/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Kandu. Få så fingeren ud!!
Fra : ram2
Vist : 356 gange
1 point
Dato : 15-09-03 04:49

Kandu. Få så fingeren ud!!

Synes I ikke det snart er på tide at I tager jer sammen, og viser jer som ansvarlige og seriøse portalejere.

Det gamle lort I kører med er åbenbart ikke 2 potter pis værd. Senest denne morgen ville jeg kommentere et spørgsmål, og 4 - *FIRE* gange kom jeres velkendte besked "DEN FIL DU SØGER EKSISTERER IKKE" frem på skærmen. 5 gang gik den rent ind. Det kan sgu da ikke være rigtigt, at jeg eller andre skal sidde og lave vores spørgsmål, indlæg eller kommentarer i et Word dokument, for derefter at kopiere det over på Kandu, og derefter pænt vente til det en af gangene går igennem.

Og mens låget er af bøtten, synes I så ikke det var på tide at svare de brugere som gider ulejlige sig med at sende jer en forespørgsel. Adskillige gange og mange brugere har været udsat for ikke at høre en døjt fra jer, på trods af, at de indtrængende både på mail og på portalen under Kandu, beder jer om at svare. Senest sp. vedr. ”Lodtrækning”.

Hvis I ikke gider svare, så skriv for helvede klokke rent i en meddelelse, at I vil skide os et stykke, og at I desuden gør hvad der passer jer, evt. under henvisning til, at det er jeres portal, og hvis vi ikke kan li' jeres koncept, så kan vi fise af.

Mens jeg nu er i gang, så må jeg ønske jer tillykke med den fantastiske måde I løste scootersagen på. Søren Rasmussen sendte mig mails, hvori han havde kopieret en klynkemail fra scooter ind, som jeg prompte svarede på. Jeg stillede desværre samtidig nogle spørgsmål i mine svar-mails, som Søren i bedste Kandustil let og elegant gled uden om – Det gad han sgu da ikke at svare på.
En virkelig loyal Kandu medarbejder, der til fulde lever op til jeres koncept - "Er der spørgsmål vi ikke kan li, så bare overhør dem".

Jeg er samtidig helt pjattet med jeres løsningsmodel på indlæg I ikke bryder jer om. ”Er der noget vi ikke kan li’ så sletter vi det da bare”. Ikke så meget som et ord til forfatteren af de slettede indlæg, med en et, begrundelse. Kors hvor amatøragtig og konfliktsky adfærd.

Det står i skærende kontrast til jeres særbehandling af jeres bruger ”Ans”, som I med rund hånd berigtiger ikke har mere end én profil på Kandu, velvidende at I øjensynlig ikke har en dyt check på hvem der faktisk er på Kandu, samt hvor mange profiler de har. Jo Jo I kan sagtens se de som har oprettet sig under samme IP-adresse, men hvad med alle de andre??? Så hvad er jeres berigtigelse værd, selv om I afslutter sagen med” At så skulle det være malet (det hedder manet) i jorden en gang for alle.

Min gode ven Summer har jo også bedt om offentligt at få samme berigtigelse. Hvorfor i Himlens navn har I ikke for længst berigtiget hans krav, eller skrevet til ham i samme offentlige medium, at det kan I ikke, fordi han faktisk beviseligt opererer med mindst 2 profiler. Faktisk ønsker jeg, nu vi er i gang, samme berigtigelse, på trods af, at jeg har oprettet 3-4 profiler – jeg kan ikke engang huske hvor mange.

Nu forventer jeg selvfølgelig, at dette meget Kandu kritiske indlæg snarest bliver slettet af jer i bedste DDR stil, men rolig – jeg har selvfølgelig lavet en kopi, hvis den ikke ukendte besked:
” DEN FIL DU SØGER EKSISTERER IKKE” skulle dukke op.

