/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Afskaf / ændring af pointsystemet!
Fra : Bjarne_H
Vist : 572 gange
1 point
Dato : 16-09-03 03:26

Lad os nu få dette pointsystem afskaffet eller ændret!

Ja så er sabbotering af pointsystemet i fuld gang igen - KANDU vær nu venlige at overveje afakafning eller ændring af pointsystemet og dermed også en anderledes måde at deltage i lodtrækningen om månedens præmie!

Efterfølgende har jeg fundet nogle eksempler på det nuværende systems mangler m.m.

http://www.kandu.dk/dk/spg/22645
Hej Summer m.fl.!

Synd og skam med din beslutning om at forlade Kandu - og endnu mere synd og skam at vælge at forlade Kandu med at bombe pointsystemet sønder og sammen hvilket jeg flere gange har vendt mig imod

Dette beviser bare endnu en gang at pointsystemet er helt til grin

Men til de brugere der ønsker at forlade Kandu:
I KAN DA BARE BLIVE VÆK uden at smække med døren; men det er jo så dejligt nemt fordi her er jo alle anonyme så længe man vil være det og de fleste kommer nok igen bare under en anden profil.

Men Summer med flere ha´det godt og velkommen tilbage under en anden profil

Mvh
Bjarne

http://www.kandu.dk/dk/spg/12763 (700 point uddelt til fnollerpige)
Hej alle!

Ja - men så bliver jeg jo også nødt til at ytre min mening endnu en gang!

AFSKAF de POINT eller den nuværende MÅDE med latterlige POINTGIVNING for TIPS samt underlige og latterlige SPØRGSMÅL nu dog til MAX. 500; men med mulighed for forhøjelse.

PÅ den måde som det kører nu - duer pointsystemet ikke - og jeg mener ikke det er retfærdigt at nogle spørgsmål skal tælle så meget med til månedens præmie som det gør nu.

Jeg har mange gange skrevet mim mening om disse POINT der med nuværende system skaber alt for megen splid.

Hvis man ikke kunne vinde en præmie ved at skrabe point sammen, ja så tror jeg alt blev bedre, jeg har foreslået at man kunne lave lodtrækningen om baseret på andre ting end totale point.

Men man kunne måske også nemt lave pointsystemet om til f.eks. at et accepteret svar gav 1 point og et tip der har fået min. 3 stjerner gav 1 point og lad så diise samlede point være basis for lodtrækningen, ja så tror jeg vi undgår dette point-fnidder.

Mvh
Bjarne

Helt enig med 3773 og vil man ikke afskaffe point - så lav dog et max. som du jo også Brian selv har oprettet spørgsmål om se http://www.kandu.dk/dk/spg/12758

Fnidder igen og igen og det nuværende system er alt for uretfærdigt m.h.t. deltagelse om månedens præmie.

Jeg er sikker på, at der stadig er mange der vil give en kommentar for at hjælpe selvom, der ikke er point på højkant.

Og så vær lige opmærksom på, at når f.eks. dette spørgsmål bliver accepteret på et tidspunkt - ja så vil det koste min. 60 point at læse dette efter 1 time for alle andre end spørgeren og den der har fået sin kommentar accepteret som et svar - altså endnu en grund for at afskaffe pointsystemet eller lave en anden vægtning af tips og spørgsmål.

Mvh
Bjarne

http://www.kandu.dk/dk/spg/6234 (797 point til e.p.)
Hej igen Strarup og endnu engang TIL LYKKE med den sidst tilkomne!

Til Gennie m.fl. - jeg får ikke og har ikke ondt i røven af jeres platte og barnlige pointstræben; men jeg må erkende, at jeg bliver mere og mere irretret og jeg synes nu snart vi alle burde tage os lidt mere sammen og ikke lave Kandu til et latterligt sted hvor man gør så meget grin med point og opfører sig så barnligt.

Kandu - tag dog og afskaf de point - og kom med nogle strammere regler vedrørende brug / misbrug og sanktioner - og til jer andre! Tag jer lidt sammen og brug point på en lidt mere fornuftig måde!

Jeg er snart igen ved at være kørende efter totalt harddisk - breakdown på 2 forskellige maskiner, 2 forskellige styresystemer og 2 forskelige harddiskmærker. Av for f..... en mase s.... og l... m.v. - det må da kunne fortjene en masse point. Desuden skinner solen igen og haven og planterne har p.t. fået vand nok samt at det er søndag og de fleste har fri og vi tabte ikke til Norge og der kommer en god tenniskap senere i dag.

