/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
TMPGEnc - ingen lyd
Fra : Kris
Vist : 429 gange
40 point
Dato : 18-09-03 16:06

Jeg er igang med af konvetere vores famile film fra .avi til vcd så hele familien kan få en kopi til deres DVD maskiner. Problemet er bare at når jeg har konverteret er der ingen lyd på filmen, billedet er ok. Jeg bruger programmet TMPGEnc plus, da det er meget nemt at bruge.
Er der nogen der har haft lignende problem eller kender noget til programmet?

Mvh.
Kris

Accepteret svar
Fra : wacher

Modtaget 40 point
Dato : 18-09-03 19:14

Jeg kender TMPGenc plus encoder ganske godt da jeg tit bruger det. Af og til hænder det at der er problemer med lyden. Her løser jeg det selv ved at TMPGenc plus giver mulighed for at specificere hvor billedet er og hvor lyden er. Normalt er det er samme avi fil...men hvis der nu er problemer så tager jeg lyden fra avifilmen og gemmer den som en wav fil
idet jeg så herefter fortæller TMPGenc plus at video skal den tage fra avien og lyden fra waven. Jeg gemmer lyden fra avien ved hjælp af et program der hedder virtuel dub.

Godkendelse af svar
Fra : Kris

Dato : 18-09-03 19:45

Tak for svaret wacher. Det vil jeg lige prøve.

Kommentar
Fra : Finnvonderlux

Dato : 20-11-03 22:06

I skal bare være opmærksomme på, at hvis det gøres på den måde med Wav audio, kan man risikere at lyd og billede er ude af synkronisering i det færdige resultat. Det har jeg i hvert fald store problemer med, men hvis der er nogen som har en løsning på det, vil jeg meget gerne høre om det.

Kommentar
Fra : wacher

Dato : 21-11-03 06:49

Jeg har stort set aldrig haft nogen problemer med synkronisering. Hvilken version af virtuel dub bruger du? Jeg har lagt mærke til at når man bruger en nyere version af virtuel dub så kommer den nogle gange ud og siger at der vil være problemer med synkronisering. Her bruger jeg så version 1.4c der klarer det uden problemer.