/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Planlagte Opgaver???
Fra : swarn
Vist : 371 gange
100 point
Dato : 14-09-03 19:48

Jeg har i min mappe"Planlagte Opgaver" en opgave der hedder "PC Health-planlægningsprogram til Dataindsamling"
Det er ikke en som jeg har lagt ind tror jeg nok , men hvad er den til,og er der ikke en der kan fortælle mig hvad den skal bruges til, for det er jeg ikke klar over, da jeg ikke er s..... skrap til dette .
Kan jeg slette den og glemme alt om den eller hvad,håber der kommer et svar jeg kan bruge.
Hilsen fra en der ikke en
Swarn/Hvidovre

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 14-09-03 19:55

hej swarn

Det er så du kan planlægge at diskfragmentere(ordne data i rækkefølge, så computeren arnejder hurtigere), og undersøge om harddisken har det ok, osv.

Jeg tror ikke du skal slette den. Prøv at højreklikke og klik på egenskaber, så kan du se hvem der har lavet programmet.

MVH CiberAmigo

Accepteret svar
Fra : als

Modtaget 110 point
Dato : 14-09-03 20:30

PC Health er en del af din pc. En computer har masser af følsomt elektronik, som skal holdes koldt for at fungere optimalt. De fleste bundkort har derfor også indbyggede temperaturfølere og spændingsmålere, så man kan holde øje med at det hele fungerer som det skal. Under PC Health status i BIOS kan man holde øje med disse tal, og sætte en række indstillinger. Det er dog ikke alle bundkort der har dette punkt i deres BIOS setup, og antallet af målinger/indstillinger kan variere ret meget. Lad den bare fortsætte med at indsamle data.

Kommentar
Fra : edan

Dato : 15-09-03 00:38

Ja man kan også sætte den til at køre defragmenterning hver gang man tænder
så man skal vente 1 time før man kan bruge sin pc.

Med andre ord du kan roligt slette alle opgaverne.
Og så selv bestemme hvornår den skal køre defrag.

Jo flere iconer du har ved siden af uret des større chance har du for at windows går ned.

Bestem hvilken programmer Windows skal start op når den pc'en tændes.

Klik på start - vælg kør - skriv regedit

Når registreringsdatabasen er åben gå ind i følgende sti.
HKEY_LOCAEL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/CurentVersion/run
Du kan roligt slette alle værdier.

Tjek også mapperne runonce - runservice - runserviceonce
Der skal heller ikke stå noget.

Det er i disse mapper virus og auto dailer (til porno) programmer lægger sig.

Godkendelse af svar
Fra : swarn

Dato : 18-10-03 12:02

Tak for svaret als.
Hilsen Swarn/Hvidovre