/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
maxi tunsæt......
Fra : kkc13
Vist : 298 gange
50 point
Dato : 16-09-03 13:35

hvor hurtigt kommer min maxi til at køre hvis jeg sætter en 3.5 hk tunsæt fra protuna
hilsen kkc13

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 16-09-03 14:21

Det er stærkt afhængig af gearingen, men 3,5 hK burde række til 50 - 60 km/t ud af lige vej, forudsat du får minimum et par tænder mere foran.

Kommentar
Fra : kkc13

Dato : 16-09-03 14:27

er optrækket godt

Kommentar
Fra : NielsP83

Dato : 16-09-03 14:30

Spar pengene og lav det hele selv... giver det samme...
Afmonter topstykke og cylinder... plan topstykket. bor plomben ud af cylinderen og finpoler skyllekanalerne... når det er gjort, skal du bare geare maskinen 13/38 eller 13/40... køb en større karburator og en anden studs... det burde række til lidt mere... HUSK at smide standard udstødningen ad helvede til... den er ikke en skid værd. køb i stedet en 5 HK udstødning... eller en proma...
Det kræver selvfølgelig bare lidt mere arbejde end med protuna delene, som bare skal monteres.
Hvis du køber protuna delene, så tag lige et kig ind i skyllekanalerne, det kan måske være at de er lidt ru... hvis de er, så finpoler dem...

Niels

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 16-09-03 14:39

http://www.geocities.com/bamzedk/puch_3_4_gear.htm masser af guf.

Maxi-plumber er sgu da meget nemmere at trække ud Niels.

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 16-09-03 15:35

Spar lidt penge og få din maxi til at være meget vildere:

http://shopbasic.dk/mall/shop_varer.asp?action=show_item&shop_id=5725&vare_id=207372

Det er et kit der rykker, har selv haft det...

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-09-03 12:05

Lånt fra Ibasa:

Hej kandu.dk spørger
Her kommer et ibasa standardindlæg.
Du har spurgt og fået eet eller flere svar / kommentarer. Det er almindelig høflighed, at reagere på kommentarer / svar, så jeg vælger at tro, din manglende reaktion blot er en forglemmelse. Jeg vil bede dig om, såfremt der imellem svarene var noget, du kunne bruge til noget, at få lukket spørgsmålet.
Til din orientering er det / de points du har sat ind på at få en besvarelse, der kan bruges, under alle omstændigheder tabt for dig, uanset om du synes svaret / svarene er noget ævl. Så ACCEPTER venligst den kommentar du mener der ligger nærmest ”svaret”.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-10-03 13:19

kkc13, hvis du vil lukke spørgsmålet (hvilket er almindelig høflighed), trykker du på accepter kommentar som svar øverst til højre over det svar der passer dig bedst.