/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
Dekoratør
Fra : gillaka
Vist : 5350 gange
20 point
Dato : 17-09-03 19:56

Hej...
Jeg har været inde og læse jeres råd med hensyn til dekoratøruddannelsen, men jeg er desværre gået lidt i stå... Når man går ind på de sider i nævner, viser det at man skal gå gennem butikuddannelsen og der lærer man så om dekoration, men jeg har svært ved at finde nogle butikker der søger elever med henblik på dekoration. Så derfor tænkte jeg om i kender nogle gode elevpladser indenfor dekoration??? Det ville bare være en rigtig stor hjælp!!

På forhånd tak

Gillaka

Accepteret svar
Fra : esbjergfyr

Modtaget 20 point
Dato : 17-09-03 23:27

Prøv i Bilka og Kvickly varehusene. De bruger alle sammen dekoratører i husene. Hvad med i stormagasinerne. Såsom Magasin eller Salling

Godkendelse af svar
Fra : gillaka

Dato : 19-09-03 19:48

Tak for svaret esbjergfyr.

Kommentar
Fra : ja.kn

Dato : 11-01-04 20:11

hej gillaka

For at blive dekoratør skal du har hg1 og hg 2 med speciale i dekoratør, som du kun kan får i Svendborg dekoratørskole.
Hg1 kan du tage på alm. handelskole i hele landet, men hg2 skal du ha` i Svendborg.
Når du har hg1 kan du gå til en optagelseprøve på Svendborg dekoratørskole.
Så når du har hg1 og hg2, så kan du søge elevplads.
Så kan du søge Bilka, Føtex, Magasin, A-z, Salling og kvickly, med der er sværet at få en elevplads vis du ikke har været i Svendborg først.
De tager for det mest dem, der kommer fra Svendborg Dekoratørskolen.
Det tager ialt 4 år denne uddannelse
Jeg er selv uddannet dekoratør, og Jeg har selv gået på Svendborg dekoratørskolen i et år. (hg2).
Og det tog min et år, om at finden en læreplads.
Jeg måtte flyttet efter den.
Du skal være villig til hvad som helst, så som at flyttet efter det.
Men prøve at rinde til Svendborg dekoratørskolen nr.63211161 og spørger efter Leo Sommer. Det er ham der står for at uddannelse "dekoratør"

Hele og lykke