Jeg tror for øvrigt, at jeg vil til at overveje udeling af mine mere end 5.000 point til personer, som jeg bryder mig om / ikke bryder mig om / til den der har givet det bedste tip / til den der har stillet det bedste spørgsmål / til den der har stillet det dummeste spørgsmål / til den der har været mest uheldig o.s.v. samt overveje andre uddelingskriterier.

Okay - jeg lukker nok nogle timer / dage / uger / måmeder / ? , til der igen bliver lidt mere luft. Nå nu fik jeg lidt luft, og vil gå ud og nyde det dejlige danske vejr!

På forhånd tak!

Mvh
Bjarne H

http://www.kandu.dk/dk/spg/5577 (1228 point til laurenzio)
Hej Heroine m.fl.!

Tja det er ærgeligt, at du har valgt at forlade Kandu. For nogle måneder siden var der ganske fredeligt her; og håber at Kandu snart kommer med noget nyt - men ellers må vi jo prøve at få det bedste ud af det alligevel.

Jeg er også selv mere og mere direkte på newsserverne og eksperten; men stemning, svar og enkeltets personers opførsel er også der meget forskellig. Og på eksperten, er der efter min smag for megen legen politi!

Jeg har valgt, at holde mig meget i baggrunden; men decideret forlade nogle af stederne vil jeg ikke!

Jeg har lige brugt 128 point, for at kunne læse dette spørgsmål, svar og kommentarer som jeg ikke rigtig synes jeg har fået noget for.

Så min opfordring til andre der vil forlade dette forum - lad dog være med at oprette spørgsmål med så mange point, det smadrer da bare Kandu endnu mere! - og viser at pointsystemet er særdeles urimeligt og latterligt.

Men ellers ha' det godt og du skal være velkommen tilbage, ellers kunne det jo være vi støder på hinanden andre steder.

Mvh
Bjarne H

http://www.kandu.dk/dk/spg/6379 (1109 point til grethes)
Fra : ks9000 13-09-02 19:26

Spørgsmål : "Jeg er træt. . ."

. . . af gang på gang at se "kandu-mafiaen" gøre sig klog på alt muligt.

Det lyser langt væk, at disse selvbestaltede "super-medlemmer" kun er ude på at gøre sig selv bemærket og hente point.

Vi har set "lykønskninger" disse medlemmer imellem, vi har set deres ævlen og kævlen om, hvorfor og hvorfor ikke de har fået en fuldstændig ligegyldig måneds præmie. Og vi har overværet utallige referencer til en netetikkette (en "lov" kalder nogle af disse medlemmer det sørme) uden at de selv viser almindelig god opførsel.

Tá da for pokker og styr jeres latterlige kommentarer og indlæg, og vær en smule seriøs.

Kære "kandu" find på noget andet, end dette point-ræs. Det er efterhånden træls, at ellers gode spørgsmål og og indlæg, skal forplumres af disse menneskers ævl. For ikke at snakke om religiøse henvisninger fra vores alle sammens faderlige hyrde.

Hvem er så kandu's "mafia"? Tjah gæt selv. Brug alfabetet startende fra B over F og S til Z

Jeg er p.t i besiddelse af et antal point, og dem vil jeg stille på højkant - også for "de kloge".

Useriøs??? Ja bestemt, men kandu er også ved at være det - Det er ved at være et sted man ikke gider at komme. DESVÆRRE for tanken er rigtig god.

Spørgsmålet er: Hvilken race er min hund? - Gæt det og tjen mine point.

http://www.kandu.dk/dk/spg/5571 (2378 point til Traic)
Kopieret direkte fra: http://www.kandu.dk/dk/spg/5577

Hej Heroine m.fl.!

Tja det er ærgeligt, at du har valgt at forlade Kandu. For nogle måneder siden var der ganske fredeligt her; og håber at Kandu snart kommer med noget nyt - men ellers må vi jo prøve at få det bedste ud af det alligevel.

Jeg er også selv mere og mere direkte på newsserverne og eksperten; men stemning, svar og enkeltets personers opførsel er også der meget forskellig. Og på eksperten, er der efter min smag for megen legen politi!

Jeg har valgt, at holde mig meget i baggrunden; men decideret forlade nogle af stederne vil jeg ikke!

Jeg har lige brugt 128 point, for at kunne læse dette spørgsmål, svar og kommentarer som jeg ikke rigtig synes jeg har fået noget for.

