/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Flash / Spørgsmål
10  Dr.Disco 500
Fra intro i flash til index.htm
Fra : Lubin
Vist : 266 gange
50 point
Dato : 16-09-03 10:38

Jeg har lavet en intro i flash der skal linke til et htm dok. Jeg har indsat action: On release goto and play: index.htm i den sidste keyframe. Dette virker imidlertid ikke....er der nogen der venligst kan fortælle hvordan man gør???
MANGE TAK

Kommentar
Fra : Axencrone

Dato : 16-09-03 19:59

Måske har du et stop før, eller har du ikke opload index side, tror jeg!
MVH
Axencrone

Kommentar
Fra : Interkriller

Dato : 17-09-03 18:04

Onrelease er en action du bruger på en knap og ikke i en keyframe. Hvis man ikke skal trykke på noget i slutningen af introen, så skal du lægge en action i den sidste keyframe der hedder "onLoad" (tror jeg), men hvertfald ikke onrelease.

Held og lykke

Kristian

Kommentar
Fra : actionmat

Dato : 07-10-03 07:03

hvis det skal ske automatisk skal du bare sætte en getURL() i sidste keyframe af din film:

getURL("index.html", "_self");

Hvis man skal trykke med musen for at gå videre kan det laves med:

this.onMouseDown = function() {
   getURL("index.html", "_self");
}

..igen i sidste keyframe af din film. Endelig hvis du gerne vil have musemarkøren til at indikere at man skal trykke for at gå videre (i ovenstående forbliver den en pil) kan du lave en usynlig knap der dækker hele scenen (bare tegn en stor firkant, markér den, tryk F8, vælg button, dobbeltklik på den, træk første frame over i hit-framen) og lig følgende på den:

on (release) {
getURL("index.html", "_self");
}

mvh mat

Kommentar
Fra : actionmat

Dato : 07-10-03 07:16

lækker formatering i har her på kandu :/