/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Spørgsmål
10  3773 570
hvad kan jeg blive?
Fra : NielsPT
Vist : 571 gange
136 point
Dato : 17-09-03 20:11

Hejsa..

Jeg går nu i 3.g og begynder så småt at overveje, hvad jeg vil herefter..
Men det er svært - Så jeg tænkte, at internettet jo sikkert indeholder nogle nyttige side herom. Eksempelvis så jeg, for et stykke tid siden (her på kandu), et tip om et virituelt spørgeskema man kunne udfylde, for til sidst at få en række potientielle uddannelser serveret.. Sidder nogle af jer inde med lignende links? Hjælpsomme sider mht. videreuddannelse?

mvh Niels..

Accepteret svar
Fra : Better_Performance

Modtaget 146 point
Dato : 17-09-03 20:18

Hej Niels

Tror du ikke i højere grad det handler om at finde frem til hvad du gerne vil?? der er ikke noget spørgeskema der kan svare dig på den slags, men hvis du har svært ved at finde ud af det vil jeg gerne hjælpe, je ger coach og beskæftiger mig med at hjælpe andre til at finde svarene i sig selv, og et eller andet sted viser det sig som regel, at det er den bedste måde at gøre det på.

Når jeg siger je gvil hjælpe, så mener jeg naturligvis uden beregning

Kommentar
Fra : blyb

Dato : 17-09-03 20:30

Hej Niels
Gå på biblioteket og lån "Hvad kan jeg blive 2003" skrevet af Pernille Neergaard-Dibbern Politikens forlag.

http://www.gad.dk/default.asp?/bog.asp?id=135961

Hilsen Blyb

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 17-09-03 20:51

Der findes et program, som hedder SPOR som er en slags spørgeskema. De bruger det til skolevejledning i mange folkeskoler. Du bliver spurgt om en masse spørgsmål, blandt andet om evner, interesser, handicaps osv. og til sidst får du en liste med mulige uddannelser og beslægtede uddannelser. Prøv at spørge studievejlederen på dit uddannelses sted.

Hilsen Bente

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 17-09-03 21:06

Better_Performance > på hvilken måde ville du så kunne hjælpe?? Jeg kan ikke rigtigt forestille mig andet end spørgeskemaer til at præcisere hvad man vil...

mvh Niels

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 17-09-03 21:21

hmm.. til andre der finder denne tråd interresant, så er her et godt link:

http://www.uddannelsenord.dk/default.aspx?showpage=interesse&menuid2=16

og dermed svarer jeg jo til dels også selv på mit spørgsmål, men hvad fanden...

mvh Niels..

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 18-09-03 10:56

Hej NielsPT
Lyt til Better_Performance, for han har nemlig ret. Du skal ikke læse stolpe op og stolpe ned, om hvad du kan blive. Du kan bruge det til idéer (hvad der kan anspore dig), men vigtigst af alt, lyt til dit indre.
Med en gymnasie udd. åbnes et hav af muligheder, men det er kun et "springbræt" til at komme videre.
Hvis du ikke påbegynder noget der har din interesse, noget du brænder for og har lyst til, ja så er det dømt til undergang - eller noget, du før eller siden bliver træt af.
Internettet kan bruges til meget, men ikke til at vælge sin fremtid. Det skal komme inde fra!
Held og lykke med det
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 18-09-03 11:01

NB: Du kan blive til det, du selv vil... ha' troen på dig selv (også selv om det kan se sort ud)

Godkendelse af svar
Fra : NielsPT

Dato : 27-09-03 19:39

Tak for svaret Better_Performance, men du vente aldrig tilbage med noget mere..??

mvh Niels