Så min opfordring til andre der vil forlade dette forum - lad dog være med at oprette spørgsmål med så mange point, det smadrer da bare Kandu endnu mere! - og viser at pointsystemet er særdeles urimeligt og latterligt.

Men ellers ha' det godt og du skal være velkommen tilbage, ellers kunne det jo være vi støder på hinanden andre steder.

Mvh
Bjarne H

Hva' sker der, det er da en underlig måde, at I vælger at forlade Kandu på, den måde I her vælger gør det da ikke nemmere for dem der vælger at blive hængende, eller bare ho0lder sig lidt tilbage.

Mvh
Bjarne H

http://www.kandu.dk/dk/spg/5431 (1281 point til e.p)
Fra : Melander Dato : 04-08-02 20:20

Spørgsmål : "nu kan det fandeme være nok...."

Kandu er tilsyneladende totalt fucked op...man bliver svinet til og trampet når man giver et tip, som en eller anden nar, ikke bryder sig om, eller mener er hans tip...uhhhh tør øjnene og spis en kiks. og nu viser det sig dæleme at nogle herinde har flere logins, hvordan fanden der så foregår. det kan sgu da ikke være meningen med kandu.
Findes der andre sider ligesom kandu, men hvor der er styr på tingene, vil jeg gerne vide det, for så skrider jeg sgi herfra med samme. for jeg er træt af visse personagers diktatoriske fremfærd herinde, og gider ikke spilde min tid herinde....
Men hvis nogen kender andre sider, vil jeg gerne vide det..
Jeg giver alle mine point til gennie, fordi jeg lokkede ham ind i dette forum. undskyld...jeg håber du bliver hvis du altså gider.....

Og så lige en opfordring til KANDU om ændringer m.m.
http://www.kandu.dk/dk/spg/5030 (1280 point til Bjarne H)

Fra : Bjarne_H Dato : 20-07-02 13:29

Hej Viskinge!

Tak for alle de mange point - det ville jo have været rart at kunne dele dem ud til flere personer istedet!

Men vi må jo håbe, at Kandu snart kommer med nyt angående:

1. Fjernelse af formodet svar!
2. Mulighed for at give point til flere personer ved acceptering af svar (som kommentar)!
3. Mulighed for at kommentere tips!
4. Evt. oprettelse af tips i flere grupper!
5. Vurdering og evt. anderledes måde for deltagelse i månedens præmie!
6. Anderledes måde til lukning af åbne spørgsmål efter en bestemt periode!
5. Klare etiske regler for brugeres optræden på siden samt sanktioner!

Ovennænte punket er drøftet i denne gruppe (Kandu.dk)!

Mvh
Bjarne H

Accepteret svar
Fra : skingur

Modtaget 1 point
Dato : 16-09-03 07:01

Men handler det nu også i virkeligheden om pointsystemet? De fleste hævder jo, at de i bund og grund er ligeglade med månedens dims, og at de i virkeligheden er godt tilfredse, hvis en spørger bare siger "tak", så man får en fornemmelse af, at ens hjælp har hjulpet og at man ikke er til grin for at have brugt tid og energi på at besvare et spørgsmål. Det er også derfor, dobbelt-profileri er så sk*de irriterende, - der er man jo rent til grin, hvis man har brugt tid på at nogle fjolser sidder og giver point til sig selv - det er med andre ord ikke pointene som sådan, men følelsen af at spilde sin tid, der er på spil.

Jeg har aldig færdedes på tilsvarende sider, men jeg kan forstå på andres indlæg, at de tilsvarende steder er trælse, fordi der er for meget indblanding fra administratorenes side. Det burde jo så være en fordel på kandu, at de ikke blander sig i tide og utide. At der dermed skal være dyb tavshed fra deres side, er så ikke meningen (efter min ringe mening!). De sidste dage/ uger har deres indblanding været lidt underlig - hurtig reaktion på smileys (dejligt) men ingen reaktion på alle de forespørgsler der har været ang. månedens lodtrækning. Og det er vel her, mange er blevet vrede - et af koncepterne er baseret på et tilfældighedsprincip, der er ikke-eksisterende. Igen - det er ikke pointene som sådan, men et ønske om en klar udmelding om, hvordan tingene i realiteten foregår.

