/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
mig + mig er 2
Fra : Sannie
Vist : 653 gange
21 point
Dato : 26-01-02 12:55

Citat af Robert Storm Petersen:

"Jeg ville ønske, jeg var to små hundehvalpe -
Så kunne jeg lege med hinanden!"

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 26-01-02 15:22

Og hvad er spørgsmålet?

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 26-01-02 15:56

Hej Sanni

Ja- en skøn udtalelse fra den herlige Storm P. Han havde/har evnen til at at ramme lige i hjertet

Til 2mmy>
Den der kun tar spøg for spøg
og alvor kun alvorligt
Han og hun har faktisk
fattet begge dele dårligt
Robert.S.P.

MH
Vestergade

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 26-01-02 16:43

Tak, Vestergade!

Dén med spøgen er retteligt af Kumbel alias Piet Hein ... med det gør ikke noget, vi har to genier nævnt her!

Bedste hilsener
Sannie

Kommentar
Fra : briani

Dato : 26-01-02 17:05

Til opslagstavlen.

Hundens 11 bud
1. Mit liv varer kun ca. 15 år. Så enhver adskillelse fra dig betyder sorg for mig.
Tænk på det når du anskaffer mig.
2. Giv mig tid til at forstå det du forlanger af mig.
3. Gør mig tillidsfuld - du er hele mit liv.
4. Vær ikke vred på mig for længe af gangen, og spær mig ikke inde som straf.
5. Du har dit arbejde og dine fornøjelser og dine venner, jeg har kun dig.
6. Tal med mig - selv om jeg ikke forstår dine ord, så forstår jeg når din stemme glæder mig.
7. Ved du, jeg glemmer aldrig når man er god ved mig?
8. Før du slår mig, så tænk på, at mine tænder med lethed kan knuse din hånd men jeg
bruger ikke min magt
9. Når du er irriteret på mig, fordi du selv har travlt, så tænk på, at jeg måske har ondt i
maven, måske har ligget for længe i solen, keder mig eller måske bare er træt eller ked af
det.
10. Tag dig af mig, når jeg bliver gammel - du bliver også gammel en dag.
11. Vær hos mig, når jeg har det svært. Alting bliver lettere når jeg har dig - og
Husk altid: JEG ELSKER DIG.
MVH og en rigtig god weekend Brian

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 26-01-02 17:09

Hej Brian.
Ja, det er 11 gode bud.
God weekend
Sannie

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 26-01-02 17:10

Det har du da fulstændig ret i,-- det var en fejl signatur! Jeg syntes bare lige den passede ind ind der
Et andet geni udi citater er absolut Søren Kierkegaard,--holder så meget af dette:

"At vove er at miste fodfæstet et kort øjeblik - ikke at vove er at miste sig selv."

