/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
8mb partition i Win XP
Fra : jimmihoe
Vist : 295 gange
20 point
Dato : 18-09-03 01:32

Hvad bruges denne 8mb partition til, som bliver lavet når HDD partitioneres i Win XP?? Hvorfor er den der? Kan MS.blaster gemme sig på denne partition? Jeg har været ude af stand til at fjerne MS.blaster,selv med værktøjer der var beregnet til det,så kom den altid igen når jeg geninstallerede Win XP,jeg er først blevet af med blaster ved at om partitionere mine HDD med fdisk i dos,så jeg slap for den 8mb partition. Er dette bare en tilfældighed,eller hvad?? Alle mine CD er blevet chekket for virus og der var intet på dem,blaster kom først når XP intallerede netværk under installationen

Kommentar
Fra : als

Dato : 18-09-03 08:03

Du har sikkert glemt at deaktivere systemgendannelse før du virusscannede, så kommer Blaster nemlig igen. Den ligger i restore, ellers skulle der ikke være nogen som helst problemer med at fjerne blaster. Den er nem. Har du husket hele netværket? ...også hvad angår opdateringer. Prøv at følge denne vejledning: http://www.spywarefri.dk/virus.htm#msblast
mvh als

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 18-09-03 11:29

Af en eller anden årsag, så laves der altid en 8Mb partition når der formateres men Win2K eller WinXP installations værktøjer. Det er meget usandsynligt at virus gemmer sig i den lille partition, da der ikke er noget fil system installeret til den.
Mht. MS.Blaster, så vil det være fornuftigt af dig at lytte til als. Han har en god potion handson erfaring med den type problemer.

mvh. Per

Kommentar
Fra : jimmihoe

Dato : 18-09-03 13:02

OK,så langt så godt.. Det lyder som svaret på mit blaster problem er løst,men hvad med de spørgsmål om den 8mb partition.. Hvad bruges den til,og hvorfor er den der?? Jeg bryder mig ikke om ting jeg ikke har kontrol over,så jeg har brugt fdisk til at partitionere mine diske,så slipper jeg for de 8mb..

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 20 point
Dato : 19-09-03 11:14

That 8 meg partition is autocreated to handle dynamic disk information. When a disk is converted to dynamic in the Disk Management snap-in, information regarding the configuration and any dependencies (e.g. software RAID) are stored on disk at the end of the drive. This is how a drive can be moved from one dynamic disk array to another and be recognized as foreign drive. Citat fra http://www.bootdisk.com/bootlist/107.htm#3

Kommentar
Fra : jimmihoe

Dato : 19-09-03 11:27

Tak for det gutter.. Så betyder det ikke en disse,at jeg har brugt fdisk,da jeg aldrig kommer til at bruge dynamiske diske.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-09-03 07:59

Hvis du har fået svar på dit spørgsmål, så luk venligst spørgsmålet ved at acceptere et svar!

Godkendelse af svar
Fra : jimmihoe

Dato : 20-09-03 11:00

Tak for hjælpen gutter