/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Forret
Fra : MSS
Vist : 843 gange
50 point
Dato : 15-09-03 08:25

Hej

Jeg mangler lige en nem og hurtig forret, der samtidig er lækker. Vi bliver både børn og voksne, så det skal være noget alle kan lide.
Gode forslag modtages gerne.

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 15-09-03 08:33

FRITEREDE JOMFRUHUMMERHALER MED KOKOS
Der anvendes: Til ca. 6 personer

30 friske jomfruhummer
10 spsk. friskreven kokosnød
mel
1/2 liter friture olie
Marinade af:

2 dl. limesaft
1 spsk. karry
1/2 tsk. stødt ingefær
1/2 tsk. salt
Frituredej af :

2 tsk. bagepulver
150 gram fint majsmel (3 dl)
60 gram hvedemel
2 1/2 dl. mælk
1 1/2 dl. kokosmælk (fra dåse)
4 tsk. olie
1/2 tsk. salt
Fremgangsmåde: Tilberedningstid 45 minutter + 1 – 2 timer til marinering af jomfruhummerhalerne.

1: Skyl jomfruhummerne under rindende koldt vand. Vrid halerne fra hovederne. Klip undersiden af halen med en saks og pil forsigtigt kødet ud. Fjern tarmen, den mørke streng, der går gennem halen.

2: Rør ingredienserne sammen til marinaden. og læg halerne i og lad dem marinere 1 – 2 timer i køleskabet.

3: Rør bagepulver, majsmel og hvedemel sammen. Rør mælk og kokosmælk i lidt ad gangen, sammen med olie og salt og rør det til en lind dej. Lad det stå og hvile i ca. 15 minutter.

4: Tag jomfruhummerhalerne op af marinaden og lad dem dryppe af. Varm friture olien i en tykbundet gryde til 180 grader. En franskbrødsterning på 1 cm. skal blive gyldenbrun på 1 minut.

5: Vend halerne i mel og dyp dem en ad gangen i frituredejen. Rum dem i kokos og kom dem i frituren, højst 4 – 5 stk. ad gangen. Lad dem stege, til de er gyldne, ca. 3 minutter. Tag dem op med en hulske og lad dem dryppe af på fedtsugende papir.

Tip: Hold jomfruhummerhalerne varme i en varm ovn med ovndøren på klem. Server dem som forret med en dip af yoghurt, krydret med hvidløg, karry og stødt ingefær, samt en grøn salat til.

Accepteret svar
Fra : mcloud

Modtaget 60 point
Dato : 15-09-03 08:41

Hej MMS

Melon viklet med parmaskinke og purløgscreme
skinken vikles omkring melonen og der serveres creme til

½ l bæger Creme fraise
2 bdt purløg
salt og peber
citronsaft
Creme fraisen og purløg blendes sammen og smages til med salt,peber og citron

mvh mcloud

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 15-09-03 08:55

Her er der en:

En halv avokado pr. person. Denne fyldes med tun-mousse på toppen og pyntes med Cherry tomater, purløg og en skive citron. Du kan evt stille avokadoen på et salatblad. Det ser flot ud.

Retten serveres med lune flutes og kold smør - nam nam.

Smager godt og er nemt og hurtigt at lave.

En anden der endnu hurtigere at lave - lune nachos med smeltet ost på. Serveres med Guacamole, salsa og creme fraiche.

Hilsen Ruder4

Kommentar
Fra : mango

Dato : 15-09-03 08:57

Tarteletter går altis lige ind, både hos børn og voksne...så kan du jo selv bestemme fyldet!
Venligst
Mango

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 15-09-03 11:49

Der anvendes: 4 personer

4 butterdejsplader, firkantede
100 - 200 gram rejer efter behag
1 pakke pikant ost
1 glas champignon
evt. lidt salt og peber
Fremgangsmåde:

1: Kog det hele sammen i en gryde, smag til med salt og peber. Rul butterdejspladerne ud til firkanter. Kom fyldet på butterdejspladen og fold den til en trekant. Luk kanterne med en gaffel. Bages ved 200 grader til butterdejen er gylden

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 15-09-03 11:57
Godkendelse af svar
Fra : MSS

Dato : 16-09-03 12:08

Tak for svaret mcloud. Det lyder både nemt og lækkert.
Hilsen
MSS