Mange Hilsener
Vestergade

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 26-01-02 17:13

84 grunde for en pige/kvinde til at vælge en hund frem for en mand

1. Pletter er attraktive på en hund.
2. En hund er bedre til at beskytte mod ubudne gæster.
3. Hunde elsker boldspil, men de bruger ikke 6 timer i telefonen for at få billetter til VM.
4. Hunde hilser på hinanden ved at lugte til bagdelen, mænd er meget mindre høflige.
5. Hvalpekærlighed forsvinder ikke så hurtigt med en hund.
6. Du kan blive anklaget for misrøgt af en hund.
7. Hunde finder altid deres vej hjem – selv efter en hård nat i byen.
8. Hunde kan blive trænet til ikke at ligge i sengen. Mænd ligger altid i sengen.
9. Hunde kan blive gamle uden at blive unødigt bange for tidlig skaldethed.
10. Hunde kan man lære meningen af ordet - NEJ.
11. En hund er mindre irriterende at have på bagsædet af en bil…
…og det er mindre sandsynligt at den viser sin bare numse til folk i bilen bagved bare for sjov.
12. Elisabeth Hurley har en hund som hun elsker over alt på jorden.
13. Hvis en hund siger pølser er den klog. Hvis en mand siger pølser er han grådig.
14. Hunde vil vente tålmodigt uden for tøjbutikker........og de kritiserer ikke dit indkøb bagefter.
15. En hund vil hente avisen for dig om morgenen.
16. En hund vil trofast følge efter dig.
17. Hunde slår ikke en prut i al offentlighed og gir manden skylden.
18. I hundeverdnen er boxere ganske intelligente.
19. Hvis en hund bliver syg vil den ikke tá 18 panodiler bare for at slippe for at gå til lægen.
20. Du kan bé dyrlægen om at foretage "det lille snit" også selv om hunden er imod.
21. Små rødhårede hunde kan være ganske appetitvækkende, det samme gælder for mænd?
22. Du kan finde en rar hund ved at sætte en seddel op i et butiksvindue, eller i
hundesektionen i den lokale avis.
23. En kvinde kan leve sammen med mere end en hund uden at miste sit gode rygte.
24. Når hunde tigger er det kært, når mænd gør det er det ynkeligt.
25. Hunde graver somme tider i haven.
26. En hund kan gå på rævejagt uden at blive 2 hoveder højere.
27. Hunde foretrækker ikke nødvendigvis blondiner.
28. Hunde skammer sig ikke over at du kalder dem ved deres kælenavn når deres venner er til stede.
29. Hunde rejser billigere med bussen.
30. Hunde klynker mindre, nogle hunde kan blive ganske gode til at synge.
31. Mænd tabte World Cup, hunden fandt den.
32. Hunde er bedre til at tåle mad på dåser, selv efter et par dåser kan hunden stadig stå på benene.
33. En hund får en ny frakke hver vinter.
34. Hunde efterlader ikke pytter på badeværelset.
35. En hund efterlader ikke alt i et frygteligt roderi som du skal rydde op.
36. For en hund er en våd næse tegn på et godt helbred.
37. Mænd er endnu mere ubrugelige til at teste kosmetik på.
38. Hunde laver ikke ulvehyl.
39. Der er stadig i tusindvis af vilde hunde i Australien, men endnu flere vilde mænd.
40. Din hund vil aldrig kalde dig en tæve.
41. I katastrofefilm er det altid mest sandsynligt at det er hunden der slipper væk på
mirakuløs vis.
42. Hunde spiller ikke penge på hundevæddeløb.
43. Hvis en hund bliver for "kærlig" kan man sætte en stopper for det med en spand vand.
44. Alle de bedste klip i skjult kamera er om hunde.
45. Hvis en hund tæller får, er det et naturligt urinstinkt, hvis en mand derimod gør det….
46. Det er mere sandsynligt at en King Charles er en stor langøret hund, end en mand.
47. Du kan kalde en hund en "slapsvans" uden at fornærme den.
48. At arbejde som en hund er strengt, at arbejde som en mand er ....
49. Du kan kæle med din hund i parken uden at blive anholdt.
50. En hund vil hjælpe dig med at tabe dig ved at gå lange ture, en mand kommer bare
med en bemærkning om din store numse.
51. En hund angriber ikke en anden hund bare fordi den har en anden farve.
52. At have en hund kan forhindre stress.
53. Du vil føle dig skyldig hvis du sætter din hund på gaden.
54. En hund kan bære en tønde cognac op til en vildfaren bjergbestiger uden at drikke af den.
55. Du kan få din hunds hengivenhed med et pivedyr.
56. Det er lettere at have en hund med i byen end en mand.
57. Og hunde vil hellere gå end tage en taxa.
58. De fleste hunde er gode til det med børn.
59. Hunde har en god lugtesans, hvorimod mænd kan gå i det samme tøj i flere dage.
60. En hund er mere brugbar til at finde kriminelle.
61. Hvem savnede du mest i Blue Peter – John Noahs eller Shep (hunden).
62 En hund kan finde på at tage et bad frivilligt.
63. Der er større chance for at din hund bliver i stand til at time videoen.
64. Man kan købe kvælerhalsbånd til hunde.
65. En 16 årig hund er en gammel hund.
66. Det er lettere at holde en hund veltrimmet.
67. Hunde har en større chance for at få en orden for heltemod.
68. Det er lettere at lære hunden husets regler.
69. Hunde klør ikke dem selv så meget i fint selskab.
70. En hund kan se ud som om den forstår meningen med hvad du siger.
71. Hunde kom ud i verdensrummet før manden.
72. En mand vil spille død i sengen hvis du beder ham stå op og lave kaffe.
73. Hunde elsker stranden, men ikke for at glo på piger i bikini.
74. At være en hunds elskerinde er ingen skam.
75. Du kan binde din hund hvis den opføre sig dårligt.
76. En hund er et "pack" dyr, en mand er et "six-pack dyr".
77. Løst skind er mindre interessant på en mand.
78. Du kan træne din hund i lydighed.
79. En hund med nittehalsbånd er ikke s/m.
80. Kun få mænd kommer når du kalder Lassie.
81. En hund der sniffer narko hele dagen tilhøre politiet.
82. Hunde er ikke fascineret af at gøre det på mandemaner.
83. En hund er en trofast livsledsager.
84. En hund er for livet.

