/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Granitbordplade
Fra : asjens
Vist : 599 gange
100 point
Dato : 15-09-03 08:11

Vi får skiftet bordplade i vores u-formede køkken til Neo Africa granit (hele vejen rundt). Hvordan er mørk granit at holde mht. ridser? Idet vi ikke kun skal have granit i kogesektionen er vi lidt spændt på hvordan den klarer et allround dagligt slid?

Med venlig hilsen
Morten Stig Jørgensen

Kommentar
Fra : stj

Dato : 15-09-03 08:17
Kommentar
Fra : asjens

Dato : 15-09-03 08:26

Tak for dit hurtige svar, stj. Der står dog ikke noget om risikoen for ridser ved dagligt slid. Alligevel mange gode tips til vedligeholdelse.

Accepteret svar
Fra : pbp_et

Modtaget 100 point
Dato : 15-09-03 12:14

Det afhænger af jeres køkkengrej og jeres håndtering af det. Aluminiumgryder og -pander skal du tæve ned i pladen for at der kommer et mikroskopisk mærke. Er det derimod støbejern, er risikoen langt større, selv ved drop på bare 5 cm. Og hvis du bruger crom-molyddænstålsknive direkte på, kommer der også ridser. ellers skulle en granitplade være næsten usårlig og kan i givet fald slibes op med... nå det har du nok læst.

Godkendelse af svar
Fra : asjens

Dato : 15-09-03 17:01

Tak for svaret pbp_et. Vi er nu godt rustet til at modtage de nye bordplader.

Kommentar
Fra : asjens

Dato : 08-11-03 16:56

Byggefirmaet har netop leveret pladerne. Det viser sig, at der er ridser et par steder. Kan de poleres væk?