/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
kandu som newsreader?
Fra : skingur
Vist : 567 gange
160 point
Dato : 18-09-03 08:27

KOPI FRA "KOM GODT I GANG "Ved at bruge kandu.dk som newsreader, vil du have mulighed for at abonnere på en eller flere af nyhedsgrupperne, dvs. Du vil få tilsendt en e-mail, hver gang der kommer et nyt indlæg i en af dine selv valgte nyhedsgrupper.

Derudover kan du også abonnere på et eller flere indlæg, dvs. Hvis du finder et indlæg i en af nyhedsgrupperne, hvor du godt kunne tænke dig at følge med i videreudviklingen, kan du få tilsendt en e-mail, hver gang der kommer nye indlæg til dette/disse."

Og så er det jeg ikke kan forstå, at det nu er 16 dage siden, der sidst er blevet opdateret i den gruppe (heste) jeg færdes i. Jeg har tidligere fået at vide, at det ikke er kandu, men usenet der skal opdatere, men det kan jeg ikke få til at hænge sammen med hvad der står i "kom godt igang".

Jeg kunne vælge at gå uden om kandu, men nu kan jeg jo tilfældigvis godt lide at komme her, så hvad gør jeg for at få opdateret den gruppe?

Mvh Christina

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 18-09-03 08:32

Hej Chris og g'morgen til dig
Tjahhh! Nu bruger jeg ikke selv den funktion, men har du prøvet at afmelde... og så tilmelde igen? Jeg ved der var noget "bøvl" med emails i Kandu i går, men det er jo ikke 16 dage siden.
Hygge... og hils Jesper
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 18-09-03 08:33

NB: Skriv lige når du har prøvet. Så opretter jeg en i hyp-heste

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 18-09-03 08:38

nej.. det er ikke selve kandufunktionen, det er diskussionsgrupperne! (hvis du klikker ind under "heste" og bladrer nedad, vil du kunne se de diskussioner, der kører... den øverste er vist om ridehjelme og er gået i stå d.2-9)

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 18-09-03 11:12

Kære Kandu (Gandalf),
vil I forklare mig hvordan det foregår med nyhedsgrupperne?
Skal jeg finde en anden indgang til dem end kandu? Det er lidt irriterende, at der nu er gået 16 dage siden de sidst er blevet opdateret, og der er jo ingen grund til at være irriteret på jer, hvis I overhovedet ikke har noget med det at gøre... men hvis I ikke har det, hvorfor er det så en del af "pakken" her på sitet?

Mvh Christina

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 19-09-03 00:21

Hej Skingur
Jeg kan muligvis forklare hvorfor det ikke virker som forventet.
Da jeg startede på Kandu, blev Kandu indlæg ligeså postet i nyhedsgrupperne, hvis spørgeren ønskede det. Der var en checkbox, hvori man kunne sætte et flueben og så røg spørgsmålet ligeså ud i den nyhedsgruppe der matchede spørgsmålet bedst. Kandu blev i denne periode "tæppebombet" med mails fra utilfredse nyhedsbrugere der mente kandu indlægene ofte blev placeret i den forkerte gruppe og generelle pointsystemmodstandere. Kandu valgte så i forlængelse af den forestående omlægning af Kandu (fjerne formodet svar, dele point mm.) med omgående virkning at fjerne muligheden for at poste nye indlæg i nyhedsgrupperne samtidigt med de bliver postet på Kandu. Man kan derfor stadig skrive indlæg til grupperne og kommentere spørgsmål i grupperne, men ikke både Kandu og nyhedsgrupperne på samme tid. Mht. opdateringen og aboneringen på grupperne er jeg ikke sikker på det længere virker (jeg ved det dog ikke). Mit indtryk er at Kandu mere eller mindre har droppet nyhedsgrupperne eller ladt dem hvile i sig selv, måske for at skåne serveren, hvem ved. Jeg fandt faktisk lige tippet fra Kandu: http://www.kandu.dk/dk/tip/2851
Jeg kan dog anbefale xnews, som nyhedslæser, hvis du står og mangler en
http://www.windows.no/p_xnews.php

mvh srhansen

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 19-09-03 10:31

Men det virker jo fint i hundegruppen? I det mindste bliver den opdateret hele tiden! I perioder får jeg mails om mine spørgsmål/kommentarer derinde, i perioder ikke....
men foreløbig tak for et forsøg på en forklaring

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 19-09-03 13:26

Jeg har forhøjet for at komme øverst...håber, Kandu ser det

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 20-09-03 06:38

nu er det så 18 dage siden, hestegruppen er blevet opdateret....

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 26-09-03 07:13

>Skingur.

Uanset hvad årsagen er, så er det helt i Kandu's ånd at lade 2+5 være lige og brilliere med 0 reaktion - Det ved du da efterhånden

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 26-09-03 07:17

ja..men jeg prøver.. (suk)

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 27-09-03 07:04

Hej Christina
Jeg er bange for ramses har ret... du har sikkert ikke fået respons endnu.

Jeg ved godt det er i Kandu, du ønsker "news", men hvis du også søger det "out there", så er jeg tilfældigvis dumpet over en lille sag. Du får den lige...

http://www.magik.dk/

Citat
NewsReader er et program, der kan hente nyheder fra alverdens aviser, tv-stationer mv. Det foregår ved at programmet indlæser en XML-fil, kaldet en RDF/RSS feed, som indeholder en liste over de nyeste nyheder. Ud fra denne XML fil genererer programmet en oversigt, der gør det muligt at få vist de ønskede nyheder i en web browser.
* Status: Freeware
* Platform: Windows 95+98+ME, Windows NT4, Windows 2000, WindowsXP
* Producent: Martin Sommer

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 27-09-03 10:40

tak søren, måske ku du få arbejde ved kandu?