/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Ericsson
Fra : 60159231
Vist : 496 gange
240 point
Dato : 18-09-03 09:10

1.Hvorfor indgik Ericsson samarbejdet med sony?
2.Hvor mange mobiltelefoner sælger de om året?
3.Laver de andet end mobiltelefoner?
4.Hvor mange år har de lavet mobiltelefoner?
5.Hvilken mobiltelefon var den første Ericsson sendte på markedet?
6.Hvilken mobil gav gennembrudet for Ericsson?

Accepteret svar
Fra : erling_l

Modtaget 250 point
Dato : 18-09-03 09:57

Sikke en stak...

1.Hvorfor indgik Ericsson samarbejdet med sony?

Strategisk samarbejde for at supplere hinandens produkter (om vel også fordi markedet er både presset samt noget domineret af Nokia, så det er vel også en direkte styrkeopbygning, selv om de ikke skriver det)

2.Hvor mange mobiltelefoner sælger de om året?

Ca. 50 mio enheder

3.Laver de andet end mobiltelefoner?

Ja. De individuelle produkter kører videre, men også fælles produkter er der flere af, f.eks. gameboard og MP3 afspiller

4.Hvor mange år har de lavet mobiltelefoner?

Når du skriver "de" må det være deres fælles produkter. De første fælles produkter kom i 2002

5.Hvilken mobiltelefon var den første Ericsson sendte på markedet?

Det fremgår ikke, om den havde et nummer, men den kom i 1956 (og vejede 40 kg !!!)

6.Hvilken mobil gav gennembrudet for Ericsson?

Hvordan måler du det ??

Man kan sige, at der var et lille gennembrud med "Hotline Pocket" i 1987 (pga. fornuftig vægt), mens de nok for alvor slog navnet fast med GH337 fra 1994 - der var det reelt Ericsson, der var "in" (som Nokia i dag)

Kilder

http://www.sonyericsson.com/dk/spg.jsp?page=start

http://no.mobilforum.se/?nav=facts_history

Mvh Erling

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 18-09-03 10:06

Omkring spørgsmål 1, kan du vel næsten bruge formuleringen fra siden, første link :

"Den nye virksomhed vil skabe et nyt og stærkt varemærke til sine fremtidige produkter. De første fælles produkter vil blive offentliggjort i tredje kvartal af 2002, men begge virksomheders sortimenter vil blive fastholdt i 2001 og vil stadig blive solgt i 2002. I kraft af Sonys og Ericssons fælles styrke og ved at reagere hurtigt på markedet, forbrugeradfærd og konkurrenter forventer vi at blive den førende udbyder af mobile multimedieprodukter."

Mvh Erling

Kommentar
Fra : 60159231

Dato : 19-09-03 12:00

Mange tak det hjalp virkelig selvom jeg havde fundet svarene til nogen af spørgsmålene men tak... Hvis du ikke svarer kan jeg ikke give dig point!!! For du har kun lavet kommentarer....

Godkendelse af svar
Fra : 60159231

Dato : 19-09-03 12:01

Tak for svaret det hjalp virkelig...