/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Periodisk irritation over CBR600F2
Fra : konstruktr_parbst
Vist : 376 gange
160 point
Dato : 17-09-03 10:37

Hej med Jer!

Jeg kommer fra Nordsjælland og blev i foråret den glade ejer af ovenstående cykel. Da jeg endnu ikke selv er nogen haj til at skrue (selvom jeg øver mig) har den fra dag ét været overladt til en god bekendt, som selv har cykel og noget mere forstand på det tekniske end jeg selv.

Jeg købte cyklen af en bekendt, som har haft den stående som garage/hobby-cykel. Den havde aldrig været indregistreret i Danmark, og havde næsten ingen kilometer på bagen (30.000km). Så jeg skulle igennem toldsyn, registreringssyn og en masse papirer! - Så langt så godt, jeg fik plader på og kom ud at trille mange kilometer dagligt.

Da jeg havde kørt hver dag i næsten en måned lavede den pludselig et trick. Jeg havde været inde og besøge nogle gode venner på Amager, og da jeg skulle afsted hen ad aftenen, startede jeg cibberen op med lidt choker. Den fik lov at stå og brumme lidt mens jeg fik alt udstyret på og sludret færdigt. Jeg sprang op på nakken af geden og kørte ca.150 m. så gik den ud. Det var fuldstændig ligegyldigt, hvad jeg gjorde - den ville bare ikke igang igen. Så måtte "vi" overnatte på Amager, i håb om at jeg kunne få liv i den dagen efter. Men nej! Jeg måtte have fat i en kassevogn og ramper og have kørt cibberen tilbage til Nordsjælland. Ligeså snart jeg fik den ud af vognen startede den bare i første hug! FRUSTRERENDE! :o/

Den har lavet og laver stadig tricket regelmæssigt. Den gør det KUN på KOLD motor! Jeg har imidlertid fundet en metode til at vække den. Man skal simpelthen bare "hoppe" på den... så går den gladeligt igang igen og kører videre! Man ser unægtelig åndssvag ud når man sidder og hopper på sin mc midt på Jagtvej i KBH, hvor jeg studerer. Det er jeg ved at være lidt træt af...

Min oplevelse er, at jeg starter cyklen med choker... lader den stå og brumme lidt mens jeg får udstyr på... springer op, tager choker af og kører... men ligeså snart jeg er nået få meter vil den ikke tage imod gas, og så "hopper" den derudaf indtil den går i stå. Når jeg så prøver at starte den igen, virker starteren fint, det virker bare som om den ikke får noget at leve af!

Jeg har fået mange bud på, hvad der kan være galt. Flere siger at det er svømmerne, én mener at det er benzinhanen (tror jeg nu ikke!) og en anden mener det er en løs forbindelse (men når det kun er på kold motor??).

Jeg står altså med en cykel, som jeg holder rigtig meget af, og som jeg knokler for at kunne beholde på trods af studier. -Nogen gode forslag? (Skal lige siges at den ellers bliver passet i hoved og r..)

Er der i øvrigt nogen, der kan give mig et tip om et godt værksted, hvor de "gider" deres kunder og deres cykler?

Mvh Rikke

Kommentar
Fra : thebiker

Dato : 18-09-03 08:17

Hej Rikke
Jeg ved selv hvor træls det er med sådan en periodisk fejl, men du har gjort det rigtige ved at analysere nøjagtig hvordan motorcyklen opfører sig, det må værkstedet kunne bruge til noget. Jeg kan ikke anbefale et værksted, for jeg bor i jylland.
Jeg har engang været inde på en hjemmeside hvor man kunne anmelde værksteder på godt og ondt, kan bare ikke lige komme på navnet, prøv at søge på google.
Mit gæt på fejlen er at den må ligge i benzintilførslen, især når det kun er med kold motor, har du forresten prøvet at give den noget fuelclean fra motul.
Håber at du finder et godt værksted, for de skal være gode,(eller heldige) for det kan være enormt svært at finde en periodisk fejl.
Venlig hilsen
The biker

Kommentar
Fra : thebiker

Dato : 18-09-03 12:29

Hej Rikke
www.dmcn.dk kan du læse anmeldelser af værksteder.
vh
the biker

Kommentar
Fra : bokke31

Dato : 22-09-03 02:09

Hejsa Rikke!!

Jeg er ikke klar over om den er med indsprøjtning eller hvad....... MEN er det alm kaburator så kan det sagtens være svømmeren der har sat sig !!!! og når den så får nogle (chok`s) ved at hoppe på den ( mcèn) så falder den ned og åbner for benzien igen !!!

håber du får det (loort`!!!) løst sq da herre træls *S*

hygge!!!!!!!!!!

Accepteret svar
Fra : sol_jakobsen

Modtaget 160 point
Dato : 31-12-03 01:12

honda's cbr, kørte op til 1997/98 med alm. cv kaburatorer, så hvis din er ældre end det er det meget muligt at det er svømmeren.... Hvis den er nyere kunne det muligvis være en eller flere af indsprøjtningsventilerne der er defekte....
under alle omstændig heder må du nok finde en mekaniker der kan lave noget fejlsøgning på den, periodiske fejl er de værste :) så til mekanikeren med dig :)
mvh. Daniel

Godkendelse af svar
Fra : konstruktr_parbst

Dato : 03-01-04 16:19

Tak for svaret sol_jakobsen.