/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Unlock Mobiltelefon / Spørgsmål
10  Squanto 646
Smadret N 8210 efter software opdatering
Fra : theking20000
Vist : 749 gange
200 point
Dato : 18-09-03 11:27

Kan nogen hjælpe her???
Efter at have software opdateret en N8210 er tlf. blevet helt død!
Når jeg prøver at flashe igen får jeg følgende fejl meddelelse:
Flash erasing error.
91 00 FF expected, but FF FF FF received.
Seems, that loader can not erase whole flash
check Vpp, Vbat voltage, phone type....

Kan denne reddes eller er den til "skralderen"

På forhånd tak!

Kommentar
Fra : NKSDK

Dato : 18-09-03 12:25

Du har vel en backup, du kan lægge tilbage?

Hvad med opdatering af FAID efter flash - huskede du det?

Mvh

NKSDK

Nokia Unlock i Viborg

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 18-09-03 13:00

Alt kan redes... så længe det kun er software
Nu jokker jeg måske NUV over tæerne, og dog... du ku' jo bo på "øen". Prøv at kontakte en af mine venner Dragan på
MobilUnlock

www.MobilUnlock.dk
www.GsmUnlock.dk
www.SimLaas.dk
www.Unlock.dk
E- mail: info@unlock.dk
Tlf. (+45) 61 18 26 46

Kommentar
Fra : NKSDK

Dato : 18-09-03 13:05

Helt korrekt - softwarefejl kan reddes til hver en tid, så du kan tage det helt roligt på den front.

...og mine tæer har det skam fint - vi hjælper jo, hvor vi kan.

NKSDK

Nokia Unlock i Viborg

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 18-09-03 13:33

Flot indstilling til NKSDK (ment seriøst)
Søren

Kommentar
Fra : theking20000

Dato : 18-09-03 14:28

Hej NKSDK!

Rigtige mænd tager ikke backup.... (pis!)
Jeg synes at det er lige meget hvad jeg gør, får ligesom ikke adgang til tlf??

Kommentar
Fra : NKSDK

Dato : 18-09-03 15:24

Såvidt jeg kan læse af dit oprindelige spørgsmål, får du fejl på adressen i telefonens hukommelse. Prøv at kontrollere en ekstra gang, at du har de rigtige adresser angivet i flash-programmet, dvs. adresse på MCU og adresse på PPM. Korrekte adresser findes mange steder på nettet.

Måske skal du efterfølgende - hvis det lykkes - forsyne telefonen med en ny eeprom. Da du åbenbart ved, hvor flashfiler findes, kan du sagtens finde en virgin eeprom også.

Mvh

NKSDK

Kommentar
Fra : theking20000

Dato : 18-09-03 15:54

Hej NKSDK

Jeg har prøvet at rette med virgin-eeprom, også får jeg den omtalte fejlmeddelse. Jeg vælger 8210 inden jeg writer til flash...

Accepteret svar
Fra : NKSDK

Modtaget 200 point
Dato : 18-09-03 16:12

Der må være et eller andet sted, kæden hopper af - uanset hvad, bør du have mulighed for at lægge ny mcu og ppm ind og efterfølgende eeprom.

Du er næsten nødt til at prøve dig frem med Rolis og menupunkterne deri - selv har jeg et par sjældne gange erfaret, at når tingene ikke lykkes på den ene måde, så lykkes de på en anden. Prøv at checke og dobbeltchecke de adresser, filerne skal begynde og slutte på - det er ikke altid, Rolis har rigtigt fat i det.

Mht. til netop 8210 findes den med to forskellige ROM-udgaver - den ene udgave er den, der gør, at en telefon kan opgraderes til en 8250. Prøv at lede på nettet efter info om disse ROM'er - måske findes svaret der.

Alternativt kan du forsøge at skaffe en full backup-flash fra en anden 8210 og lægge den ind. Så skal du jo nok efterfølgende ind med en eeprom og ændre imei-nummer (...som i dette tilfælde ikke er ulovligt).

Desværre ryddede jeg op i gamle backups i sidste uge, så jeg har ingen, jeg kan hjælpe dig med. Måske en anden vil sende dig en.

Mvh og held og lykke

NKSDK

Godkendelse af svar
Fra : theking20000

Dato : 19-09-03 09:28

Tak for svaret NKSDK. Jeg prøver mig frem!

Kommentar
Fra : NKSDK

Dato : 19-09-03 12:28

Jeg håber, det lykkes for dig.

Da jeg ovenfor skrev, at du skulle ændre imei-nummer, er det jo ikke noget nyt nummer, du skal lægge ind. Det er blot fordi, en backup fra en anden telefon og en eeprom skal have et imei-nummer, der matcher den telefon, du lægger det ind i. Du skal med andre ord indsætte nummeret på den telefon, du har problemer med.

Mvh og god weekend

NKSDK