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 26-01-02 17:14

YEPPER, Det er osse et super citat ... skønt nogle påstår, han ikke har lagt ordene til selv. Men uanset, så fortjener ham at blive krediteret for det

Og så lige dette:
Carpe Diem!

Masser af hilsener
Sannie

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 26-01-02 17:24

Altså hvor er det munter læsning på en gårvejrs-lørdag .. *GGG*
Herligt.
Sannie

Kommentar
Fra : elda

Dato : 26-01-02 17:25

Hej Brian

Hundens 11 bud rammer plet og hvor er de rørende. Det kan nok få tankerne i gang.

Hilsen
Elda

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 26-01-02 17:32

Ja- Hundens 11 Bud er rørende.
Sannie > Hvis vi alle kunne leve efter Carpe Diem så ville Verdens befolkning nok være en del Lykkeligere.

Ved ikke om i kar fået dette fra Nyhedsgruppen,---ganske underholdende
http://www.kandu.dk/dk/news/125267

Ha`det rigtig godt,-nu smutter jeg til Fødselsdagsfest med Lagkager og hele tjavset )

Vestergade

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 26-01-02 17:40

Rigtig god fornøjelse.
Jeg vil prøve IKKE at være misundelig *ggg*

Kommentar
Fra : elda

Dato : 26-01-02 17:42

Hej

God tur og fest.

hilsen
Elda

Kommentar
Fra : elda

Dato : 26-01-02 18:10

Hej igen

Jeg glemte at kommentere de 84 grunde til at en kvinde skal vælge en hund frem for en mand, men hvad kan man sige andet- rammer det ikke plet, haha

hilsen Elda

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 15-07-02 00:59

Hvis "zonker" er en del af "admin", lukker jeg gerne .... (bare jeg ved, hvordan!).

Hvis "zonker" ikke er en del af "admin", synes jeg, det minder om en løftet pegefinger fra en voksen til et barn!

Sannie, der er på usikker is for en kort bemærkning ... ;-I

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 16-07-02 13:53

Hej Sannie,

det er han ikke... men hvis du vil lukke indlægget ka' du også gøre det ved at vælge en kommentar som svar...

Zonker er åbenbart bare ude på pointhøst...

men jeg har lige et par citater mere til dig... og håber da du vil få flere...

"Det er et trick blandt uhæderlige mennesker at tilbyde tjenester, som ikke behøves, eller ikke er mulige - så de slipper for at gøre det, der kræves af dem"
- Ivan Alexandrovitj Gontjarov

"Duelighed er kunsten at få æren for andres geniale ideer"
- Casey Stengel

"Verden inddeles i mennesker, som udretter noget - og mennesker, der får æren."
- Dwight Morrow

"Gode råd er de forslag, du giver andre i håb om, at de virker til din fordel"
- Ambrose Bierce

"Den, som skal herske over andre, skal først og fremmest kunne beherske sig selv"
- Kinesisk Ordsprog

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : pong

Dato : 19-07-02 14:24

Hej Sannie

STORT at afvise zonker's svar.
Så kan han lære det, kan han.

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 23-07-02 20:09

Tak til strarup og pong.
Det er rart med "support" og opbakning.

Jeg har "lånt" et par af citaterne. jeg er vild med gode citater.

Stor hilsen fra
Sannie

Kommentar
Fra : nocom

Dato : 28-08-02 11:36

Hej Sannie
Nu er det vist på tide med lidt flere citater, ikke? :

"At anskaffe sig en hund kan være den eneste mulighed et menneske har for selv at vælge en slægtning".
Mordecai Siegal

"Alderdom betyder at du opdager at du aldrig vil eje alle de hunde du ønske dig".
Joe Gores

"Hunde ler, men de ler med deres haler".
MaxEastman

"Nogle af vores største historiske skatte placere vi på museer, andre lufter vi".
Roger A. Caras

"Tror du ikke at der er hunde i himlen? Lad mig fortælle dig at de vil være der længe før dig og mig".
Robert Louis Stevenson

