/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
rorpilot Simrad Wp 30
Fra : mov
Vist : 1352 gange
100 point
Dato : 14-09-03 10:00

jeg kan ikke calibrerer min autopilot,nogen gange virker den,specielt når jeg sejler mod West, mod øst går det helt galt,den går omkring 20 grader forkert mod syd,jeg har tænkt mig ,at prøve med et externt kompas, skønt Wp 30 ,blev ,med det indbyggede kompas blev priset som suværen,( mit skib er en 27 f. trækutter) kan jeg ikke få gå op med det jeg oplever. Spørgsmål?. ER der andre der har ligende problemer? venligst Mov

Accepteret svar
Fra : dabj

Modtaget 100 point
Dato : 05-10-03 17:30

Jeg havde samme problem med Simrad AP14, men den har extern kompas.
Ved at forsøge mig frem, opdagede jeg, at den virkede perfekt, med kompasset anbragt helt ude i stævnen i kistebænken. Den var f.eks. følsom, ikke kun overfor akkumolatorerne (magnetfelt), men også for strømførende kabler, når de kom op på over 4 kvadrat. Jeg er sikker på, at problemet er et magnetfelt, så hvis der kan tilkobles et externt kompas, så prøv om du i første omgang kan låne et på prøve, enten ved din lokale forhandler, eller hos importøren (Simrad i Glostrup) tlf. 43444900 hvor du kan komme til at tale med en tekniker (de er meget hjælpsomme).

Mvh
dabj

Godkendelse af svar
Fra : mov

Dato : 05-10-03 19:54

Tak for svaret dabj.