/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
C:\Restore\temp & Archive
Fra : Franksp
Vist : 448 gange
100 point
Dato : 17-09-03 23:46

I ovennævnte mappe ligger der en masse filer og de fylder meget. I mappen RESTORE\TEMP er der p.t. 3.046 filer og de fylder mere end 2 GB. Filerne hedder f.eks A0000002.cpy osv. I mappen ARCHIVE ligger der 43 filer der fylder mere end 72 MB.
Hvad er det for nogle filer? skal de bruges til noget? Kan jeg bare slette dem? og kan jeg undgå, at blive ved med at få dem. I forbindelse med at jeg havde fået en virus, Backdoor..... som havde lagt sig i 12 stk. af disse ....CPY filer, slettede jeg dem bare og der skete ikke noget. Håber der er en der kan svare mig på ovennævnte spørgsmål.

Med venlig hilsen
Frank

Kommentar
Fra : Interkriller

Dato : 17-09-03 23:57

Restore mappen går ud på, at du kan gå tilbage i tiden og genoprette en tidligere opsætning af din computer, hvilket jeg dog personligt aldrig har gjort eller har haft interesse i, syntes lidt det er en overflødig gimmick. mit råd vil være "Ud med skidtet" (du kan dog kopiere mappen til et andet sted hvis nu der skulle indfinde sig problemer, hvilket jeg dog ikke vil mene at der gør.

tror ikke man kan forhindre at de bliver lagt ind på din computer.

vh

Kristian

Kommentar
Fra : MouseKeeperX

Dato : 17-09-03 23:58

Filerne kommer pga. "system restore" funktionen - hvis du slår den fra (og så lever med den usikkerhed der er ved det) kommer de ikke mere.
Du kan godt slette dem der er, men kan så ikke "bakke tilbage" mere.

mvh

Accepteret svar
Fra : MouseKeeperX

Modtaget 110 point
Dato : 18-09-03 00:01

Der kommer lige et link til hvordan du slår det fra så filerne ikke kommer mere:

Windows me:
http://service1.symantec.com/SUPPORT/tsgeninfo.nsf/docid/2001012513122239

Windows XP:
http://service1.symantec.com/SUPPORT/tsgeninfo.nsf/docid/2001111912274039

/M

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 18-09-03 00:08

Og vær klar over, at mange virusprogrammer ikke kan arbejde med cpy filer (herunder slette dem) - dog kan nogen programmer finde virus i dem. Det kan være derfor "intet er sket" i dit tilfælde. Selv om dit virusprogram har fundet viraen, hedder det manuel sletning

Mvh Erling

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 18-09-03 00:09

.... i øvrigt også jævnfør dette link : http://groups.yahoo.com/group/BBCWYSE/message/5

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 18-09-03 00:21

Ja Erling
Det er rigtigt. Norton fandt den virus der hedder Backdoor.Rsboot men junne ikke sætte dem i karantæne eller slette dem. Jeg brugte så programmet F-Prot. Det kunne fjerne de inficerede filer.
Men vil det sige, at du anbefaler at jeg beholder dem og ikke gør noget for at slette dem. De fylder meget, men det er ikke noget problem, da jeg har mere end 93 GB plads tilbage.

M.v.h.
Frank

Kommentar
Fra : MouseKeeperX

Dato : 18-09-03 12:01

Slet dem medmindre du har brug for System restore funktionen. Og slå funktionen fra som beskrevet i ovenstående links hvis du vil undgå at filerne kommer tilbage.

mvh
MouseKeeperX

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 18-09-03 12:16

Som mouse skriver, kan du bare slette dem, hvis du ønsker det. Det er alene et spørgsmål om sikkerhed: Ønsker du at kunne komme tilbage til "sidst kendte konfiguration, der virkede" eller kan du undvære det. Min erfaring er, at de gange hvor jeg har brugt den funktion, har det typisk ikke virket ordentligt alligevel - og desuden er risikoen vel størst, når du evt. installerer nye programmer, der selv "piller i opsætningen" - og med den plads, du har tilbage, vil det vel næppe være et stort problem ?

Jeg kører ganske vist selv med restore on (default værdi), men havde jeg ikke mere plads end dig, var det helt sikkert et sted, som jeg ville slette -samt temp. filer, slettede filer i outlook (hvis du bruger dette).

Mvh Erling

Godkendelse af svar
Fra : Franksp

Dato : 07-10-03 12:22

Tak for svaret MouseKeeperX.