"Hvis du samler en sulten hund op og gør den tryg og mæt, vil han aldrig bide dig, dette er den principelle forskel mellem hund og
mand".
Mark Twain

"Et hunde liv er alt for kort og det er den eneste fejl ved dem".
Agnes Sligh Turnbull

"Velsignet er det menneske der har gjort sig fortjent til en gammel hunds kærlighed".
Sidney Jeanne Seward

"En hund er ikke "næsten menneskelig" og jeg ved at der er ingen større fornærmelse end at kalde en hund sådan".
John Holmes

"En hund kan mange ting som et menneske ikke kan og aldrig vil kunne".
John Holmes

"Livet er som et hundeslæde team. hvis du ikke er førehunden ændre omgivelserne sig aldrig".
Lewis Grizzard

"Udenfor hunden, er en bog menneskets bedste ven, indenfor hunden er det for mørkt til at læse".
Groucho Marx

"Vi er helt alene på denne planet, omgivet af alle former for liv, kun hunden er parat til at indgå en alliance med os".
Maurice Maeterlinck

Mvh
Nocom

Kommentar
Fra : nocom

Dato : 28-08-02 11:40

Jeg synes lige, at denne skulle med også: )
"Grunden til at hunden er menneskets bedste ven er sikkert fordi den ikke retter en, aldrig vil låne penge og ikke har nogen
svigerforældre".
Anonym
Mvh
Nocom

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 28-08-02 12:04

Tusind tak, Nocom.

Dejligt at der stadig kommer indlæg ... Det er jo evigt aktuelt ... glæden ved hunde!
)

Hilsen Sannie

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 23-09-02 14:24

Hej Sannie,

jeg faldt lige over en side... det er godt ikke citater... men hunde vittigheder... -->
http://www.pekingeser.dk/vittigheder.htm

men jeg synes de var sjove, samt de medførte jeg fandt de andre sider, og kom i tanke om dette indlæg... så jeg følte lige at jeg ville poste dem...

idet de også havde en side med Hunde citater... -->
http://www.pekingeser.dk/citater.htm
og...
http://www.pekingeser.dk/citater%202.htm

"Poesi og historier om hunde."... -->
http://www.pekingeser.dk/hunde_poem.htm

eller denne her... "UPS! Sagt hos dyrlægen"... -->
http://www.pekingeser.dk/ups.htm

"Hvordan hunde er bedre end mænd"... -->
http://www.pekingeser.dk/hu_bedre.htm
"20 grunde til at en hund ikke bruger computer."... -->
http://www.pekingeser.dk/hu_comp.htm
disse 2 sider er taget fra "Sagt om hunde"... -->
http://www.pekingeser.dk/sagt_om_hunde.htm

lidt hundemads opskrifter... "Hundekager og andet hundeguf"... -->
http://www.pekingeser.dk/hundekager.htm
til at forkæle hunden med...

"Rodekassen - Godbidder til Hundefolket"... -->
http://www.hunde-info.dk/page23.shtml
nogle af overstående links, findes også på denne side...

"Kloge ord om hunde"... -->
http://users.cybercity.dk/~bbb37392/citater.html

lidt flere citater til godteposen... (har 2 omkring hunde)... -->
http://home1.stofanet.dk/harris/samler/citater.htm

go' læsning...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 23-09-02 14:48

Tak Strarup.

Dejligt med vedholdende aktivitet.

Det er efterhånden en stor FED "side", som jeg tror, jeg vil gemme på min maskine, så den ikke bliver slettet en dags tid ...

Mange hilsener fra Sannie

Kommentar
Fra : gitte2

Dato : 09-05-03 22:25

Hejsa... kiggede lige ind Her står mange muntre ting. Kna især godt lide hundens bud... fik en lille tåre i øjet (snøft)

Nå men faldt over denne af Storm P og ville lige dele

Hvis folk er glade er det deres egen skyld
for der er nok at være ked af.
Storm P.

Go' weekend!

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 10-05-03 22:57

.......> gitte2

Hvor er det dog herligt, at du (og I andre) bliver ved med at holde liv i denne livgivende tråd ;) *knus* til Jer alle *tomu*
Sannie

Kommentar
Fra : traceyp

Dato : 01-06-03 22:08

Et lille citat:

Hvis du taler med din hund,
taler den til dig
og i lærer hinanden nærmere at kende.
Hvis du ikke taler til din hund,
lærer i ikke hinanden at kende.
Det du ikke kender frygter du,
det du frygter,
ØDELÆGGER DU.