Hvis I skulle finde mig så belastende for Kandu, at I spærrer min IP-adresse, det ville jo være nemmere for jer, end at rette jeres egne fejl, så har jeg jo vores fælles ven zonker (DM i IP-adresser og profiler) som nestor.

Se nu at komme i omdrejninger Kandu.

Vis jer som ansvarlige / seriøse portalejere og besvar / kommentér ovenstående

Ram

Accepteret svar
Fra : fridaflip

Modtaget 1 point
Dato : 15-09-03 06:48

Godmorgen Ram

Kanon godt gået. (klapper og vinker)
Bliver du smidt ud på grund af denne ganske udmærkede opsang, så tager jeg sgu mit gode tøj og går helt frivilligt.

Há en rigtig god dag.
M.V.H Fridaflip..

Kommentar
Fra : wal

Dato : 15-09-03 07:30

Hej Ram. Jeg tror ikke de smider dig ud, få så tror jeg de mister mange af kandu´s bruger.

Kommentar
Fra : summer

Dato : 15-09-03 07:55

Også go'moren til ram2 og de rygklappere der kommer til i løbet af dagen.
Eller skammeligt nok. Du skriver jo meget godt til Kandu-teamet. Så ødelægger du det hele ved igen, igen at komme med dine løgnehistorier om mine "dobbeltbrugere" . JEG HAR KUN SUMMER - ER DU FATSVAG. Måske skulle jeg politianmelde dig for injurier - du har jo vist vejen.

Uanset hvad. Hvis Kandu fortsætter på denne måde, er det dybt godnat.'
Nu vil jeg ha' min morgenmad og glemme alt om denne barnlige sandkasse, som Kandu er.

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 15-09-03 08:44

Jeg forstår ikke hvorfor i skal gå så meget op i alt det der......istedet for bare at nyde at der er et sted hvor vi alle sammen kan få svar på alt muligt på samme tid med at vi kan hjælpe andre....er det ikke det kandu.dk drejer sig om?

Kristian

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 15-09-03 08:59

Summer for helvede. Nu må du fandme tage dig sammen og indse, at det mange steder på Kandu er klokkerent at læse, at du bruger og misbruger 2 profiler – summer & dk93. Jeg er fløjtende ligeglad, hvad du bruger dine profiler til, men jeg er ved at brække sammen af grin, når du fortsat, som i denne tråd, fastholder at du kun har en profil. Det kan godt være at du kun bruger den nu (jeg tvivler), men du har sort på hvidt brugt Summer & dk93 til indbyrdes diskussioner for at konkludere jer frem til at den ene eller den andens udsagn, holdning mv. er den rigtige.

Jeg fremlægger lige bevis nr. 7.648 her under. I den tråd er der vist ikke tale om at dk93 (din hustru) havde glemt at logge ud, og at du derfor uforvarende var kommet til at bruge hendes nick. Eller at der ikke var nogen der havde svaret, og du derfor så lige selv svarede, så pointene blev i familien

Summer, prøv lige at vågne op og indse, at slaget er tabt. Du er afsløret…… tag brillerne på – tag dem af - bed til Vor Herre om at få et klarsyn - drik din kaffe - få nogle bønner - LÆS hvad du selv skriver, og indrøm så, at du er fyldt med løgn.
Det mest komiske ved din adfærd e,r at du i din oprindelige profilbeskrivelse havde skrevet, at noget der kunne bringe dit guddommelige uha uha i kog, var når nogen snød. Jamen er det da ikke tragikomisk og dybt hyklerisk.

Injuriesag….. Kør – Jeg er klar

Hvem af os to der er fatsvag fremgår med al ønskelig tydelighed af nedenstående tråd, med mindre du er analfabet, og det kan du jo dårligt være, når de selv har skrevet det.

I øvrigt handler denne tråd ikke om dig – du indgår som et lille lille bitte element for at påvise Kandu’s mangelfuldhed, så smut du bare igen.

