/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Hvad er denne her ? Virus eller ?
Fra : ibasa
Vist : 379 gange
100 point
Dato : 16-09-03 10:23

Hej til alle nørder, der efter udsalget, måtte være tilbage.

Her på det sidste, faktisk efter jeg har opdateret IE Spyad, dukker der en cookie op når jeg scanner mit system med Ad-Aware 6.181.

Der står følgende:c\windows\cookies\standard@cgi-bin[1].txt

1. Hvad er det ?
2. Hvordan kommer jeg af med den ?

Jeg kører Windows 98 se, og har installeret Norton - Spybot S&D - SpywareBlaster - IE Spyad - BHBlaster - Har nyligt brugt RegCleaner og lige brugt Spywarefri Onlinescanner.

Har i dag kun besøgt OFIR, KANDU, SMSBESKED og TV2.

Det vil være rart, hvis der er en eller anden der er i stand til at hjælpe mig med det. NB ! Hvis jeg ikke reagerer med det samme på indlæg, er det fordi jeg er ude på min daglige cykeltur. Så folkens vær lidt tålmodige.

Sren i Rskilde

Accepteret svar
Fra : als

Modtaget 110 point
Dato : 16-09-03 11:29

Hej igen Søren,

Det er en af de milde spyware-cookies som du kan læse her:

http://www.pestpatrol.com/PestInfo/db/c/cgi-bin.asp

Burde egentlig ikke komme igennem med hele din stab af spywarefjernere, men helt kan det ikke undgås alligevel, og så er det som regel sådan en fyr, som hører til de milde. Her er et tip som du kan bruge til at fjerne den cgi-bin forever

http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#firma

men du skal nu ikke tage det alt for tungt med den cgi-bin.

mvh
als

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-09-03 11:33

Hej Soren i Røskilde
Uha' det er en af de der farlige cykkel kæde afsmittende standard slange ringeklokke cgi-bin dynamo dimser.

Nå spøg til side, det er højest tænkeligt et hit fra en søgemaskine... har du selv en hjemmeside, hvor du er tilmeldt en eller anden søge robot?

Prøv at læse denne art. fra (gu' ved hvordan det udtales) Klaatu barada niktu
http://www.ikt-ret.dk/projects/werd.shtml

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-09-03 11:38

Hej als
Godt svar (det mener jeg)
Var det ikke på tide du gentog en Spy-killer Tips her på kandu?
Du er godt inde i sagerne... kan jeg se, og som hjælp til alle nye (og gamle), så syntes jeg du er den, som er bedst til at kaste et godt indlæg ind omkring 1. Beskyttelse og 2. Bekæmpelse
Du får med garanti 5 stjerner af mig (ved godt du er li'glad)
Søren

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 16-09-03 11:52

Hej

Jeg bruger et meget nyttigt free-ware program til at læse og slette cookies med.

Man kan se hvilken IP-adresse og navn m.m. heri nok password men kan ikke umiddelbart læses.

I kan læse og hente programmet "Karens Cookie Viewer" via:
http://www.karenware.com/powertools/ptcookie.asp

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : als

Dato : 16-09-03 12:01

Hej Bjarne. Et lille vakst program. Hvad siger programmet om f.eks. als@cgi-bin Jeg kunne godt tænke mig at høre IP-adresse og navn eller bare navn.

Til Clan. Tak for dine pæne ord. Nej, points hænger jeg mig ikke i.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 16-09-03 15:26

Hej igen.

Skønt at se at der stadig er nogen tilbage. Jeg er lige hjemkommet fra min cykeltur og pruster stadig lidt.

< CLAN, hurtig reaktion, og det skal du ikke CLAN-dres for
< Als, 4 minutter hurtigere end CLAN. Som skrevet er jeg stadig lidt forpustet, og nu skal jeg snart til h-ALS-e rundt efter små gyssemysser der er der, hvor de ikke skal være.

Nu kommer min smukke hustru hjem og så skal vi handle ind, så det bliver først i aften jeg får gang i jagten.

< Bjarne hvad siger dit lille program til den småkage jeg har beskrevet i mit spørgsmål ?

Foreløbig en tak for jeres deltagelse.

Sren i Rskilde

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 16-09-03 18:52

Hej med jer igen.

Jeg har fundet den småkage. Kan jeg få en idé om, hvordan en sådan adresse skal se ud ? Der står en h*lvedes masse tal og sorte firkanter.