En anden af de emner, der virkelig har været oppe at vende, er mange brugeres frustration over rams store spillerum. Nu har jeg selv fået en af de "dyre omgange" af nævnte ram, men ..et eller andet sted, get a grip, vi er på NETTET for pokker, vi sidder ikke til møde med bossen på arbejdet og bliver heglet igennem. Problemet er, at det her ikke er en legeplads, men et forum, hvor man kan få svar på seriøse spørgsmål, der bliver stillet. Og eftersom et af koncepterne er "frihed under ansvar" må man -desværre- forvente, at ikke alle forstår de uskrevne regler for takt og tone. Et vigtigt spørgsmål for mig kan være det rene idioti for andre, men det må jeg jo så bare lære at leve med og evt. slukke min computer, hvis jeg ikke kan klare omgangstonen. Jeg kunne også holde mig fra at deltage i debatter, jeg regulært ikke ved en skid om og derfor ikke har noget fornuftigt at bidrage med. Men ind i mellem har jeg noget at bidrage med, selvom andre måske ikke er enige, og det er her, der går galt.

Det har før været sagt, at dette sted afspejler det virkelige liv, og det er nok ikke helt løgn.- Ude i den virkelige verden er der også nogen, der er mere velformulerede end andre og derfor ender med at sidde med den lange ende, selvom de muligvis ikke har ret. Så er det op til den kloge at vurdere, om han vil lade være med at narre den mindre kloge. Fra Kandus side kunne der evt. foreligge bedre udmeldinger under "kom godt i gang" hvad reglerne for god netikette angår.

Hele denne underminering af pointsystemet, der er igang pt, er et forsøg på at råbe kandu-teamet op. Klare udmeldinger om lodtrækning, dobbeltprofiler og netikette ønskes. For det er vel det, der er kernen i de sidste dages panik?

mvh Christina ( er ikke helt vågen, håber det er nogenlunde forståeligt).

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 16-09-03 07:23

Et af problemerne kunne måske løses ved at sætte pointloftet til 50 points pr spørgsmål. Dermed bliver det i større grad et spørgsmål om hvor MANGE spørgsmål, man har besvaret frem for mængden af points. Er det rimeligt at vinde månedens dims fordi man har besvaret fire spørgsmål a´500 frem for en hel masse i småtteri-klassen? (Det er jo i øvrigt kun "gamle" brugere, der ikke stiller så mange spørgsmål, der har en masse at øse ud af.)
Dobbeltprofiler bliver måske nemmere at afsløre.. man er nødt til at stille rimelig mange spørgsmål til sig selv for at nå op på tilstrækkeligt mange til at vinde månedens dims. Kvaliteten af svarene kunne måske også inddrages. Et lukket spørgsmål besvaret med fx to stjerner og 500 points er muligvis ikke nær så godt besvaret som et til 50 points, der har fået 5 stjerner.

Nå..bare et forslag herfra.

Iøvrigt kunne det misforståes, da jeg skrev at kandu ikke er en legeplads, for selvfølgelig er det dét, bare i ordets positive betydning. Om man vælter sig i en spændende debat i religion eller politik, om man hygger sig med at surfe for at finde eksakte oplysninger om dette eller hint - eller om man kævles-hygger lidt i smalltalk... alt sammen er det leg og een af de ting, der er så herlige ved nettet!

Mvh Christina

Kommentar
Fra : 4u2

Dato : 16-09-03 07:23

Hej

Nej den største fejl, er de konger der er her...

De skal nok fortælle hvordan det skal være....

mvh 4u2

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 16-09-03 07:33

>skingur

Jeg kan ikke med min bedste vilje se, at den kære summer underminerer eller bomber noget som helst. Han deler ud af sine point, i portioner af 500 til en bred kreds af brugere - hvad skulle dette dog underminere??
Og til dig skingur, som har så ondt af summers helt frivillige teatralske exodus - kig dog de link igennem som jeg, når han kaster sig ud i disse verbale eskapader om at han bliver forfulgt, har angivet. Eller prøv at søge på summer + dk93 og du vil ikke kunne undgå at se, at manden er stangfyldt med løgn.

