/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
(stadig) ingen bundtræk i SFX
Fra : stefli
Vist : 1317 gange
140 point
Dato : 14-09-03 12:46

Hej. Min SFX vil stadig ikke trække ordentligt fra bunden når den er varm. Den vil ikke ordentligt op i omdrejninger. Det er som om at den begynder at trække i for lave omdrejninger, og så har den ikke kræfter nok til at trække op. Det underlige er at den trækker voldsomt godt når den er kold, og der kommer den op i omdrejninger som den skal, før den trækker. Jeg har prøvet både at skifte til tungere ruller (5,5g), slukke for el-chokeren, og haft den til service, hvor karburatoren blev renset. Efter service, og efter rulleskift kørte den godt i et par dage, hvorefter problemet kom igen. Jeg er ved at være træt af det, så jeg håber at nogen kan hjælpe mig:)

 
 
Kommentar
Fra : Jon


Dato : 14-09-03 14:06

Har du tjecket at din kilrem har det godt ? Altså udover problemer ved stempel/cylinder kan det stort set kun skyldes din kobling, du bør nok få en lidt hårdere koblingstrykfjeder i din maskine, for det kan godt lyde som om din scooter ikke trækker fra starten, hvilket kan skyldes en kilrem der glider lidt..

Kommentar
Fra : stefli


Dato : 14-09-03 14:39

Kilremmen har det godt. Den ser fin og ny ud. Den trækker også fint, det er bare det at den ikke kommer op i omdrejninger før den begynder at trække, og den har ikke moment nok i de lave omdrejninger til at trække ordentligt op. På alle andre scootere kører den op i høje omdrejninger før den trækker, men problemet er at det gør min ikke når den er varm...

Kommentar
Fra : Jon


Dato : 14-09-03 15:01

Jamen det er jo dine koblingsfjedre den er gal med, din koblinger tager for tidligt fat, i for lave omdrejninger. Det kunne godt være du burde få sat nogle andre fjedre i den, eller evt. købe en racer kobling..

Kommentar
Fra : stefli


Dato : 14-09-03 15:39

Nååå... ok. Troede du mente den der trykfjeder ved kilremmen. (er ikke så meget inde i det:)) Er det så fordi at mine fjedre er ved at være slidt????

Kommentar
Fra : wal


Dato : 14-09-03 15:42

ER du sikker på at pladen bag koblingen er vent rigtig. Eller det sider i den rigtige rækkefølige.

Kommentar
Fra : Jon


Dato : 14-09-03 16:20

Det kan godt være dine fjedre der er blevet slappe og derfor slipper koblingen tidligere end de burde..

Kommentar
Fra : wal


Dato : 14-09-03 17:28

Er du sikker på at dine ruller sidder rigtigt. jeg mener de skal side på tværs. Og at din kilerem ikke er for BRED. Har du tjekket om din udstødning ikke er tilstoppet, du kan også udskifte dine stempel RINGE.At den ikke er sodet til ved udstødnings kanalen på CYLLINDEREN.

Kommentar
Fra : stefli


Dato : 14-09-03 20:55

Hvis fjedrene i koblingen er slappe, kan jeg ikke forstå hvorfor den tager ved når den skal når den er kold??? Jeg har aldrig haft kobligen ude, så jeg går ud fra at den plade bag den sidder som den skal. Jeg tror rullerne sidder som de skal. Jeg havde varioen ude for ca. 3 uger siden, og der så alt fornuftigt ud.

Kommentar
Fra : wal


Dato : 14-09-03 23:58

Prøv at flytte nålen et hak op.

Kommentar
Fra : Jon


Dato : 15-09-03 06:36

Well... Så vidt jeg ved er metal ikke særligt glad for at strække sig lige de første par gange man strækker det, men når det bliver lidt "opvarmet" altså strækket ud et par gange bliver det nemmere, dvs, at din kobling sådan set godt kan slynge ud på to forskellige tidspunkter, men det burde ikke være en vild forskel... Hvornår tager den fat når den er kold og varm (RPM) ?

Kommentar
Fra : wal


Dato : 15-09-03 07:56

Hej sidder luftfilteret som det skal, har du prøvet med en anden dyse, eller prøv at løsne dine koblings fjedrer,drej skrugerne en kvart omgang venstrer om. Mener jeg det er. Ps jeg er ikke helt sikker.

Kommentar
Fra : stefli


Dato : 15-09-03 19:23

Jeg aner ikke hvornår den tager ved i omdr. når den er kold og varm. Men forskellen er rimelig stor. Hvor sidder de skruer, som der skal drejes for at justere fjedrene???

Kommentar
Fra : wal


Dato : 15-09-03 21:41

Jeg mener du skal have den bagerste tromle af eller kappe så skulle du kunne se koblingen, skal muligvis tages af med en aftrækker.

Kommentar
Fra : stefli


Dato : 17-09-03 20:14

Hvor sidder den bagerst tromle/kappe, og hvordan ser den ud???

Du har følgende muligheder
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177429
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407948
Brugere : 218878

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste