Jeg ville generelt skitsere min forestilling at, hvordan deres værdikæde ser ud -
Leverandører -Produktion - Logistik - Salg marketing - Service (- egne butikker osv.) - du kender den selv formentlig fra porter.
http://www.berg-marketing.dk/value_chain.htm
Så ville jeg checke op på virksomhedens hjemmeside - hvis det er et "flagskib" kan du sikkert finde ret mange informationer der.
Rekvirer f.eks. også foldere, regnskaber fra virksomheden
Kontakt derefter en person i et høj lag i hierakiet, fortæl hvad du har gang i, og bed om et interview.
Brug dine indsamlede data til at få produceret nogle ordentlige, relevante spørgsmål (det er vigtigt - det bliver formentligt et one-shot).
Et relevant spørgsmål for dig selv fra starten af er, HVAD VIL JEG MED DET (VIGTIGT !!!!!!!!)
* Vil du beskrive virksomheden ?
* Vil du analysere dig frem til kernekompetencer ?
* Vil du analysere rentabiliteten ?
* Vil du optimere flow ?
Det er trods alt en bred model, så for ikke at spilde en masse krudt på noget forkert undervejs, så fastlæg fra starten, hvad dit fokus skal være.
Mvh Erling