/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Racer krumtap
Fra : Orsted_banden
Vist : 424 gange
50 point
Dato : 15-09-03 17:34

Hvad gir en racer krumtap på en puch maxi med 45 mm kit på, og er det meget den gir????

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 15-09-03 22:02

Den giver ingenting, med mindre din gamle krumtap er meget i stykker.... Derudover kan det give lidt hvis du når du har den gamle ude, polere krumtapshuset så den glider bedre!

Ideen med at skifte krumtap er ikke at få fart,optræk,hk osv. ud af det, det er for at den gamle krumtap (ikke særlig holdbar) ikke går i stykker ved den høje belastning den får ved at sætte en større cylinder på, så den ikke går i stykker... En smadret krumtap kan hvis man er uheldig smadre cylinder, stempel, topstykke, og hele krumtaps huset (hvis man er uheldig!) og selvfølgeligt krumtappen.. Alt i alt kan det godt betale sig i længde at købe racer krumbasse

Kommentar
Fra : Orsted_banden

Dato : 15-09-03 22:34

Jamen de huller der er i er jo væk, og mit krumtaphus er poleret helt blankt....

Kommentar
Fra : Orsted_banden

Dato : 15-09-03 22:35

Jamen de huller der er i er jo væk, og mit krumtaphus er poleret helt blankt....

Accepteret svar
Fra : Jon

Modtaget 50 point
Dato : 16-09-03 07:07

Tja, som jeg skev, så kommer det hele til at glide lidt nemmere, på grund af den mindre modstand fra gammel olie osv... Men jeg tror ikke du skal regne med noget du kan mærke...

Godkendelse af svar
Fra : Orsted_banden

Dato : 27-03-04 07:47

Tak for svaret Jon.