Jeg har klippe nogle citater fra. Hvis man vil læse tråden i sin helhed, inden Kandu sletter den, så er den her:
http://www.kandu.dk/dk/spg/12907#120871

Summer skriver:
[citat]
Hejsa dk93.
Jeg så lige i min mailbox, at der var et spørgsmål i Religion: "Er det OK at ram2 uafbrudt sviner alle troende til".
Jeg havde ellers for et stykke tid siden besluttet aldrig at diskutere med ram2 mere, men blev alligevel nysgerrig og "tændt" da jeg så hans navn, og da jeg ser han endnu ikke deltager, må jeg jo så skynde mig at komme med et indlæg inden han melder sig på banen.

Jeg har købt det spm. du citerer http://www.kandu.dk/dk/spg/12823 og gengiver lige det du farer i harnisk over
ram2 har mindsandten været inde på en kristen hjemmeside for at finde nedenstående Irak-relaterede bønneemne, og synes åbenbenbart dette var uhyre grinagtigt:

dk93, jeg kan da godt forstå at du harmes, hvis du er kristen, eller bare har lyst til at forsvare de nævnte i citatet, da de jo af gode grunde ikke er tilstede her.
Men, men, men bare slap af, ud over at ram2 elsker at provokere og især troende, og at han synes disse personer er så latterlige at han bringer "historien" til torvs, så har ram2 da været usandasynlig sød ved dig i det spm. du citerer, ja nærmest kælet for dig.
Du har endnu tilgode at møde ham når han er grov, men du har åbenbart kigget ham lidt i kortene, og ja han kan være både flabet og tale på den mest ubehøvlede måde. Det er det som Rellom kalder humor:

Ja, ja forstå det hvem der kan

mblm, hvad hidser du dig sådan op over dk93 for?? Du holder dig bestemt ikke tibage med at svine ham eller andre til. Heldigvis gav dk93 dig jo tilbage af samme skuffe - godt gået dk93!!
mblm, hvem tror du egentlig du er??? Fordi dk93 er forholdsny på Kandu, har han ret til at oprette hvilket spørgsmål han vil, og du kan godt spare dig for at halvvejs presse ham til at lukke spm. Det er noget HAN bestemmer og ikke dig eller mig, sådan er det. Desuden har der været masser af stillede personificerede spørgsmål forud for dette, ikke sandt?? Hvis du mener spørgsmålet er i strid med noget, så anmeld ham.

dk93, slap du bare af, som du ser, er der andre som ikke kan snuppe ram2. Lad være at diskutere med ham hvis du er for tyndhudet. Hans platte, underlige facon er der åbenbart nogen som synes er sjov. Fred være med det.
[/code]

Ram

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 15-09-03 09:02

> kpm10

Det er så forskelligt hvad vi forstår, og du er da i din gode ret til ikke at forstå det. Men samtidig må du give os der forstår det samme ret.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 15-09-03 09:34

>summer.

Nu havde jeg ikke forestillet mig, at du i den grad skulle involveres i denne tråd, men når du ligefrem tigger om at blive klædt af til skindet, så for min skyld ingen alarm.

Her er måske også tale om en lille logge ind/ud forglemmelse.

I betragtning af, at du skriver at din hustru er helt ny inden for IT, ( læs summers indlæg 12-07-03 15:46 i tråden: http://www.kandu.dk/dk/spg/18671 ), er det imponerende, at hun så hurtigt er i stand til at redegøre for dette harddisk spørgsmål.
Jeg synes det er meget hun har lært på den korte tid, hun har beskæftiget sig med IT, og det er ikke netop det stof man normalt begynder med.
Også sødt med den lille henvisning til summers indlæg tidl. i tråden.

http://www.kandu.dk/dk/spg/13570

Summer skriver:
[citat]
Med en bootdiskette F-disker du HDD'en, hvorefter du kan formatere den til dit styresystem. Spørg hvis du skal have flere enkeltheder.

