musik. Til trods for de mange sange og store arrangementer er noderne stadig et mysterium for ham, men han kan tydeligt høre hvis nogen i orkestret spiller forkert.

Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 18-09-03 21:05

Nej... det var vist ikke den a'li'veller http://www.mor-far.dk/blandet/sangbog/sange.asp?SangId=206

Citat
Du lille barn, du er på vej til drømmeland,
Pludselig møder du en mærkelig mand
Han ta’r dig med, over det dybe vand
Til i kommer til en fremmed strand
Som i et eventyr, er alt du ser
Her er onde trolde og gode fe’er, ah ah
Du vil se mer’
Når lyset bryder frem, når lyset bryder frem
Ja, så må du hjem, ah ah så må du hjem

Det smukke hus, højt på en bakketop
Kun den smalle sti kan nå derop
Et kraftigt sus, fra gribbens vingeslag
Døde rotter er her masser af
Som i et eventyr er alt du ser
Alle er mætte og pudser fjer, ah ah
Du vil se mer’
Når lyset bryder frem, når lyset bryder frem
Ja, så må du hjem, ah ah så må du hjem

Den søde vin, har slået drengen helt omkuld
Han samler tårer i en spand af guld
Et smykkeskrin, begravet i et mægtigt hul
Hvor tyven selv faldt ned, så plørefuld
Som i et eventyr er alt du ser
En syndig sjæl fløj væk, men her er mange fler’, ah ah
Du vil se mer’
Når lyset bryder frem, når lyset bryder frem
Ja, så må du hjem, ah ah så må du hjem
Så må du hjem, ah ah, så må du hjem.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 18-09-03 21:11

Den er helt sikkert fra albummet "Den Store Flugt". Sebastian fik sit gennembrud med albummet "Den Store Flugt" i 1972 ... jeg "roder" lidt mere.

Kommentar
Fra : blyb

Dato : 18-09-03 21:19

CLAN du har gæster i din tråd Chrelle....

Kommentar
Fra : blyb

Dato : 18-09-03 21:33

Fra albummet Den store flugt, som CLAN omtaler er der en sang der hedder "Den gamles Drøm" Det kunne godt være den.

Prøv at søg efter den på nettet.

Hilsen Blyb

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-09-03 09:19

Jeg giver op... men er ret overbevist om, at det er fra hans første album (havde det selv engang). Teksten minder mig om den.
Søren

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-09-03 09:21

Uhhh, der er noget der ringer, men kan ikke placere den. Har vi flere stikord?

Kommentar
Fra : michellearrouas

Dato : 19-09-03 17:23

Det skal nok passe at den er fra 72, ca.
Ved kun at det er noget med en mand der ser på mågerne.
Den starter i Am, som man spiller i lang tid, og så et G.
Kender ikke mere fra verset. Men omkvædet går i G D C D.
melodistemmen, ca sådan her
h h a g a
a c c h a h h a
g h a g a
og så en sidste linie, kan ikke huske hvordan det lyder. håber det hjælper...

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-09-03 22:35

Prøv at støve lidt rundt på http://www.duda.dk/Grundfag/Musik/musik.html
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-09-03 22:40

Nå, da-da-da' her er en grumme stak om Sebastian på
http://www.ewh.dk/dk/_komponist.asp?id=51
se nederst på siden.

Kilde http://www.ewh.dk/dk/komponist.asp

Søren

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 29-09-03 09:20

Så kom vi nærmere.

LP'en Den store flugt fra 1972

Korrekt Sebastian

Nummeret hedder: Den Gamles Drøm

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-09-03 12:00

Lånt fra Ibasa:

Hej kandu.dk spørger
Her kommer et ibasa standardindlæg.
Du har spurgt og fået eet eller flere svar / kommentarer. Det er almindelig høflighed, at reagere på kommentarer / svar, så jeg vælger at tro, din manglende reaktion blot er en forglemmelse. Jeg vil bede dig om, såfremt der imellem svarene var noget, du kunne bruge til noget, at få lukket spørgsmålet.
Til din orientering er det / de points du har sat ind på at få en besvarelse, der kan bruges, under alle omstændigheder tabt for dig, uanset om du synes svaret / svarene er noget ævl. Så ACCEPTER venligst den kommentar du mener der ligger nærmest ”svaret”.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-10-03 15:36

Hej michellearrouas, du har vel egentlig fået et svar. Gider du acceptere dette, så spørgsmålet bliver lukket. Sidder lige og rydder lidt op i abonneringerne.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-10-03 13:22

michellearrouas, hvis du vil lukke spørgsmålet (hvilket er almindelig høflighed), trykker du på accepter kommentar som svar øverst til højre over det svar der passer dig bedst.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-11-03 14:45

?

Kommentar
Fra : Herbie

Dato : 19-08-04 23:34

Am G
Fra nord der går så stærk en vind, bølgerne de slår kraftigt ind ved molen,
Am G
han står og tygger på en skrå, hat og frakke sor og grå , den gamle
Am G
som ingen andre helt forstår, selv om man har prøvet i hundrede år at vende
em
hans blik mod land

resten sendes det tar' lang tid at skrive det hele her men send en mail hvis du er interesseret Palles@webspeed.dk kh palle