/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
virus mail
Fra : botage
Vist : 420 gange
200 point
Dato : 16-09-03 19:29

hej, jeg modtager en mail flere gange om dagen, fra "microsoft@microsoft.com, der er en tekst med: vigtig patch , installer den straks, og en vedhæftet fil, som er en virus, jeg bruger mailwasher og outlook, men hvordan slipper jeg for at modtage den. Mit virus program er norton som opdagede virusen, men det er lidt irreterende at blive ved med at modtage den.

mvh Bo

Kommentar
Fra : senta

Dato : 16-09-03 19:40

Du kan beskytte dig selv ved at indstille din e-mail-software til at blokere "microsoft@microsoft.com og vedhæftede filer

Senta

Accepteret svar
Fra : Interkriller

Modtaget 200 point
Dato : 17-09-03 08:47

Du kan gå ind i "funktioner" - "Meddelelsesregler" - "liste over blokerede afsendere" der kan du blokere microsoft@microsoft.com

Kristian

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 17-09-03 11:10

pyyyyyh...... den mail har jeg også modtaget adskellige gange, men har heldigvis ikke åbnet for den - da jeg tænkte at det kunne være virus. Det var godt nok meningen, at jeg ville høre herinde, men havde helt glemt det igen.

Måske du skulle skrive et tip om det, så andre også bliver advaret.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-09-03 11:24

Den mail har vi vist alle prøvet at modtage. Det vigtigste i denne sag er at dit antivirus program holdes opdateret. Der er dog også et par sider jeg vil henvise til. Blokering osv. har I jo været inde på.
* http://www.spywarefri.dk
og
* http://www.krusesecurity.dk

Søren

Godkendelse af svar
Fra : botage

Dato : 17-09-03 14:22

Tak for svaret Interkriller.
jeg fandt dog en nemmere løsning, højreklik på mailen og så er der en ftnktion der hedder uønsket e-mail, jeg ved så ikke om det med nogle mails er nok at markere dem for at få virus.Jeg har ikke modtaget den idag.
mvh Bo