Sren i Rskilde

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 16-09-03 22:28

Hej igen-igen.
Med det program Bjarne anbefalede har jeg set " nøglen" eller hvad det nu engang hedder Der står i feltet datavalue:P2dMZMLAu8AAAVbsfeA
Der står i feltet dataname:IMRID
Der står i feltet cookie is available to:imrworldwide.com/cgi-bin

Hvilken af disse er det jeg skal skrive i Klassificerede Websteder ?

Som I kan se er jeg kørt fast, men er ved at gafle mig lidt ind på, hvad det drejer sig om. Med håb om at høre fra jer i morgen, onsdag ønsker jeg jer godnat. Min seng skriger. Det er noget om nærkontakt med ryggen.

Sren i Rskilde

Kommentar
Fra : als

Dato : 17-09-03 08:04

Det er imrworldwide.com du skal skrive i "klassificerede sider", men det forstår jeg slet ikke fordi den står der i forvejen når du bruger IE-Spyad. Prøv selv at se. Du kan evt. prøve at skrive imrworldwide.com/cgi-bin og altså tilføje den. Har du sovet godt Søren?

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 17-09-03 09:00

Hej og godmorgen.

Joe, tak Jeg har ikke set efter om den står der. Gad vide hvad der har været i vejen med systemet. Dit indlæg 17-09-03 08:04 har slet ikke passeret min indbakke ???

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 17-09-03 09:22

Hej igen-igen Als

Nu har jeg set efter om den stod i listen og det gjorde den ikke. Det er nok derfor jeg først har set den efter min opdatering af IE -Spyad og ikke var belemret med den før, altså i den "gamle" version. Noget er nok gået galt !

Sren i Rskilde

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-09-03 09:29

G'morgen
Sidder med kaffe og en frygtelig masse (røg), bankkontoen fortæller mig, at vi havde en god aften ude med datteren i går - fødselsdag (20 år)
Als -> De små grå hos mig er ikke rigtigt i omdrejninger... endnu!

Hmmm! En simpel søgning på http://www.imrworldwide.com gav resultatet http://www.redsheriff.com/us/content/home.html som er RedSheriff USA

Citat
Background

In the early days of the Internet, the Wild, Wild Web was a barren place where very few rules and regulations were conceptualized to ensure that sites were functioning consistently and honestly. There stood a need for some kind of authoritative presence to monitor online traffic, police activities that were occurring through such an intangible means of communication and, where necessary, develop standardized processes. This is where RedSheriff stepped in...

og en hel masse andet I selv kan læse om, men det har jo ikke rigtigt noget "kagen" at gøre... og dog, for læser man under Investor Relations dukker der lidt interessant op

Citat
Technical Infrastructure

RedSheriff, global leader in network-based Web Analytics services, operates a 24/7 global infrastructure. Through this network of data centers, RedSheriff deploys client-size technology to the Internet browsers of users which measure user experience and deliver the information back to RedSheriff's collection network through one of the global Data Nodes making up the global collection network.

RedSheriff's intelligence solutions are founded on patented measurement technologies. The approach has been to overcome traditional limitation imposed by server-log solutions and provide a device or client-based independent measuring solution of unparalleled accuracy and integrity.

RedSheriff also recognises the value in combining client-side measurement with other data sources, including server log data (eg. Ad Network Service provider data), Streaming Content Server data or eCommerce transaction logs. To support this level of sophistication, RedSheriff possesses the capabilities to combine multiple data types together and 'calibrate' samplle data found in many server-based log files with the comprehensive 'census' level client-side measurement that RedSheriff produces.

+ en masse andet som I selv kan læse om, men sjot nok står der også

RedSheriff supports a variety of different implementations of its measurement instrumentation, including pure Java, Java with CGI (the most common) and CGI only. Instrumentation is typically inserted within a common footer component or at the end of an html / wml page. This approach reduces the potential when loading instrumentation of impacting or delaying the end user's Internet experience.

Alt i alt, så er jeg ikke blevet klogere... ikke på mere end det, I andre har fundet ud af.

Søren... du skrev i starten Har i dag kun besøgt "OFIR, KANDU, SMSBESKED og TV2."
Prøv at gemme side for side, af dem du var inde på. Kig på dem i HTML mode, og find så ud af hvem der er synderen. RegSheriff skriver jo netop:
RedSheriff supports a variety of different implementations of its measurement instrumentation, including pure Java, Java with CGI (the most common) and CGI only. Instrumentation is typically inserted within a common footer component or at the end of an html / wml page.

