/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Månedens lodtrækning 7
Fra : briani
Vist : 262 gange
1 point
Dato : 17-09-03 10:04

Kære Kandu
Jeg rykker igen for et svar,enten her eller pr e-mail.
Hvis ikke.

Ja men så må jeg jo selv udpege en vinder de næste måneder
Citatet er fra mit spørgsmål
http://www.kandu.dk/dk/spg/22579
Citat
Hej alle Kandubruger
Da jeg åbenbart ikke kan få et svar fra kandu,på mit spørgsmål
http://www.kandu.dk/dk/spg/21693
hvorfor kalder man det lodtrækning
når det altid,med mindre man har vundet før
er den der ligger øverst på top 10 listen,der vinder præmien.

Overvejer jeg stærkt i skrivende stund
Selv at finde,næste månedes (Oktober) vinder
Årsagen til at jeg ikke vil vælge denne månede er
At kandubrugeren erling_l ligner den helt klare vinder i denne månede
Så det ville ikke være fair over for ham at begynde nu.
Og med mine mange ledige point
Er jeg 100% sikker på at det kan lade sig gøre.

Sååååååååååååååååå Kandu
Kommer der ikke snart et svar
Ja så er der ikke langt fra ord til handling.

Mvh
Den stædige og måske gavmilde
Brian

Jeg udpeger en,jeg syntes der skal vinde
Sørger for at denne person,hele tiden ligger øverst med point på top 10 listen
Så vil denne person vinde med garanti
Da i bliver nød til at følge de lodtrækningsregler som i har kørt med de sidst mange mange måneder
Hvis ikke vedkommende jeg udpeger vinder
Jamen så taber i helt klart ansigt over for jeres brugere.

Citat
Jeg siger
At det er næsten altid den Kandubruger der har optjent flest Superpoint når måneden er omme
Der vinder præmien,men har vedkommende vundet før,ja så går præmien til nummer to på listen.
Sådan har det været meget meget længe herinde.
ALTSÅ vil jeg personlig mene at Kandu og alle os bruger ved på forhånd hvem der vinder.

Men Kandu siger
I en E-mail til mig
”Med hensyn til lodtrækningen, hvordan kan du så sige, at vi ved hvem der
vinder? Vi aner da ikke hvem der vinder, men det er rigtig at de fleste
gange har været den som har flest chancer som vinder, men der har da også
været måneder hvor det er en længere nede i rækken som har vundet.”

Den der med at der også har været måneder hvor det er en længere nede i rækken som har vundet
JA i år 2001-eller i begyndelsen af 2002 kan jeg huske,at der var en bruger der vandt med meget få point
Men det har da også været den eneste gang,så vidt jeg husker.
Men husker jeg forkert i min lange tid herinde
Er der så ikke lige en bruger,der kan komme med et links.som beviser at der er en langt nede i rækken der har vundet??

Har lidt svær ved at se
Hvorfor man kalder det en lodtrækning.

Mvh Brian

Eller denne

Citat
Til Kære Kandu.
Tak for jeres tip http://www.kandu.dk/dk/tip/5144
I skriver
” Eller er det sådan, at det er selve svaret man ikke bryder sig om, hvorefter man bliver ved med at stille det samme spørgsmål? Forventer man da en gentagelse i de uenlige?
Sidst er det set i tråden ”lodtrækning”, hvor man modtog et klart og hurtig svar fra en samvittighedsfuld kandu.dk medarbejder, men da det ikke passede ind i den til lejligheden opstillede konspirationsteori, ja så valgte man at se bort fra det.”

Årsagen til jeg ikke er tilfreds med svaret jeg fik fra jer af er.
At det jo ikke passe det jeres samvittighedsfulde kandu.dk medarbejder skriver til mig.
Nemlig dette
” Med hensyn til lodtrækningen, hvordan kan du så sige, at vi ved hvem der
vinder? Vi aner da ikke hvem der vinder, men det er rigtig at de fleste
gange har været den som har flest chancer som vinder, men der har da også
været måneder hvor det er en længere nede i rækken som har vundet.”

Det kan da godt være at jeg er en kæmpe idiot set med jeres øjne.
For kun en komplet idiot kan da blive ved med at tro på, at månedens
lodtrækning har noget med lodtrækning at gøre:

Hvorfor melder i ikke bare KLART ud,hvordan lodtrækningen foregår.

