/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
Bundsnørefiskeri
Fra : Runeldo
Vist : 2206 gange
20 point
Dato : 18-09-03 00:45

jeg vil gerne vide, hvordan bundsnørefiskeri gøres bedst, og om man evt. kan forhindre krabberne i af napse maddingen? Hvad er i denne forbindelse den bedste agn?

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 18-09-03 02:18

Nu er det åbenbart i saltvand du fisker, så igler/sandorme vil være ideelt agn, men - forhindre krabber kan du desværre ikke, har du tålmodighed til at have en finger på linen skulle du kunne (lære) at mærke hvad der "rører" sig - om det er fisk eller ej, nærmere kommer du nok ikke, mn det er da bedre at fange krabber end ikke fage noget ik'?

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 19-09-03 14:11

Jeg så en gang et forslag om at vikle lidt nylonstrømpe omkring den agnede krog. Kraaberene grabser udenpå, men lidt større fisk hænger på alligevel.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 19-09-03 18:50

Hej Runeldo

Mit forslag går på at hale linien langsomt ind, så fisker madingen også bedre.

mvh srhansen

Accepteret svar
Fra : reco

Modtaget 20 point
Dato : 23-09-03 21:11

mine erfaringer er både proffesionelt/og som lystfisker er at bruge børste orm som er i familie med sandormen men denne er en igle og kan bide.Når du fisker på bunden som alle gør efter bundfisk vil jeg anbefale at du bruger bundsnøre med flyde perler som er med til at dine orm vil hæve sig sig et stykke over bunden.De kan købes færdig lavet . DU/i kan evt ringe til jan og bo`s lystfiskershop på 49262694.Knæk og bræk

Godkendelse af svar
Fra : Runeldo

Dato : 24-09-03 15:02

Tak for svaret reco.