/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Hjælp utæt pumpe
Fra : rosenkilde
Vist : 1032 gange
100 point
Dato : 26-01-02 22:55

Hej jeg har et nødråb vi er lige kommet hjem til et akvarie der mangler 10-15 liter vand i. Det kommer ud af min fine eheim pro.2 pumpe. Det skal siges den er hele 24 timer gammel,Ja i læste rigtigt 24 timer. Jeg købte den i går. Det kommer ud i hovedet eller studsen til at regulere tryket med også samler det sig ved ledningen.

Er det standart eller er det noget man kan gøre noget ved selv eller skal jeg smide den i hovedet på forhandleren ?.

Er den gamle pro serie bedre ?.

Accepteret svar
Fra : vestergade

Modtaget 110 point
Dato : 26-01-02 23:58

Hej

Nej det er absolur ikke standarten for denne fremragende Pumpe. Jeg synes absolut, at du skal tage din Pumpe til forhandleren og få ham til at kikke den igennem. Du sakl selvfølgelig tjekke at du samlet alt korrekt,-men derudover skal du ikke påbegynde nogen form for "reparation"- her tænker jeg på garantien som evt. kan bortfalde hvis du påfører Pumpen et eller andet.
Begge modeller er kvalitet,--sådan en pumpe skulle gern kunne holde mange År,-hvilket også er standarten.
Så- til din forhandler,-og få en ny Pumpe.

MH
Vestergade

Kommentar
Fra : rcn

Dato : 26-01-02 23:59

Du skal da ned til din forhandler og ha' den byttet. Der er der da ingen tvivl om.

Jeg kender ikke den gamle proserie, så der kan jeg ikke hjælpe dig.

Rikke

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-01-02 00:26

"rosenkilde" <rosenkilde.news@kandu.dk> wrote in
news:zsF48.6085$Eu2.726986@news010.worldonline.dk:

> Hej jeg har et nødråb vi er lige kommet hjem til et akvarie der
> mangler 10-15 liter vand i. Det kommer ud af min fine eheim
> pro.2 pumpe. Det skal siges den er hele 24 timer gammel,Ja i
> læste rigtigt 24 timer. Jeg købte den i går. Det kommer ud i
> hovedet eller studsen til at regulere tryket med også samler det
> sig ved ledningen.
>
> Er det standart eller er det noget man kan gøre noget ved selv
> eller skal jeg smide den i hovedet på forhandleren ?.

Har du husket at smøre gummipakningerne med det medfølgende fedt,
inden du samlede pumpen.
Jeg har selv en sådan pumpe/filter og den er 100% tæt.

> Er den gamle pro serie bedre ?.

Ved jeg desværre ikke

--
Hilsen Per.

To reply by e-mail remove "fjernluft"

Kommentar
Fra : rosenkilde

Dato : 27-01-02 09:04

Hej igen nu har jeg den til at køre ude på mit badeværelse og jeg tror det er nu når man begrænser flowet i den at den bliver utæt i studsen.
Jeg har set der er andre der har haft samme problem, der en der skriver at der er en konstruktions fejl på pro 2, men jeg kan ikke åbne den tråd.
Så hvis der er nogle der kender til det vil jeg gerne høre om det.

Henrik

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-01-02 12:01

"rosenkilde" <rosenkilde.news@kandu.dk> wrote in message
news:zsF48.6085$Eu2.726986@news010.worldonline.dk...
> Hej jeg har et nødråb vi er lige kommet hjem til et akvarie der mangler
> 10-15 liter vand i. Det kommer ud af min fine eheim pro.2 pumpe. Det
> skal siges den er hele 24 timer gammel,Ja i læste rigtigt 24 timer. Jeg
> købte den i går. Det kommer ud i hovedet eller studsen til at regulere
> tryket med også samler det sig ved ledningen.

Husk at smør med det der er i den forhåbentligt medfølgende tube på
pakningerne.

Prøv at koble pumpen fra tag slangerne af, og hovedet, og check at der er
pakninger der hvor der skal være, imellem hovedet og resten af pumpen, og
sikre dig at slangerne er trukke helt i bund på de studse de skal side på.
Sørg også for at der ikke er kommet skidt imellem pakning og pumpe.

>
> Er det standart eller er det noget man kan gøre noget ved selv eller
> skal jeg smide den i hovedet på forhandleren ?.

Standard er det bestemt ikke, hvis du ikke selv får den tæt, tag den med til
forhandler og sig han skal sørge for at den bliver det

>
> Er den gamle pro serie bedre ?.

Det gamle er tætte, har selv 2. Men jeg tror ikke de er bedre end de nye, da
de også skulle være tætte.

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069
Remove IHSYD from email address when replying by email

Please visit my Freshwater Aquaria Webpage
http://www.disky-design.dk/fish

Now available:
The internets first PLANT SEARCH ENGINE
http://www.disky-design.dk/fish/PlantSearch/PlantSearch.html

Kommentar
Fra : rosenkilde

Dato : 28-01-02 14:54

Hej igen

Tak for hjælpen nu er den tæt, det regner jeg da med, jeg var ude at hente en ny studs til den her i formiddags så nu køre den igen.

mvh

Henrik

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-01-02 09:42

Per <Handyman@fjernluftpost.cybercity.dk> writes:

> Har du husket at smøre gummipakningerne med det medfølgende fedt,
> inden du samlede pumpen.
> Jeg har selv en sådan pumpe/filter og den er 100% tæt.

Og mindst lige så vigtigt. Har du husket og kun smøre _meget_
sparsomt.

Efter at have kørt med min nye Eheim pumpe i nogle måneder besluttede
jeg mig for at give pakningerne lidt af det medfølgende fedt (som
altså er vaseline). Derefter døjede med utæthed. Efter en omgang
fejlfinding fandt jeg frem til at årsagen var for meget vaseline på de
2 o-ring pakninger på slange tilslutningen (studsen?). Efter at have
tørt dem af så der ikke var noget synligt vaseline på dem, og desuden
rengjort hele tilslutningseneheden har jeg haft en tæt pumpe igen.

Så mit råd er: Hvis du har smurt pakningerne så kontroller lige for
en sikkerhedsskyld at der ikke er brugt mere vaseline end nødvendigt.
Prøv f.eks. at tørre grundigt af og se om pumpen bliver tæt.

/Esben
--
caffeine low .... brain halted

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-01-02 11:17

Et kendt problem vil jeg sige !!!

Læs mere her;
http://groups.google.com/groups?q=eheim+l%E6kage&hl=da&selm=3c231930%240%246
2896%24edfadb0f%40dspool01.news.tele.dk&rnum=1

og evt her.

http://groups.google.com/groups?q=eheim+elo&hl=da&selm=3c187118%240%2467448%
24edfadb0f%40dspool01.news.tele.dk&rnum=3

Lang URL, saml selv :)

mvh Elo

"rosenkilde" <rosenkilde.news@kandu.dk> wrote in message
news:zsF48.6085$Eu2.726986@news010.worldonline.dk...
> Hej jeg har et nødråb vi er lige kommet hjem til et akvarie der mangler
> 10-15 liter vand i. Det kommer ud af min fine eheim pro.2 pumpe. Det
> skal siges den er hele 24 timer gammel,Ja i læste rigtigt 24 timer. Jeg
> købte den i går. Det kommer ud i hovedet eller studsen til at regulere
> tryket med også samler det sig ved ledningen.
>
> Er det standart eller er det noget man kan gøre noget ved selv eller
> skal jeg smide den i hovedet på forhandleren ?.
>
> Er den gamle pro serie bedre ?.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>