/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
Diagramværktøj - VB dokumentation - Hvil~
Fra : CADmageren
Vist : 771 gange
200 point
Dato : 15-09-03 15:38

Hejsa.

"Et billede siger mere end 1000 ord"
I forbindelse med oplæg/kravspecifikationer til et projekter savner jeg et godt og simpelt diagram værktøj. Pt. laver jeg kravspec. i ren tekst, men det bliver hurtigt "tungt" ikke teknikere. Mindmaps er gode til at beskrive ønskede funktioner, men er ikke gode til programflow. Almindelige flowcharts er ikke gode til event programmering.

Er der nogen der vil anbefale en god visuel diagram type til beskrivelse af OOP programmer. Eventuelt en henvisning til nogle eksempler på nettet.

/ Michael Christoffersen

Kommentar
Fra : mariusn

Dato : 15-09-03 16:00

Det findes en del gode på denne siden:
http://www.codepedia.com/zone16/cat516/

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 06-10-03 08:11

Kunne du ikke præcisere det lidt?
Jeg synes ikke rigtig jeg kunne finde noget.
/ Michael Christoffersen

Accepteret svar
Fra : MadsRG

Modtaget 200 point
Dato : 17-01-04 17:35

Hej Michael!

Hvis du bruger Visual Studio 6.0, så kan du prøve Visual Modeller, jeg tror godt nok den kun hører
med til Enterprise versionen. Det blev udviklet af Rational Rose som jo er firmaét bag OOP. Ellers
er der Visio! Begge programmer blev købt af Microsoft, så de er begge fuldt integreret med Visual Studio.
Begge programmer kan generere kode-skelet udfra din model.

Hilsen Mads

Godkendelse af svar
Fra : CADmageren

Dato : 11-02-04 11:37

Tak for svaret MadsRG.