/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
vaseline
Fra : rosenkilde
Vist : 1914 gange
50 point
Dato : 27-01-02 12:46

Hej igen

lige et lille spørgsmål mere

Kan man bruge alm. vaseline til at smøre sin pumpe med ?. Eller skal der stå eheim på tuben .

Henrik

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-01-02 14:16

"rosenkilde" <rosenkilde.news@kandu.dk> wrote in
news:9ER48.1598$m6.61313@news000.worldonline.dk:

> Hej igen
>
> lige et lille spørgsmål mere
>
> Kan man bruge alm. vaseline til at smøre sin pumpe med ?. Eller
> skal der stå eheim på tuben .

Der behøves ikke at stå Eheim på tuben. Du kan bruge alm. syrefri
vaseline eller silikonefedt (ikke at forveksle med silikonegummi)
eller du kan i byggemarkedet købe noget "hanefedt", som bruges til at
smøre gummipakninger i vandhaner og lign. Hvis der stadig er garanti
på din pumpe skal du nok lige undersøge, hvordan den dækker, hvis du
bruger andet end Eheim.

--
Hilsen Per.
To reply by e-mail remove "fjernluft"

Kommentar
Fra : Leanne

Dato : 09-02-02 21:24

Hej Henrik
Smøremidlet skal bare være syrefrit. Almindelig vaseline er så vidt jeg ved, ikke syrefri. Hvis vaselinen ikke er syrefri, kan den ætse materialerne i din pumpe.

Accepteret svar
Fra : redtop

Modtaget 50 point
Dato : 03-03-02 16:21

det skal bare være syrefri. ellers kig i parpiret der fulgte med pumper. er du i tvivl ring til forhandeleren du købte den af for at være sikker på at den dækker, hvis det skulle gå galt det er jo træls med en utæt pumpe hvis det er en udvendig pumpe.