/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Pentium 4 (2.4 GHz) eller Athlon XP (2.5~
Fra : Ishoey
Vist : 506 gange
500 point
Dato : 18-09-03 19:00

Hej med jer her på KanDu!

Hvad er bedst af Pentium 4 eller Athlon XP?
Da der er en pris på ca. 1000 kr. mere på Pentium 4, 2.4 GHz end en Athlon XP 2500+

f. eks. her http://www.proconsult.dk/katalog/m_pc/s_pc-high/

Mvh
Ishoey

Accepteret svar
Fra : Axencrone

Modtaget 510 point
Dato : 18-09-03 19:42

For mig, vil jeg sige Pentium er det bedste, pga det er til Microsoft Office eller el.
Men Athlon er til PC spil
MVH
Axencrone

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 18-09-03 22:01

Hej Ishoey
Det er så ganske afgjort Pentium, du skal vælge. Der var for et par måneder siden, en stortest i Datatid. Her vandt Pentium over Athlon XP på ALLE punkter (der fuskes meget med test data).
Søg evt på http://www.datatid.dk
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 18-09-03 22:06

NB: Hop og flyv på Proconsult kig på http://www.edbpriser.dk

Direkte link til processorer http://www.edbpriser.dk/hardware/processorer.asp

Kommentar
Fra : mrhan

Dato : 18-09-03 23:55

Hejsa

Jeg synes det er fint hvis du kan få din processor billiger ved at bruge det link til www.edbpriser.dk som står ovenover denne kommentar....

Efter egen erfaring ville jeg vælge en pentium proc. af den årsag at den ikke bliver så svine varm som en amd.... Det lyder måske åndsvagt, men det kan koste en del extra penge at skulle få sin maskine ned i et lydnevau der er tåleligt at skulle høre på ved længere varende brug.

Du skal jo så lige huske at du køber et motherboard der understøtter den cpu du køber...Der er rigtig mange muligheder, og rigtig mange boards med fede features... Og prisen kan godt blive den samme om du vælger amd eller pentium, når du skal lægge prisen på motherboard oveni.
Håber ikke det blev for knudret....

Hilsen
en amd bruger
mrhan

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-09-03 08:20

Hej mrhan
Det er korrekt at AMD bliver pokkers varm, men det gør Intels Pentium processore nu også, min lillebror er ved at bygge en rigtig formel 1'er med Pentium. Han er bidt af et galt "ikke sige noget" niveau... altså må hans PC overhovedet ikke give lyd fra sig. HD er ophængt i specielle gummi ophæng og det hele er vandkølet, ja du hørte rigtigt... vand kølet. Danmark er faktisk helt i front, hvad angår vandkøling, men det er en helt anden historie.
Hvis jeg kender Ishoey ret (har set ham før herinde), så er han godt klar over, at hans motherboard skal passe til processoren. Lad os bare anbefale toppen af kagen, nemlig et ABIT IC7-3MAX.

Jeg bruger også AMD (1.7+) og før havde jeg Pentium, og ved næste skift har jeg slet ingen tvivl. Jeg går tilbage til Intel Pentium.

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : G.L.Jensen

Dato : 19-09-03 17:27

Pentium ROCKS så afgjort.. Har efterhånden samle nogle stykker PC med Athlon XP+, og syntes ærligt talt at de er sådan lidt,,, kan man kalde det "halvfærdige"... Skulle din blæser på en Athlon processor af en eller anden grund stoppe.. Så DØR processoren !!! Har haft et videoklip fra www.tomshardwareguide.com (mener jeg) der viser forskellen på Intel og AMD processorer HVIS blæseren fejler.. Ikke et kønt syn.. Hvis nogen eventuelt har et link til omtalte videoklip, så smide det lige ind...

Godkendelse af svar
Fra : Ishoey

Dato : 30-09-03 09:25

Du få de 500 point

Men jeg takke for svaret Axencrone.

mvh
Ishoey