Med venlig hilsen
summer
[/code]

DK93 skriver:
[citat]
En fabriksny Harddisk er normalt totalt tom og faktisk uanvendelig, hvis den ikke klargøres. Det gør du ved at putte en Startdiskette i dit drev og genstarter pc'en med din nye Harddisk monteret. Nu booter pc,en op og du bliver spurgt om du vil starte op med eller uden cd - her vælger du nej. Når processen er færdig, skriver du FDISK ud den prompt du har A:\>FDISK Dette lille program ligger på de fleste stardisketter. u kan læse alt om FDISK her: http://www.wintip.dk/guides/fdisk/ Efter FDISK kan du formatere og installere som du plejer.
Dette er det samme summer skriver i "forkortet" udgave.
dk93
[/code]

Og så synes jeg du skal forlade scenen her, hvor gerne du end vil være midtpunkt. Denne tråd skal handle om Kandu, og ikke om summers små latterlige numre.

Ram

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-09-03 09:45

Som jeg ser det er kandu.dk ikke gearet til at holde hånd i hanke med alt der foregår her på stedet. De mangler simpelthen manpower. Jeg tror ikke det er viljen der er svag. Vdr. profil dubleringen må holdningen være; det tager man sig kun af, ved direkte og gentagne klager fra majoriteten af faste brugere. Ellers, i modsat fald, forstår jeg ingen ting

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-09-03 09:47

Et ps. ...og lidt nyt aparatur ville heller ikke være af vejen !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 15-09-03 10:13

>molokule.

Det er muligt, at de har noget gammelt langsom maskineri, men det hverken undskylder eller forklarer, at kandu i den grad ignorerer mails til dem, og ikke reagerer på Sp. der er oprettet i kategorien Kandu, som de efter eget udsgan læser.
Det forklarer ligeledes ikke den tåbelige måde de håndterer visse tråde, indlæg og kommentarer på. De sletter dem uden videre, og giver ikke nogen meddelelse om dette og ligeledes ikke nogen begrundelse.

De farer i blækhuset, fordi en eller anden lille husmor føler sig jokket på sine forstadsfødder, og klynker til dem: "at det vil hun ikke finde sig i" og de lægger ved Gud en kommentar på Kandu, at husmoren har ret i, at hun ikke har mere end en profil. Vi ved alle, takket være zonker (DM i profil & Nick), at det er mindste problem at møve sig ind i Kandu med andre IP-adresser. Hvor dumme tillader de sig at tro vi er.

Underligt nok, er de ikke nær så længe om at melde ud, når der er noget der synligt interesserer dem. Det være sig nye smileys, eller scootersagen, som du måske ikke kender på grund af dit fravær. Det er i øvrigt en af de tråde de brilliant har slettet. Hvordan kan dette forklares? Der må jo finde en udvælgelse sted, og måske efterfølgende prioritering, når de omtalte interessetråde mv. meget hurtigt får respons.

Det mindste de kunne gøre, var at vise flaget en gang i mellem, så det ikke udvikler sig til den stemning, der øjensynligt er blandt faste brugere. Nu efterlades man med en fornemmelse af, at de vil skide os et stykke. Det er de selvfølgelig i deres gode ret til, vi kan jo bare fise af, hvis vi ikke kan li' behandlingen, men var det det, der var meningen, så lade det komme på tryk fra Kandu.

Ram

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 15-09-03 15:14

Hej kpm

Du har ret i din pointering af det væsentlige ved Kandu , og som du kan
læse her, gør Kandu det da også helt klart, at det er dem, er bestemmer:
http://www.kandu.dk/dk/beting.asp

Sagen er bare, at der må være en grænse, og efter min mening er denne
grænse overskredet, når man forlanger, at brugerne skal agere, som om
de var komplette idioter.

For kun en komplet idiot kan da blive ved med at tro på, at månedens
lodtrækning har noget med lodtrækning at gøre:

* Hold da helt op, det var sørme 1éren, der vandt i denne måned, og det
var det også i alle de foregående måneder - så det var vel nok en
KÆMPE overraskelse. *

For min skyld kan de lade præmien gå til 1'eren, foretage en reel lodtrækning
eller helt skrotte månedens præmie - men det må være et rimeligt krav, at
de melder klart ud om, hvordan det foregår.