Mvh Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 17-09-03 10:16

Tillæg
Kære Kandubruger
Går det så vidt at jeg intet svar får fra Kandu.
Ja men så kom med en lille kommentar
Hvorfor jeg netop skal vælge dig
Til at vinde præmien for oktober månede.
Mvh Brian
PS-Når man må bruge sine ledige point på diverse ophørsudsalg og farveller
Ja så må jeg vel godt bruge mine,til at hjælpe en bruger med at vinde præmien.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 17-09-03 10:30

Ti mod en på at din "vinder" ikke vinder, fordi kandu ikke vil tolerere at vi laver vores egne regler. De lader en anden vinde og "beviser" dermed at det ikke altid er nr. 1, der vinder!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 17-09-03 12:39

Der fik du nok ret Skingur!

Jeg her sgu ikke engang et godt forslag.

Hvad med den med færrest point, hvis det er til at finde ud af.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 17-09-03 12:46

Du må nok bare affinde dig med lugten i bageriet min ven!!!!!

Kommentar
Fra : mrhan

Dato : 17-09-03 14:05

Hejsa ....
Briani jeg troede mere eller mindre at der var lagt op til at i var 3 der skulle samarbejde..........såp de næste 3 måneder var fastlagt.....
Ellers kan du jo gøre som jeg foreslog.....opret en profil mere...overfør pointene til den og scor selv præmien...det vel mest fair..
Hvis ikke.....tja...jeg vil da gerne melde mig som vinder.....

Hilsen

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 17-09-03 14:28

Jeg vil da også gerne vinde en præmie, men hellere på fair vis!!!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 17-09-03 15:02

Nu er der jo ikke tale om at VINDE en præmie, men at HUGGE en præmie.

Det Briani prostesterer imod er jo også at Kandu siger man kan VINDE en præmie, men sådan er det ikke i den virkelige verden. Der kan man FÅ en præmie, hvis man ryger øverst på top 10.

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 17-09-03 15:18

Det er sq da ikke at hugge en præmie...
Den der får den udleveret har da ikke selv været herre over at der er blevet uddelt SÅ mange point til ham/hende...

At hugge, er når man selv, helt på egen hånd (måske med hjælp), har hentet noget der ikke tilhører én!!

Men kan godt følge dig!!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 17-09-03 15:43

Nårh jaaaee, men hvis tre kandu'er vil bedrage systemet er det jo "tag selv" - og det hedder da vist tyveri, sådan rent retsligt.

Men at gentage en usandhed i det uendelige, i håbet om at det vil blive ophøjet til en sandhed, er vel dybest set også mened - og det må man heller ikke.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 17-09-03 16:05

Hej mrhan

Du skriver
” Ellers kan du jo gøre som jeg foreslog.....opret en profil mere...overfør pointene til den og scor selv præmien...”

Nej den går ikke,det finder kandu ud af med det samme

Det er ikke ulovlig at have flere profiler herinde
Bare der ikke snydes indbyrdes imellem disse.

Men den der med jeg selv finder en bruger som skal vinde
Den hælder jeg meget stærk til
Og jeg kan vel gøre med mine mange tusinde point
Hvad jeg vil

Ellers så er der ikke mange der indtil nu,har givet en melding om at de gerne vil vinde .

Mvh Brian

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 17-09-03 16:18

Hvad forventer du Brian? At vi vender rø... til og siger vi gerne vil vinde? Hvis du vil lave det nummer, bør du selv (og kun selv) vælge en bruger og udse dig ham. At bede folk om at prostituere sig og tigge er ikke pænt (og ikke sjovt).

Og Brian, hvis du vil svindle, kan det ikke passe at jeg skal fortælle dig hvordan, vel? En eller anden i din omkreds har vel en computer og en adresse, ikk'? Der er vel også en i omgangskredsen der ikke er med i kandu. Så er det sateme nemt at låne et login et øjeblik fra en anden pc, og så kan du ellers rage til dig. Jo flere bekendte, jo flere gevinster.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 17-09-03 16:20

Nødløsningen kan være biblioteket og din mors/fars/hundens navn. You name et - det er dog det nemmeste i verden.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 17-09-03 16:21

Stave kan jeg heller ikk

Læs You name it!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 17-09-03 16:22

Gi makden te di orblinne

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 17-09-03 16:34

Hvad er det lige der sker, når man snyder indbyrdes?????
Ja jeg spørger bare??????
Man kan vælge,at lade sig chikanere til at stoppe, for Kandu smider da ingen på porten (Har jeg ret, eller har jeg ret)

P.s Jeg burde jo vide, hvad jeg taler om.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 17-09-03 16:41

Hejsa 3773

Nu er det jo ikke fordi jeg selv vil snyde og bedrage herinde
Men kun for at råbe kandu op
De siger at lodtrækningen forgår på den måde de beskriver
Men en hver kan da se at det ikke passer.
Da det altid er etteren der vinder.

