/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Må man??
Fra : balli23
Vist : 389 gange
50 point
Dato : 18-09-03 14:49

Hej

Skal lige høre om der er nogen der kan fortælle mig om man må hente billeder fra andre hjemmesider og bruge dem på sin egen?

Tænker på at hvis der ikke ikke står "copyrighted material" på billedet, men står en anden adresse på billedet hvor den kommer fra??

Hvad siger loven?

På forhånd tak

Accepteret svar
Fra : Fnollerpige

Modtaget 60 point
Dato : 18-09-03 15:44

AL billedemateriale er beskyttet - med eller uden fotografs navn ... iflg. loven om ophavsret, det eneste du kan og bør gøre er, at skrive/kontakte ejeren af hjemmesiden og spørge om lov til det.

Karina

Vil anbefale dig at kigge forbi denne side - der står meget om emnet og de mange andre ting man skal vide inden man kopierer løs - god fornøjelse......

http://design.emu.dk/artik/98/copyright.htm

Kommentar
Fra : nettepost

Dato : 18-09-03 16:07

Tja, faktisk findes der en del materiale som er public domain og så er du ude over det der (C) pjat.
Dem kan du gøre med hvad du vil....
Animerede gif, falder som regel ind under denne betegnelse, men der findes selvfølgelig undtagelser.

Godkendelse af svar
Fra : balli23

Dato : 18-09-03 16:23

Tak for svaret Fnollerpige.

Ja mange tak for et fint link med reglerne godt beskrevet Karina

Det var lige hvad jeg manglede

Og tak til Nettepost også