/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
ICQ kan ikke connecte til Internet
Fra : nipmads
Vist : 325 gange
200 point
Dato : 15-09-03 16:11

Jeg har haft ADSL ved Cybercity nu næsten en måned, jeg bruger dagligt ICQ og MSN til at chatte/udveklse billeder med folk fra hele verden.

Både MSN og ICQ har virket fint indtil for et par dage siden hvor ICQ ikke ville connecte til nettet, troede bare det var en ICQ server fejl, spurgte så nogen timer senere en af mine venner over MSN (MSN virker stadig) hvad hans ICQ status var, og han var connected!

Jeg har så prøvet med port-forwarding på routeren, men igen, uden held! Prøvet med ny ICQ forbindelse, ny ICQ version, og jeg kan ikke finde ud af det! Den vil bare ikke forbinde!

Men det 'sjove' er at den fra et øjeblik til en anden, uden nye programmer installeret (er jeg rimelig sikker på) kun viser en gul 'blomst' og så en besked hvor der står at ICQ ikke kan connecte til Internet, har prøvet anden opsætning, alternative porte.... ingen held.

på forhånd tak,
Nipmads

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-09-03 16:21

Jeg bruger ikke selv cybercity, men jeg kan se de har en facilitet de kalder hacker smacker. Bruger du den?

Kommentar
Fra : nipmads

Dato : 15-09-03 17:00

nej, bruger norton personal firewall, men sagen er den ICQ har virket før, men ikke mere. pludesligt. skulle jeg heller bruge hackersmacker?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-09-03 17:20

næ troede bare det var den der drillede! Kan være Norton så

Kommentar
Fra : nipmads

Dato : 15-09-03 17:23

jeg har prøvet at 'disable' den, men det virker sgu heller ikke, aner ikke hvad der er galt, men kan det være noget i windows af en slags?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-09-03 17:40

XP har osse en firewall indbygget!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-09-03 17:43

Det kan være en af de nye sikkerheds patches fra windows har sat den til, hvis du da ellers bruger XP?

Kommentar
Fra : nipmads

Dato : 15-09-03 17:44

ja, og har lige hentet en ny patch, for ikke så længe siden,
kan det være det? træls, kan man vel ikke omgå??

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-09-03 17:50

Du kan prøve at gå ind under din netværksforbindelse (egenskaber, avanceret) Og så se om den er slået til!

Kommentar
Fra : nipmads

Dato : 15-09-03 17:55

den er ikke og har ike været slået til...

hvad kan det være mon...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-09-03 18:01

Har du prøvet at gå ind under preferences i ICQ så connection>>server og tryk på auto configurer?

Kommentar
Fra : nipmads

Dato : 15-09-03 18:11

det virker heller ikke! har jeg også prøvet før...

men kan det være noget med den opdatering?

Kommentar
Fra : gangster50

Dato : 15-09-03 18:14

hver sikker på at dit ICQ nummer er rigtig skrevet og at dit password er skrevet rigtigt.. mit ICQ (313573490) virker fint nok...

/Daniel

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-09-03 18:15

Tror det ikke jeg har osse de opdateringer og min icq virker!. Nå du kan jo prøve at afinstallere ICQ Og når du har gjort det går du i din registrerings data base (skriv regedit i kør boxen), og søger på ICQ og sletter alt hvad du møder. Derefter installere du icq igen, så kan det være den virker!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-09-03 18:16

Husk lige at reboote ind imellem afinstall og reinstall!

Kommentar
Fra : nipmads

Dato : 15-09-03 18:26

ja, ok, jeg har prøvet med en reinstall (med en reboot ;) ) men uden held, men vil prøve det med registrerings database... hold on

Kommentar
Fra : nipmads

Dato : 15-09-03 18:36

nu har jeg siddet, siden sidste indlæg og slettet hvad der hedder ICQ fra registreret! og der er mange, kan det passe jeg skal slette det hele? tager en helvedes tid!

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 200 point
Dato : 15-09-03 18:39

Jep alt skal slettes!

Godkendelse af svar
Fra : nipmads

Dato : 15-09-03 19:16

Tak for svaret tedd. Jeg skulle bare, som du skrev, afinstallere, slette alt fra registry, slette alt der hedder ICQ på computeren, genstarte, reinstallere, auto configure, og bingo! Tak

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-09-03 19:17

Det båre dæjlig!

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 15-09-03 19:20

Det har jeg også prøvet, løste det ved at afinstallere ICQ og så installere den igen.
Mvh. Natmaden