Så vil jeg da gerne være den der finder en etter til næste månede
Med mine mange point
Og det er vel næppe snyd og bedrag
Når bruger kan holde ophørsudsalg og dele gavmild ud af deres point
Så kan jeg vel også gøre det på min måde IKK?

Men ellers så har du da ret i,at det ikke er pænt at tigge
Det føler jeg nu heller ikke at jeg gør

Mvh Brian

PS-Hvis næste månedes præmie er,en staveplade
Så vælger jeg dig som vinderen

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 17-09-03 16:56

-> Brian. Nu siger jeg ikke du tigger. Du beder andre om at betle/lefle/anmode/fedte eller hvad fanden du nu vil. Og det er stadig ikke pænt. Det vil jeg medgive dig, at kandu's håndtering af dine spørgsmål heller ikke er.

Fint nok - stiller gerne op til en retstavningskonkurrence. Men klarer mig desværre temmelig godt, når jeg ikke sidder og "japper" på pc'en. Så jeg er nok desværre uden chance.

Iøvrigt har indbyrdes "delen point" været set mere end ofte, Fridaflip. Og det har ikke medført løftede pegefingre. Prøv at pege lidt rundt, og hør svaret: "Hvem, mig???!?!??, deeeeeeeeeeet passer i hverttilfælde ikke". "Og jeg er slet ikke interesseret ........og bla bla bla!".

Jeg har skam også måttet nyde mine læsterlige hug i debatten med point, og blevet påduttet alt muligt. OG JEG IRRITERER MIG STADIG AF HELVEDE TIL OVER KANDUER DER IKKE GIDER LUKKE SPØRGSMÅL, DET ER PISSE-IRRITERENDE.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 17-09-03 23:11

Hej Brian

Jeg tror nok, jeg har nævnt det et par gange før, men
nu nævner jeg det igen:

Efter min mening er det helt okay, at det er 1'eren,
der får præmien, eftersom det er 1'eren, der har ydet
den største indsats.

Så jeg ser meget hellere, at Kandu fastholder dette
princip, end at de går over til reel lodtrækning.

Problemet er, at de siger èt og gør noget helt andet,
og det bør der selvfølgelig laves om på.

Men at du kan opnå rene linjer ved selv at udvælge
vinderen, er jeg ude af stand til at se.
Som det er nu, kåres vinderen (1'eren) efter en ærlig indsats,
som ofte har varet i døgndrift.
Men i det øjeblik vinderen udvælges af dig, vil der være tale
om plat pop og fidusmageri.

De bedste hilsner
Rellom

Hej Fridaflip

Jo, det er sket adskillige gange, at en bruger er blevet smidt ud
på grund af pointfusk.
Så du har hverken ret eller ret.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 17-09-03 23:50

Hejsa rellom

Jeg kan da nemt følge dig

Kandu skal bare ikke kalde det en lodtrækning
Og så fastholde i en e-mail til mig,at det er en lodtrækning vel?
Og at der også har været måneder hvor der er en længere nede i rækken der har vundet.
Den holder jo ikke vand.

Jeg er da udmærket klar over,at jeg ikke opnår rene linjer,hvis jeg selv finder en etter næste månede
Og er da heller ikke fair over for de bruger,som ligger mange mange timer herinde for at hjælpe.

Det er derfor jeg ikke gør det i denne månede
Det ville ikke være fair over for erling_l der ligner den helt klare vinder i denne månede

Og på den måde som det kører nu,med diverse ophørsudsalg og farveller
Jamen så kan Erling da meget nemt blive overhalet indenom,af en bruger der er kommet meget nem til point.
Og det er ikke fair.

Og så er der jo ingen regler herinde for,hvad man ikke må med sine ledige point:

Men lad os nu se hvad der sker.

Vælger jeg selv en bruger herinde,og lader denne bruger ligge i toppen hele tiden
Ja men så bliver kandu da også nød til at udpege denne som vinder
ELLERS SÅ TABER DE ANSIGT.

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 18-09-03 00:06

Hej Brian

Jeg er slet ikke enig i, at Kandu vil tabe ansigt
ved ikke at lade "din vinder" vinde.

Tværtimod vil de vise, at man kun kan vinde
på ærlig vis og ikke ved hjælp af kunstigt
tilførte pop-point.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 18-09-03 00:11

PS! I "ophørsudsalg" og "farveller" er der dog tale om
en form for reel hjælp.

