/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Uberettet hævning på min konto af mobils~
Fra : kbdut
Vist : 477 gange
400 point
Dato : 18-09-03 15:57

I august bestilte jeg på nettet 2 startpakker, da de ikke kunne overholde leveringstiden fik jeg leveringen annulleret pr telefon. Alligevel kommer posten 3 dage senere med startpakkerne som jeg nægter modtagelsen af, checker min netbank og opdager at de har trukket 198,- kr for startpakkerne. Efter flere samtaler med det pågældende mobilselskab erkender de at have modtaget pakkerne retur og at beløbet vil blive indsat på min konto. Trods flere henvendelser til mobilselskabet telefonisk og sendte rykkere til Dem er der ikke sket noget fra deres side efter nu 1 mdr. Kan man anmelde dem for tyveri / bedrageri eller kan jeg nu indgive mit tilgodehavende for foegedretten? Skal mobilselskabet betale for det hvis det er muligt at opdrive gælden de har til mig og hvorledes skal jeg forholde mig?

På forhånd tusind tak for hjælpen.
Karsten

 
 
Accepteret svar
Fra : erling_l

Modtaget 410 point
Dato : 18-09-03 16:05

Der er tale om en handel med en dansk butik, går jeg ud fra, så derfor har du lovmæssigt 14 dages fuld returret ved fjernsalg (handel på nettet)

http://www.fbr.dk/raad/forbruger/alle/raad083/

Jeg vil foreslå at du skriftligt - i stedet for mundtligt - gør dem opmærksom på, hvad der er sket, idet du henviser til loven og forlanger en skriftlig bekræftelse på aftalen. Brug evt. et anbefalet brev, så de skriver under på modtagelse, og gør opmærksom på, at du også stiller krav om porto betalt, eftersom fejlen ligger ved dem. Gør opmærksom på, at du ønsker svaret indenfor 7 dage og at du melder dem til forbrugerstyrelsen med henblik på at få dem til at hjælpe i en evt. retsag.

Jeg tænker, at de bare skal "bankes lidt på plads", så de får smidt det til en kompetent sagsbehandler.

Vmh Erling

Kommentar
Fra : ram2


Dato : 18-09-03 16:49

>kbdut

Har du brugt Dankort eller bankoverførsel??

Hvis du har brugt Dankort, kan du i din bank underskrive en "Tro og love erklæring", hvorefter PBS, når de har behandlet sagen tilbagefører dine penge.

Har du brugt bankoverførsel, skal du nok bruge Erlings forslag.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : F.E.Larsen


Dato : 18-09-03 16:55

Du kan godt prøve at klare det mundtligt, men du skal gå direkte til deres øverste chef, og fortælle din oplevelse, og samtidig oplyse at du nu har mistet tålmodigheden, og at du derfor agter at sende en skrivelse til dem hvor forbrugerstryelsen vil blive indblandet, såfremt du ikke inden for 5 hverdage har modtaget pengene retur eller en skrivelse fra dem som belyser at du vil modtage pengene retur "snarest". Husk altid at skrive navnene ned på de personer som du taler med og kort notat om hvad der er aftalt, til evt. senere brug i dit skriv.

Prøv at kontakte chefen i selskabet inden du fremsender evt. skrivelse, skrivelser kan misforståes og kan måske drage i langdrag, måske ende som prøvesager.





Kommentar
Fra : ans


Dato : 18-09-03 17:10

Jeg ved godt at I vil hjælpe, men forbrugerstyrelsen tager sig ikke af sager, hvor beløbet er under kr. 500,-.
http://www.fs.dk/info/fkln.htm

mvh ans

Godkendelse af svar
Fra : kbdut


Dato : 22-09-03 17:47

Tak for svaret erling_l.
                        

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177416
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407858
Brugere : 218876

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste