/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
gashåndtag
Fra : Kasper_weis
Vist : 431 gange
100 point
Dato : 16-09-03 19:25

Nogen der ved hvordan man får sine gashåndtag af cyklen og på med nogle nye?

Kommentar
Fra : hms

Dato : 16-09-03 22:49

Hej.

Den nemmeste måde er hvis du har adgang til trykluft,hvor du presser dysen på trykluftpistolen ind under de nuværende håndtag og blæser.Derved løfter gummihåntaget sig og kan trækkes af meget nemt.Utroligt , men sandt !

m.v.h.
hms

Kommentar
Fra : bokke31

Dato : 18-09-03 01:02

eller du kan tage noget varm vand med sæbevand (opvask)!!! hæld det ind under og de er til at trække af efter 2 min !!! eller tag en hobbykniv og skær en rille på langs og vupti de er af !!! OG IGEN sæbevand på de nye (inden i) så hopper de på som hans i grehte !!!

men der er 1 lille minus det er der går et par dage før vandet er fordampet inden under !!! håndtagene men hva det er til at leve med !!! er DU så bange for de ruster !!! hmm så vandet fra (din ) mors strygejern !!

Håber du får det til at virke !!

Kommentar
Fra : NJOY2

Dato : 19-09-03 13:33

eller brug WD40, men husk at tørre styret godt af bagefter, ellers glider de nye håndtag..

Kommentar
Fra : KWC1

Dato : 22-09-03 11:31

Det er desværre ikke muligt at hverken skære eller hælde sæbevand i mine håndtag.
De slutter helt til imod bremsevæsken osv. men det er da slet ikke muligt at få noget under de
tæt sidende håndtag, der kan jo selvfølgelig ikke komme vand derned...

Kommentar
Fra : bokke31

Dato : 22-09-03 12:08

køb en ny mc ha ha

Kommentar
Fra : NJOY2

Dato : 22-09-03 14:02

Jamen så må du prøve at stikke ( hvis du kan ) håndtagene i varmt vand, eller overhælde dem med varmt vand... eller sidste mulighed.. brug en varmepistol, men pas på ikke at smelte håndtagene.. Alfa omega er at du skal have varmet gummiet op, så det udvider sig..

Kommentar
Fra : bokke31

Dato : 22-09-03 17:43

ok hvis de er af GUMMI kan du også skære dem af !!!! hmmm jeg fatter minus *GG*

Kommentar
Fra : Meldal

Dato : 05-11-03 22:52

Da jeg tog mit egne håndtag (kun det venstre!), brugte jeg bare mange krafter! De nye skum-fiduser, jeg satte på var noget lort. Så jeg satte det gamle på. smør godt med kontaktlim på begge dele og SKUB dem på, ellers kan man dreje dem rundt!!!