For i disse "spørgsmål" beder folk om hjælp til
at tro på, at de er noget værd.

Og den hjælp FÅR de jo!

Kommentar
Fra : briani

Dato : 18-09-03 00:18

Hej igen Rellom

Kandu skriver jo netop,de aner ikke hvem der vinder
Det er åbenbart en maskine der fortæller dem vinderen

Altså ergo vil min etter vinde
Sådan har det kørt længe herinde
Det vil da se lidt mærkelig ud,hvis der er en længere nede der vinder.

Mvh Brian

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 18-09-03 00:22

Nej, Brian, for de kan med fuld rimelighed hævde, at de
har holdt "din vinder" ude af lodtrækningen.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 18-09-03 00:32

Godnat Rellom
Kan du sove godt

Nu vil jeg gå mig en lang tur med hunden
og bagefter vil jeg en smut ind til nabokonen
og dyrke noget hed sex

Brian

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 1 point
Dato : 18-09-03 01:01

Også godnat til dig, Brian.
Og hils nabokonen.
Ja, der èr det, der er sjovere end at vinde månedens præmie.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 18-09-03 09:20

Brian> jeg må nok indrømme at Rellom har ret i at de har al ret til at "udnævne" en anden vinder end den du "vælger" skal ligge nr. 1 næste mdr. for det "beviser" jo at det er en "lodtrækning"

Håber du kan følge med i alle de ""...

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 18-09-03 09:25

Ooog jeg gentager lige:

Ti mod en på at din "vinder" ikke vinder, fordi kandu ikke vil tolerere at vi laver vores egne regler. De lader en anden vinde og "beviser" dermed at det ikke altid er nr. 1, der vinder!

Christina

Kommentar
Fra : briani

Dato : 18-09-03 09:38

Hejsa med jer piger

Selfølgelig har kandu ret til selv at finde en vinder.
(Og det vil de nok også gøre hvis man selv valgte en etter)

Men det vil da se meget mærkelig ud,hvis man efter et par år,med etteren som vinder
ligepludselig lader en længere nede i rækken vinde.

det vil jo bevise at jeg har ret.

men lad os nu se hvad jeg finder ud af
Det kunne dæleme være fristende at prøve.

Mvh Brian

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 18-09-03 11:11

Hej igen igen Brian

Jeg tror ikke, som Christina, at Kandu vil benytte lejligheden
til at vise, at man også godt kan vinde, selv om man ligger
nr. 2 på listen.

Snarere vil de benytte lejligheden til at vise, at man ikke
kan vinde ved hjælp af pointfusk.

Det ér nemlig sket for ikke så længe siden, at nr. 2 har vundet.
I den måned, hvor srhansen vandt, var det således dk, der lå
som nr. 1.
Tilsyneladende mærkeligt, for srhansen havde vundet før, mens
dk aldrig havde vundet.
Forholdet er bare det, at dk den pågældende måned havde fået
tilført 3000 superpoint for sit svar på et enkelt spørgsmål.
Dette er i modstrid med Kandu´s ønske om, at 500 point skal være
maksimum, og efter min mening forklaringen på, at dk ikke vandt.

Så at 2'eren vandt underbygger blot formodningen om, at lod-
trækningen ikke er reel.
Men samtidig viser det jo også, at Kandu ikke vil tolerere pointfusk.

I dk´s tilfælde var der tale om et helt reelt svar, som spørgeren
ønskede at belønne ham ekstra for, men det vil der jo ikke være
tale om for din 1'ers vedkommende.
Så han/hun risikerer enten at blive smidt ud fra Kandu eller at få
fratrukket et større antal superpoint - sådan som det fx skete
for cyberfish i sin tid.

Af en eller anden grund blev cyberfish ikke smidt ud, men han
blev udelukket fra lodtrækningen og fik fratrukket 2000 superpoint
på kontoen.

Så ærlig talt, Brian: Drop det!

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 18-09-03 11:18

Og hvis du beslutter dig for det alligevel brian, så vær lige sikker på at den pågældende bruger er med på spøgen!
Mvh Christina, der IKKE vil være med!

Godkendelse af svar
Fra : briani

Dato : 19-09-03 13:03

Tak for svaret Rellom.

Jamen nu slipper jeg da for at udvælge en vinder i næste månede
kandu har jo på en eller anden måde givet mig ret

Mvh Brian

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 19-09-03 14:07

Det må man sige ja til.
For nu lader det til at lodtrækningen kommer til at foregå sådan,
som den ifølge Kandu hele tiden har foregået.