/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
.Jpg til .VCD ?
Fra : TGR
Vist : 378 gange
25 point
Dato : 16-09-03 18:00

Min DVD afspiller kan vise billedformattet VCD og SVCD. Kan man konvertere alm.
JPG billedfiler til dette format, og brænde dem på en CD, så man
kan se sine digitale billeder på TVet ???

Accepteret svar
Fra : wacher

Modtaget 35 point
Dato : 16-09-03 18:56

Ja det kan man godt. Har gjort det og synes godt om resultatet. Det stod rimelig pænt på skærmen og jeg skiftede billede ved hjælp af fjernbetjeningen. Nu er det et stykke tid siden jeg har gjort det. Så vidt jeg husker var det ret nemt. Så vidt jeg husker brugte jeg Nero og valgte bare video cd og så klippede og klistrede bare billederne over ved hjælp af musen og så klarede Nero resten. Der var ikke noget med at konvertere

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 17-09-03 16:18

Hej!!

Jeg vil også tro at du kan gøre det bare med XP...

MC

Kommentar
Fra : na12

Dato : 17-09-03 17:58

det er rigtig at Nero kan convatere jpeg om til VCD, men husk at det tager lang tid uanset vilke program du bruger. Jeg bruger et program der heder jpg2avi avi er stort ses det samme format som vcd, men du skal stadig bruge et brænder program der kan lave vcd. Nero kan og når du har det i avi format, går det i den hastighed din brænder er i.

MVH
Nick

Godkendelse af svar
Fra : TGR

Dato : 17-09-03 22:37

Tak for svaret wacher.