Og hvad angår den både langsomme og mangelfulde upload, så spænder den
jo netop ben for det, som også efter din opfattelse er det egentlige formål
med Kandu: at stille spørgsmål og give svar!

Det er sket mere end èn gang, at jeg har måttet droppe at svare på et
spørgsmål, fordi jeg simpelthen ikke kunne få kommentaren sendt afsted.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 15-09-03 15:55

Hej Rellom(og alle andre!)

Jeg giver dig helt ret og jeg syntes også at det sk... træls når det tager hundrede år får en man kan komme igennem.

Det værste ved det er sådan set at kandu ikke svare tilbage på hvorfor det er sådan.....men jeg kunne forestille mig at det noget økonomisk.

Grunden til at jeg skrev som jeg skrev er at jeg syntes der er alt for meget bitchen omkring dette emne istedet for at acceptere tingene som de er eller finde et andet sted at få svar på sine spørgsmål og give sin viden videre......efter min mening findes der ikke et bedre sted end kandu.dk på trods af de mangler der nu end gang er....

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 15-09-03 16:24

Hej kpm10

Jeg er helt enig i, at kandu.dk er den bedste portal af sin art på nettet.
Men det er jo netop derfor, man ikke bare kan skride.

De bedste hilsner
Rellom

PS! Undskyld, jeg glemte 10-tallet i første ombæring.

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 15-09-03 18:01

He he helt iorden......der var bare en der hed KPM da jeg skulle registrere mig......
Jamen helt enig!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-09-03 10:21

ram2 -> Du har ret i, jeg ikke følger med i øjeblikket og jeg giver dig ret i hovedparten af dine udsagn. Det jeg mente med man-power fastholder jeg. Når man f.eks er på en chat, hvilket jeg så godt som aldrig er, sidder der en moderator som øjeblikligt griber ind overfor 'urent trav'. En sådan én, efterlyser jeg hos kandu.dk, især en slags 'medkommentator' på kandu.dk kategori spørgsmål. Det ville give hurtig response til tråde som denne og ville sætte en stopper for de mange gætterier, folk kaster sig ud i.

Go' dag til jer alle.. ses imorgen.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : ram2

Dato : 18-09-03 12:10

Hej Frida. Nu skal du ikke flippe ud over kun at få et point. Jeg kunne sagtens have øget til 500, men vil jo meget nødig forveksles med en anden generøs pointspreder.

Samtidig spares jeg for div. beskyldninger om, at jeg fodrer dig med point, fordi du er enig med mig - og dog - de skal nok komme alligevel.

At Kandu skriver, at de ikke reagerer på spørgsmål som dette (var i øvrigt ikke et spørgsmål), må nu anses som en sandhed med modifikationer. Det havde da den effekt, at de meldte ud med tippet: "Kære Kandubrugere", hvori de tydeliggjorde hvordan deres koncept skal køre.

At dette så undsagde den kære Summer, og efterfølgende bragte ham i en pointpsykose var jo lidt synd, men på den anden side, havde han jo selv bedt om det med sine ultimative krav.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 18-09-03 16:10

Flippe, hvem-mig????
Det kunne da ikke falde mig ind. 1 point eller 500 betyder ikke en dyt. Tror ikke mine Superpoints har betydning for månedens lodtrækning alligevel.

At du vil blive sparet for diverse beskyldninger, tror jeg heller ikke på, men så er det jo næppe hverken første eller sidste gang, der bliver skudt med skarpt efter dig.

Jeg selv får sikkert også tilført en ny titel til min "straffeattest", så jeg fremover kan kalde mig både "storsvindler" og "rygklapper"

Det er sgu da egentligt meget sjovt at være medlem af Kandu.

Mvh
Fridaflip.