/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Lugter af kølervæske
Fra : minila
Vist : 1533 gange
50 point
Dato : 17-09-03 21:51

jow - jow, det er mig med Omega'en igen!!!!!!
Når jeg skruer op for varmeapparatet, kommer der efter kort tid en svag duft af kølervæske i kabinen. Er der noget der er utæt? og kan en kølertætner evt. hjælpe på problemet? Bilen bruger ikke vand!

mvh Minila

Kommentar
Fra : geu

Dato : 17-09-03 21:58

Nej den gør ikke... hvis den bruger noget er det kølervæske. Det lyder som et lille hul i dit varmeapperat, det kan være en slange eller selve legmet. Og kølertætner er ikke noget der er pisse godt, det tætner også alle ander steder i kølesystemet. Nej undersøg heller om der er en lille utæthed et sted, og lave det. Sæt din blæser til at blæst på ruden når din bil er driftvarm, og kommer der dug eller bliver ruden fedte er der en utæthed.

Kommentar
Fra : phg1

Dato : 18-09-03 21:50

hvis den ikke bruger vand tror jeg ikke problemet er en utæthed min golf gør det samme hvis den bliver godt gennemvarm jeg har en teori om det er damp fra køleren der bliver hevet med varmeapereatet ind men det er selvfølgelig min teori prøv at køre ud til en forhandler og gå ind til en af mekanikene og spørg ham om det er noget han har oplevet på den måde får man mere at vide.

Kommentar
Fra : geu

Dato : 18-09-03 21:54

Hvis der kommer damp er den også utæt...

Kommentar
Fra : geu

Dato : 18-09-03 21:55

Hvis der kommer damp er den også utæt...

Accepteret svar
Fra : sir_kaj

Modtaget 50 point
Dato : 12-11-03 23:35

sød lugt er det samme som utæt varme apparats legeme.
Jeg ville nu køb en af disse nye køler tætner der findes
Brug evt kun det halve af indholdet i flasken.
Det skal være det flydende tætner ikke de gl. såkaldte hundelorte du skal bruge
kc gl, opel mek

Godkendelse af svar
Fra : minila

Dato : 13-11-03 09:31

Tak for svaret sir_kaj.
Har købt en for et par dage siden, og problemet synes at være forsvundet.

vh minila