Kommentar
Fra : mamaluk

Dato : 03-07-04 23:59

Har først nu fundet denne side, men det er dog livsbekræftende at læse om andres menneskers kærlighed til deres hunde, jeg er ejer af en skøn Belgisk hyrdehund, jeg har haft den i 8 år, den er Manden i mit liv, og alt jeg har læst på denne side er virkelighed.
selv om der er behov den ikke kan udfylde som hund, opvejer hans tillid alt andet.

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 19-09-04 19:22

Nu er det da vist på tide med en opdatering!

Jeg har alle dage været vild med hunde - og jeg har da osse boet sammen med en del pragteksemplarer undervejs - men NU har jeg fået min helt egen dejlige vovse.

Jeg fik den for næsten et år siden. Det er en ældre Border Terrier - og er selvfølgelig verdens skønneste hund.
Hun skulle "pensioneres" fra en kennel - og hun har haft et skønt liv, og var hverken kuet eller dæmpet eller noget som helst andet begrænsende.

Jeg blev headhuntet til at varetage opgaven som opvarter og oppasser for vovsen, der i det daglige bliver kaldt Emmy - navnet i stamtavlen er smukt - men for langt at bruge!

Vi trives begge rigtig godt med vores to-somhed!

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 13-05-05 00:51

Hej Sannie.
Her er en mere, hvis du er med endnu.
"Bare en hund " er der nogen der siger.
Er det " bare",
- at et andet liv har sluttet sig til mit,
- at en hale klapper i gulvet af glæde ved at høre min stemme,
- at en snude fortroligt stikker sig ind i min hånd,
- at to øjne røber mig verdener af tillid og hengivenhed.
Af Kaj Munk
Mvh.
Kim

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 13-05-05 01:13

Hej Kim

Tak! ;)

Ja, jeg er her skam endnu! ;)

Og jeg er SÅ heldig, at jeg nu har min helt egen dejlige vovse! ;)

Jeg blev for 1½ år siden headhuntet til at "arve" en hund, der skulle pensioneres efter lang og tro tjeneste.
Hun er nu 10 år - men lige så fjantet som en hvalp.
Racen kan (i bedste fald) blive 18 år - men mest almindeligt er, at de bliver ca. 14 år.

Jeg tror på, at min vovse bliver 18! *SSS*

Herligt, at der stadig er liv i tråden!

Mange hilsener
Sannie

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 13-05-05 09:16

Hej Sannie.
Held og lykke med din hund, jeg har også prøvet at overtage en hund på 12 år, som var på vej til aflivning, hvilket jeg syntes var synd, den var rask og meget tillidsfuld, men ejerne var et ældre par, som af helbredsmæssige grunde ikke kunne have den mere. Den var 24 timer om at falde til hos os, det var som den altid havde været der, den blev 16 år, hvilket er en meget høj alder for en Konge Pudel.
Mvh
Kim

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 13-05-05 09:39

Hej Kim.

Det er tegn på, at den har haft det godt hos dig, for en kongepuddel hører jo til de "lidt større" hunde, der sædvanligvis ikke når så høj en alder!

Godt gået! ;)

Mange hilsener

Sannie

P.s.:
Du kan se min vovse her:
http://www.bordertoborder.dk/Emmy.htm
Og her kan du læse hendes beretninger under "Kronede dage":
http://www.border-terrier.dk/

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 13-05-05 09:41

Rettelse:

Og her kan du læse hendes beretninger under "Klummen" --> "Kronede dage":
http://www.border-terrier.dk/

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 15-03-06 12:43

Jeg har fået et rigtig godt venskab med Emmys tidligere familie, og de er stadig Emmys mor og far - jeg er jo bare en hofdame!

Hendes far har samlet alt om Emmy, og det er let at finde på Emmys egen hjemmeside.

Begge ovenstående links er ændrede, men siderne kan stadig ses, så jeg bringer lige en opdatering:

Klummer og meritter af Emmy:

http://www.bordertoborder.dk/docs/emmy/emmys_klumme/emmys_klumme.shtml

Emmys hjemmeside kan ses her:

http://www.bordertoborder.dk/docs/emmy/emmy.shtml

Artikel om Emmy

http://www.bordertoborder.dk/docs/emmy/dronning_emmy.pdf (PDF-fil)

Emmy som fotomodel

http://www.bordertoborder.dk/docs/emmy/emmy_fotomodel.pdf