/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
Multer (fisk) på djursland
Fra : srhansen
Vist : 2130 gange
200 point
Dato : 15-09-03 10:40

Hej alle

Jeg efterlyser information om hvor vidt multerne er beguyndt at indfinde sig på djursland (glatved). Der har været lidt igennem sommeren, men ikke noget der var værd at fiske efter. Traditionen er at det gode fiskeri starter i september, derfor vil jeg gerne vide om det er ligeså i år.
I tillæg vil jeg gerne vide om makrellerne kan nås fra kyst/ mole også på djursland

mvh srhansen

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 15-09-03 10:56

Hejsa srhansen
Tjaahhh! Nu bor jeg jo i Grenaa, og smider da af og til en "snor" i vandet
Det er rigtigt at vi på Djursland har noget rigtigt godt fiskevand. Kolindsund kanalerne og Grenaaåen er heller ikke så'n at kimse af.
Multerne kan du faktisk fange i lystbåd havnen... men det mås' man ikke. September er en god måned, men jeg har ikke set eller hørt om dem endnu... Glatved er endnu bedre til at fange en god havørred (så fik du lige den info også). Ditto er farvandet fra Grenaa, Fornæs og Sangstrup også "godt vand".
Jo man kan godt fange makreller fra molen, men det sker ikke hvert år... måske fordi den nye lystbådehavn er bygget på den side, ditto Kattegat Centret.
Hvis du vil ha' kontakt med nogle entusiaster, så prøv at henvende dig igennem Grenaa Sportsfisker Klub http://www.grenaa-sportsfisker.dk/ og skulle din vej falde forbi Grenaa, ja så skal du da være velkommen til at kigge ind hos mig + evt. overnatte... hvis jeg ellers er hjemme - arbejder som sagt 3 uger og har ditto fri.
Min email er marquardsen@email.dk
Jeg har tidligere mere eller mindre "levet" oppe langs åen, men så kom det hersens computer-værk ind i mit liv. Siden har jeg ikke været den helt store lystfisker... men det sker da.
Hvis du sender mig en mail... så skal jeg holde dig orienteret om Multernes ankomst. Jeg er hjemme i 10 dage endnu.
Hygge...
Søren

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 210 point
Dato : 15-09-03 11:06

NB: Har lige snakket med min bror... han er skudt i roen af en gal fiskestang
Multerne kan du fange i Grenaa... jow'jow... de er skam begyndt at yngle i Grenaa, så de er her hele året. Du kan fange den fra molen, den mole hvor Kattegat Centret ligger. Her går de ifølge Jan (min bror) langs stenene hele året.
Se, se... 'det var jo en behagelig info
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 15-09-03 11:08

Tsk, tsk... der skulle stå DEM og ikke DEN - der er mere end en

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 15-09-03 11:22

Hej CLAN

Se det var jo gode nyheder. Jeg har selv udtrådt mine børnesko langs nordkanalens breder som medlem af grenå og omegns sportsfiskerforening og har også fisket en del ved glatved ålsrode og fornæs. Jeg har set de kæmpe multer der går inde i havnen, men man må jo ikke fiske efter dem her. Jeg har også tit set dem ved molerne ved glatved, men hvert år har jeg indstillet fiskeriet for tidligt og alle andre har fanget fiskene i september, mig undtaget selvfølgelig
I år skal det så være om guderne står mig bi og din information om molen ved hajcentret er fryd for mine ører, sig mig må man godt fiske der ?

Jeg takker dig yderligere for dit generøse tilbud om overnatning, men jeg bor i randers så jeg har ikke så langt at køre.

Mvh srhansen

Godkendelse af svar
Fra : srhansen

Dato : 15-09-03 11:26

Tak for svaret CLAN. Din besvarelse var 7 stjerner værd, så jeg skylder dig 2.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 15-09-03 11:32

Hov hov, jeg glemte lige

Kategatcentret ligger jo op til nordkanalens udløb. Mener du på venstre side af centret ? Over betondæmningen og ned på stenene?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 15-09-03 11:32

Randers... uha' det er jo tæt på Har selv boet 2 år på Lervangen, eller rettere og sagt mine forældre. Dengang var jeg 14 og taxameteret er nu ved at nærme sig de 48. Oprindeligt kommer jeg fra Odense.

Jo man må godt fiske fra molerne i Grenaa, men der er jo liiiige det med at åen udløber igennem lystbådehavnen, så er der ikke noget med de hersens 100-300 meter??
Jeg har aldrig oplevet eller set at nogen er blevet jaget væk fra molerne.
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 15-09-03 11:38

Jan... ham der min lillebror siger du kan fange dem på molen ved centret. Han mener med garanti den gamle yder-mole. Den mole hvor Hundested færgen lagde til... og ja det er til venstre for centret, hvis du kigger ud imod Havknuden... eller hotellet / gamle campingplads

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 15-09-03 11:46

Fino, det vil jeg fluks prøve så snart lejligheden byder sig.

Hils Jan og sig tak for guldkornene.

Mvh srhansen