Du med den ellers så store retfærdighedssans, vil da hurtigt kunne gennemskue hans latterlige manipulationer - så du behøver ikke at have så ondt af ham. de skide 5 - 7000 point han kyler rundt med får bare nogle enkelte elementer til at sidde og savle ved hans guddommelige fødder i håb om at få en bid af kagen. ep, som ligeledes har annonceret sin afgang og også deler point ud, var åbenbar kommet i noget der ligner en pointspykose. Efter han havde lavet sit afgangsstunt og uddelt point, smed han sig for summers point fødder og pew "osse mig" - herregud manden havde lige forladt Kandu - givet sine point væk.
Hvad i hede hule skulle han med yderligere 500 point, som han ikke kan bruge til en dyt, og så tigge om dem på den måde. Det er under lavmålet. Og bare vent hverken summer el. ep eller for dens sags skyld uffe 29 er væk. De vil lejlighedsvis komme tilbage og besvare indlæg. Man skulle tro, at når de havde forladt sitet, så loggede de ikke på mere. Men neeej

Nå dette måske lidt rodet - har ikke fået kaffe endnu - så tilgiv mig. Men nyd skuespillet: "summerexodus"

Ram

Kommentar
Fra : 4u2

Dato : 16-09-03 07:46

hej

ud fra alle de indlæg der har været i den seneste tid ser det ud til
at det burde være ram2 det trak sig, ( men konger går ikke af stolen frivilig )

mvh 4u2

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 16-09-03 07:50

Go´morn Ram
Jamen det underminerer da arbejdet for dem, der har brugt tid måneden igennem på at besvare regulære spørgsmål. Nu plopper der så 500 point hos bla undertegnede for at sige "jamen vi ses et andet sted" - det er ikke rimeligt.

Jeg har holdt mig uden for diskussionen om summers dobbeltprofiler, men jeg kan snildt se at manden har et forklaringsproblem. Tonen i indlæggene var bare ikke af en sådan kaliber, at jeg havde lyst til at deltage - og for summers vedkommende handlede det vist ikke så meget om point som om at få ret. (Hvilket altså ikke retfærdiggør noget!)

Nå... diskussionen må for mit vedkommende fortsætte i aften, jeg er allerede ualmindeligt sent på den!!!

Mvh Christina

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 16-09-03 07:52

Jamen hyg dig

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 18-09-03 09:23

>4u2
Nej, jeg tror såmænd ikke det er ram, der problemet i forhold til dette spørgsmål ang. pointsystemet! Problemet er at nogen gerne vil vinde månedens præmie på legal og sportslig vis, og det har absolut intet med Rams jongleren med det danske sprog at gøre.

Og som jeg skrev tidligere.. vi er på nettet, dette skal forestille at være en legeplads, hvor man kan drøfte dette og hint og få svar på spørgsmål, man ikke selv er i stand til at besvare. Hvor forfærdeligt er det så lige at blive kaldt eksempelvis "guddommelig bavler"? Hvis du lægger mærke til det, er det meget sjældent at ram bruger deciderede "bandeord" som "lort" mv. - i modsætning tilmange af dem, der føler sig forulempede af ram. igen.. den kloge narrer den mindre kloge. men det er OVERHOVEDET ikke det, denne tråd handler om. Det handler om, hvordan pointsystemet bliver mere retfærdigt, og jeg vil da gerne endnu en gang stille mit forslag til skue og så håbe på reaktioner ang. netop dét og ikke alt muligt andet forplumrende ævl.

Så her kommer det igen:
Sæt pointloftet til 50 points pr spørgsmål. Dermed bliver det i større grad et spørgsmål om hvor MANGE spørgsmål, man har besvaret frem for mængden af points.
FORDI: Er det rimeligt at vinde månedens dims fordi man har besvaret fire spørgsmål a´500 frem for en hel masse i småtteri-klassen?

Indrag kvaliteten af de besvarede spørgsmål.. stjernesystemet er der jo allerede.
Et lukket spørgsmål besvaret med fx to stjerner og 500 points er muligvis ikke nær så godt besvaret som et til 50 points, der har fået 5 stjerner.

Mvh Christina

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 18-09-03 10:25

>4u2

Jeg synes du skal lukke låget, klappe helt i, og forholde dig til det svindel, plat og manipulation du blev afsløret i her: http://www.kandu.dk/dk/spg/17709

[citat]
Hej 4u2
Hvorfor snyder du med point??
Dit hurtige svar her til 500 point
http://www.kandu.dk/dk/spg/19374
og en gennemgang af din historik
http://www.kandu.dk/dk/spg/17709 til 340 point
http://www.kandu.dk/dk/spg/17492 til 425 point
http://www.kandu.dk/dk/spg/16482 til 370 point
viser helt klart,at dig og dertil er en og samme person.
Brian
[/code]

Ram

Godkendelse af svar
Fra : Bjarne_H

Dato : 12-01-06 05:19

Tak for svaret skingur.

Tid til at lukke!

Mvh
Bjarne_H