/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Polini Sport 47mm
Fra : dan.ves
Vist : 465 gange
70 point
Dato : 14-09-03 17:37

Jeg overvejer køb af et Polini Sport 47mm cylinder kit til min Yamaha Jog, men vil fortsat køre med standart udstødning. Vil kittet opføre sig ”underligt” eller vil det ikke den helt store forskel?

Hilsen Dan

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 14-09-03 19:01

Hmm... Hvis du har fjernet diverse begræsninger i udstødningen, så burde den kunne komme til at kører ordentligt med en sport cylinder! Men husk du skal dyse en del op for at den kommer til at kører ordentligt..

Kommentar
Fra : dan.ves

Dato : 16-09-03 10:32

Det lyder jo fint!! Men hvilket tændrør kan så jeg bruge? kort eller langt? en 8er eller 9er?

Accepteret svar
Fra : Jon

Modtaget 70 point
Dato : 16-09-03 12:28

Jeg tror du får mest ud af en 8'er... Kort eller langt, det kan jeg sgu ikke huske!! Kig når du får cylinderen... Eller evt. ring til polini og spørg

Kommentar
Fra : cclaus63

Dato : 16-09-03 13:48

hvis jeg var dig ville jeg overveje en corsa max ydelse ved 10600 vor sport har 10500 omdr.
sporten yder 8.5 heste hvor corsa yder 11.5 hk. men du skal nok have en anden carburator
en 17-19mm. Pollini bruger lang gevind til deres kit og skriver ud for sporten samme som
standard, på nær lang gevind, men jeg vil nu lige gå på en 8, jeg kører med sporten
og prøvede med et 9 tændrør så kørte den 30 km så var den festen af, den kunne ikke holde
sig ren. angående tophastighed er det fint med den orginale, accelration der bliver der virkelig
hentet noget med en anden udstødnig ex pollin star traffic og 6 grams ruller i vario
det er så på en pgo det er mon. jeg har været inde på polini og kikke så det skulle du også
gøre vh claus

Godkendelse af svar
Fra : dan.ves

Dato : 16-09-03 19:48

Tak for svaret Jon.