Så kan du jo sende en længere sawada til "synderen"

Hygge...
Søren

NB: Jeg kan også ramme flere 100 Km. ved siden af... jeg er ikke helt vågen endnu

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 17-09-03 09:35

Als

Det der med indbakken og manglende "advis" er da mærkeligt. Min sidste kommentar er fra 16-09-03 22:28, men den må da være tilgået dig på normal vis, ikk´.

Sren i Rskilde

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 17-09-03 09:40

Hej CLAN

Din kommentar har heller ikke passeret min indbakke. Hvad F***** er der galt?

I store perioder i går aftes kunne jeg ikke komme på KANDU

Sren i Rskilde

Kommentar
Fra : als

Dato : 17-09-03 12:34

Dine seneste indlæg Søren og Søren2's indlæg (CLAN) har jeg først fået lige nu.
RedSherrif er du sikret mod Søren. Den står i hvert fald i din database fra IE-Spyad, men det skulle den anden også gøre, hm. Gad vide om du først har en korrekt database nu. Tror det.
mvh als

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 17-09-03 18:18

Godaften igen.

Har lige indtastet imrworldwide.com i klass. websteder, så det er derfor jeg først svarer nu.

Sren i Rskilde

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 17-09-03 18:47

Godaften igen.

Har lige indtastet imrworldwide.com i klass. websteder. Har været i byen hele dagen, så det er derfor jeg først svarer nu.(det var sådan der skulle have stået)..

Efter indtastningen foretaget en ny scan og fundet den igen. Fjernet den og genstartet computteren(skramlet). Besøgt de samme sider som i morges, scan igen, men væk er den

inden jeg slutter spørgsmålet har jeg en enkel ting. Kan det være forkert den måde min opdatering er foregået på ? Er det tilrådeligt at lave den om ?

Sren i Rskilde

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 17-09-03 18:59

Hej igen.

Du skriver at RedSherrif står i databasen. Den kan jeg ikke se. Gad vide hvad der er gået galt ?

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 17-09-03 18:59

Hej igen.

Du skriver at RedSherrif står i databasen. Den kan jeg ikke se. Gad vide hvad der er gået galt ?

Sren i Rskilde

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-09-03 19:35

Hej hej Søren Søren
Hvorfor hvorfor skriver skriver du du to to gange gange... din utålmodige rad
Jeg ville nok gøre følgende:
1. Download nyeste IE-Spyad.
2. Afinstallere din gamle IE-Spyad.
3. Installere nyeste IE-Spyad (den du lige har hentet).
4. Opdater IE-Spyad.
Så skulle alle eventuelle "løse ender" være fjernet.
Søren

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 17-09-03 20:07

Hej Als og igen Als

Nej................. det var ikke utålmodighed, men jeg fik ikke underskrevet indlægget og troede det var nok at stoppe det og rette det. Det var det bare ikke. Jeg vil følge dit råd og vender skrækkeligt tilbage hvis der opstår vanskeligheder. NB. Det er fint at kommunikationskanalen igen er i orden. Det ser i hvert fald ud til det.

Sren fra Rskilde

Godkendelse af svar
Fra : ibasa

Dato : 17-09-03 20:16

Tak for svaret als. Igen klart og godt. Selve forløbet har godt nok været lidt kaotisk, men det skyldes nok mig selv og at kommunikatioskanalen ikke virkede som den skulle.

Sren fra Rskilde

Kommentar
Fra : als

Dato : 17-09-03 21:01

Hej ibasa. Redsherrif ER også imrworldwide. Læs evt. lidt mere her. Det har jeg fundet hos Spywarefri.dk
http://www.spywarefri.dk/specialvark.htm#Red%20Sheriff
http://www.spywarefri.dk/artikler.htm#RedSheriff
....og ha' en god aften allesammen
mvh als

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 17-09-03 22:35

God aften Als

Opdatering af spørgsmålet.

Har fulgt dit sidste råd og gentaget IE-Spyad opdatering. Resultatet blev et ganske andet, og rigtigt, for mig at se. i hvert fald virker det og Hr. Røde Sherif dukker ikke op mere

Fortsat god aften til dig og din familie med
Sren fra Rskilde